نقل و انتقالات در انتظار ورود سرخابی‌ها

فعالیت باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات آغاز شده است و همه به دنبال تقویت تیم‌های خود هستند.

عرفان حاج‌بابایی: ابتدای تابستان همیشه یکی از حساس ترین مقاطع فوتبال ایران است. زمانی که مسابقات لیگ برتر تعطیل است اما تنور رقابت در عرصه ای دیگر داغ تر از همیشه است. یعنی بازار نقل و انتقالات.جایی که تیم های حاضر در رقابت های لیگ با آب و تاب فراوان تلاش می کنند تا ستاره های خود را حفظ کنند و همچنین با خرید ستاره های جدید،به جبران ضعف ها و نواقص تیم خود بپردازند.

در حال حاضر هم باشگاه لیگ برتری هرکدام در حال انجام فعالیت های مربوطه هستند. آن ها که هنوز نیمکت تیم شان مربی ندارد به فکر انتخاب یک سکاندار جدید هستند و آن هایی هم که تکلیف نیمکت شان مشخص است، با سرعت به فکر جذب بازیکن و تقویت تیم هایشان هستند. در ادامه مروری خواهیم داشت بر عملکرد تیم ها در بازار نقل و انتقالات:

پرسپولیس
مدافع عنوان قهرمانی رقابت های لیگ برتر و جام حذفی هنوز تکلیف خود را برای فصل آینده نمی داند. آن ها به صورت کامل شوک آور و غیرمنتظره برانکو ایوانکوویچ را از دست دادند تا اصلی ترین مهره شان در موفقیت های چند سال اخیر را حالا در اختیار نداشته باشند. نیمکت پرسپولیس هنوز مربی فصل آینده خود را نمی شناسند و از یحیی گل محمدی،علی دایی و افشین قطبی به عنوان گزینه های جانشینی برانکو یاد می شود. طبیعی است که تا انتخاب سرمربی جدید پرسپولیسی ها نمی توانند فعالیتی جدی در فصل نقل و انتقالات داشته باشند با این حال آن ها در تلاشند تا ستاره های فصل قبل خود را حفظ کنند و تا این لحظه هم توانسته اند قرارداد بازیکنانی مثل شجاع خلیل زاده،مهدی ترابی و شایان مصلح را تمدید کنند.در این میان احتمال جدایی بازیکنانی مثل بشار رسن و علی علیپور هم وجود دارد و شایعه بازگشت لژیونرهایی نظیر مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده هم به گوش می رسد.

سپاهان
نایب قهرمان دوره قبل رقابت های لیگ برتر از همه تیم های مدعی وضعیت بهتری دارد. آن ها در اولین گام حضور امیر قلعه نویی را روی نیمکت خود برای فصل بعد قطعی کردند و بعد از آن با شتاب بالایی نسبت به جذب بازیکن اقدام کردند. آن ها تاکنون توانسته اند بازیکنانی نظیر محمدرضا حسینی،جورجی ولیسیانی و چند بازیکن جوان دیگر را جذب کنند تا خود را بیش از گذشته آماده حضور در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بکنند.

ضمن اینکه با توجه به جدایی بازیکنانی نظیر خالد شفیعی،سیاوش یزدانی،میلاد سرلک و بختیار رحمانی این تیم در روزهای آینده هم حتما برای جذب جانشین های آنان اقدام خواهد کرد.

استقلال
در نهایت پس از کشمکش های فراوان، استراماچونی برای هدایت آبی های پایتخت وارد تهران شد و بازیکنان این تیم هم روز پنجشنبه تست های پزشکی خود را پشت سر گذاشتند تا مقدمات آغاز تمرینات پیش فصل مهیا شود. با این حال علی رغم اینکه وضعیت نیمکت استقلال مشخص شده، آن ها هنوز در بحث جذب بازیکن اقدام جدی ای انجام نداده اند و تکلیف بازیکنان این تیم برای فصل آینده مشخص نیست. بازیکنانی نظیر وریا غفوری،روزبه چشمی و پژمان منتظری هنوز قرارداد خود را با این تیم تمدید نکرده اند و مشخص نیست چه در انتظار آن ها خواهد بود. آیاندا پاتوسی هم که بهترین بازیکن استقلال در نیم فصل دوم بود هنوز با استقلالی ها به توافق نرسیده و جدایی بازیکنانی نظیر سید مهدی رحمتی و منشا و ایسما قطعی نشده و بازیکنانی مثل نورافکن و علی کریمی هم قصد دارند فوتبال شان را در اروپا ادامه دهند و همه این مسائل باعث شده تا استقلالی ها فعلا در بلاتکلیفی به سر ببرند و وضعیت شان برای فصل آینده مشخص نباشد.

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =