۰ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
حیات ۴۰۰ صنعت در گرو بودجه عمرانی کشور

عضو هیات مدیره بخش ساختمان کنفدراسیون صنعت ایران با بیان این که وابستگی بیش از ۴۰۰ صنعت بزرگ و کوچک به بودجه عمرانی است گفت: در شرایط سخت اقتصادی هم می‌شود کار کرد در صورتی که همراهی و همکاری بین دولت و بخش خصوص در عمل وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از وزارت صنعت،‌معدن و تجارت جواد خوانساری افزود: آنچه که لازم است وزارت صمت و دولت به طور خاص به آن توجه داشته باشند، بحث بودجه‌های عمرانی است زیرا حرکت بخش زیادی از صنعت و تولید وابسته به بودجه‌های عمرانی است. دولت و وزارت صمت نباید اجازه دهد این بودجه به شکل‌های دیگر خرج شود. اگر بودجه کارهای عمرانی تامین نشود و سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، تولید و صنعت هم از حرکت باز می‌ماند.

وی اظهارداشت: اکنون صنایعی مانند سیمان، آهن، آلومینیوم، فولاد و بسیاری از صنایع دیگر هم به طور غیرمستقیم حیاتشان وابسته به بودجه‌های عمرانی است و در صورتی که این بودجه‌ها در کشور به درستی تخصیص داده شود، چرخ این صنایع به حرکت درمی‌آید و علاوه بر اینکه کارگران مشغول کار می شوند بلکه اشتغالزایی جدید ایجاد می‌شود.

به گفته وی، حتی بسیاری صنایع که ارتباط غیرمستقیم با بودجه عمرانی و غیرعمرانی دارند همانند صنایع غذایی شروع به کار می‌کنند، بنابراین به نظر می‌رسد اختصاص بودجه‌های عمرانی موضوع بسیاری با اهمیتی است که دولت و وزارت صمت باید در آستانه روز صنعت و معدن به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دولت ب

ه خواسته های بخش خصوصی توجه کند

عضو هیات مدیره بخش ساختمان کنفدراسیون صنعت ایران، اضافه کرد: آنچه در آستانه روز صنعت و معدن امسال با توجه به شرایط و واقعیت‌های اقتصادی امسال اهمیت دارد، این است که دولت باید تصمیم بگیرد به خواسته‌های بخش خصوصی توجه کند و با این بخش همراه باشد.

خوانساری با بیان اینکه در صورتی که یکسری موانع داخلی برای صنعتگران ایجاد شود، شرایط سخت تر می شود اظهارداشت: دولت و به ویژه وزارت صمت باید سخت‌گیری در زمینه بیمه و تامین اجتماعی را برای صنعتگران کم کند، چرا که بخش زیادی از درآمد مالیاتی دولت از بخش خصوصی تامین می‌شود و اگر قرار باشد بنگاه‌ها به دلیل این سخت‌گیری‌ها توانایی ادامه حیات و تولید نداشته باشند، این درآمدها هم کاهش می‌یابد.

این کارآفرین ادامه داد: در حال حاضر سخت‌گیری‌هایی برای بنگاه‌هایی که مالیات و بیمه معوق دارند، لحاظ می‌شود به طور مثال اجازه ثبت شرکت، برگزاری مجمع به آنها داده نمی‌شود، این محدودیت‌ها در کنار همه مسائل و گرفتاری‌های این روزهای تولید و صنعت، شرایط را برای صنعتگران و تولید سخت‌تر می‌کند.

وی براین باور است که به منظور حمایت از تولید لازم است این سخت‌گیری‌های داخلی تا حدودی کاهش پیدا کند و سد راه صنعتگران و تولید نباشد.
 

۲۲۶۲۲۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =