حضور ۵۰ تیم داخلی و ۵ تیم خارجی در لیگ ستارگان بورس

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس و مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از شرکت ۵۰ تیم داخلی و ۵ تیم خارجی از ۴ کشور در لیگ ستارگان بورس خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس و مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران این استان در ارومیه، با اشاره به برگزاری سومین دوره لیگ ستارگان بورس گفت: سومین دوره لیگ ستارگان بورس، امسال با حضور ۵۰ تیم از دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور از جمله دانشگاه ارومیه و ۵ تیم از دانشگاه های خارجی برگزار می شود در حالیکه دوره اول این مسابقات با حضور ۱۰ تیم از دانشگاه‌های تهران و دوره دوم با حضور ۳۰ تیم از دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه ارومیه برگزار شده بود.

وی افزود: ۵ تیم خارجی تیم منتخب دانشگاه‌های عمان، ۲ تیم دانشگاه بصره و دانشگاه بغداد از کشور عراق، دانشگاه استانبور ترکیه و دانشگاه دمشق سوریه تا به این لحظه در این مسابقات حضور خواهندداشت.

نشست بورس

وی ادامه داد: هدف ما از برگزاری این مسابقات افزایش عمق بازار سرمایه است بطوریکه این نوع فرهنگ سازی‌ها سبب می‌شود که دانشگاهیان بهترین مبلغ بازار بورس ایران برای دیگران هستند ضمن اینکه برای تیم‌های شرکت کننده، اعتبار ۲۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده که حد ضرر شرکت کنندگان ۱۵ درصد است؛ اگر گروهی بیش از ۱۵ درصد ضرر کند از دور مسابقات خارج خواهد شد. البته سود احتمالی که افراد از این معاملات کسب می‌کنند به خودشان تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در مورد جشنواره بورس و رسانه هم گفت: این جشنواره که از سال ۹۶ آغاز شده که امسال این جشنواره بصورت کشوری و با شرکت خبرنگاران سراسر کشور با محوریت تشویق رسانه‌ها برای تولید آثار رسانه‌ای در مورد بورس برگزار می‌شود.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: بورس یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری است بطوریکه ارزش معاملات روزانه بورس تهران نسبت به خرداد ۹۵، بیش از ۶۰۰ درصد، تعداد معاملات روزانه ۴۲۳ درصد، حجم معاملات روزانه ۳۷۰ درصد و شاخص کل ۲۱۶درصد رشد داشته است.

فلاح در مورد معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه نیز خاطر نشان کرد: آخرین آمار ارزش معاملات این تالار ۵۷۶میلیارد تومان و حجم معاملات ۲۳۳۳میلیون سهم بوده است که از این لحاظ رتبه سیزدهم کشور را دارد.

فلاح در مورد ورود استقلال و پرسپولیس به بورس و فرابورس گفت: بعد از مشخص شدن ارزش، صورت‌های مالی، دارایی‌ها و بدهی این باشگاه‌ها، بورس می‌تواند پذیرای این دو باشگاه شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1271556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =