بی‌توجهی، آسیبی دیگر به تالار وحدت وارد کرد

مهر نوشت: این روزها «تالار وحدت» با یک مشکل اساسی مواجه شده و آن خرابی سن گردان این تالار فرهنگی و هنری به‌عنوان یکی از مهمترین تالارهای بزرگ اجرای موسیقی و تئاتر است.

تالار وحدت یکی از مهمترین تالارهای ایران است که با ماشینری صحنه کارآمد، میزبان اجراهای متعدد تئاتری و موسیقایی بوده است و به عنوان یکی از مکان‌های پذیرای مراسم اختتامیه و افتتاحیه رویدادهای فرهنگی و هنری طی ۴ دهه گذشته شناخته می‌شود.

این روزها بحث خرابی سن گردان این تالار در میان اهالی فرهنگ و هنر نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

این بحث‌ها از آنجا آغاز شد که اجرای نمایش «جنایات و مکافات» به کارگردانی رضا ثروتی در تالار وحدت بعد از اولین اجرا متوقف شد و دلیل آن از سوی بنیاد فرهنگی هنری رودکی مشکلات در همسان‌سازی دکور نمایش عنوان شد. همچنین این بنیاد اعلام کرد که پس از رفع نواقص و تأیید مراحل فنی دکور در بخش فنی تالار وحدت، این تالار پذیرای تماشاگران و هنردوستان خواهد بود.

بعد از گذشت چند روز، اجرای نمایش «جنایات و مکافات» در تالار وحدت از سر گرفته شد ولی گویا نه تنها مشکلات برطرف نشده بلکه سن گردان تالار وحدت با مشکل اساسی مواجه و دچار خرابی مجدد شده است.

دلایل مطرح شده درباره خرابی سن گردان تالار وحدت، وزن بالای دکور نمایش «جنایات و مکافات» بوده که البته هنوز در این خصوص صحبتی از سوی مدیران بنیاد فرهنگی هنری رودکی نشده است.

باید دید آسیب‌دیدگی و خرابی سن گردان و بخشی از ماشینری تالار وحدت به چه دلیل رخ داده و اگر موضوع جدی است، بی‌توجهی از سوی چه فرد یا افرادی صورت گرفته است.

اگر آسیب‌دیدگی سن‌گردان تالار وحدت موضوعی جدی باشد، با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه بالای تعمیر و یا تغییر تجهیزات این بخش از ماشینری با مشکلاتی اساسی مواجه خواهد شد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1271545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =