استقبال جان برنان از تصمیم ترامپ درباره ایران

ایرنا نوشت: رییس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا با پرهیز از درگیری با ایران نشان داد که تحت تاثیر تندروهایی چون «جان بولتون» و «مایک پمپئو» قرار نگرفته است.

به گزارش تارنمای "هیل"، «جان برنان» ضمن قابل قبول دانستن تصمیم ترامپ در پرهیز از درگیری با ایران افزود: ترامپ بلوغ به خرج داد و در حضور تندروهایی چون جان بولتون و مایک پمپئو از درگیری با ایران منصرف شده است.

وی روز گذشته (جمعه) در گفت وگو با شبکه خبری «ام اس ان بی سی» تصریح کرد: منتقد سرسخت سیاست‌های دولت ترامپ در فشار اقتصادی به ایران و خروج از توافق هسته‌ای هستم اما تصمیم وی در اجرا نکردن حمله‌ای نامتوازن که می‌توانست به جان باختن ۱۵۰ نفر یا بیشتر منجر شود را قابل قبول می دانم.

برنان با بیان اینکه چنین حمله‌ای می‌توانست منطقه خاورمیانه را دچار درگیری نظامی گسترده‌تری سازد، گفت: ترامپ تشخیص داد که لازم است دلیل تغییر تصمیم خود را به منتقدانش توضیح دهد.

لاشه پهپاد آمریکا

وزیر دفاع در دولت «بیل کلینتون» رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز با مثبت ارزیابی کردن تصمیم ترامپ، هشدار داد ممکن است از این پس کشورهای مخالف سیاست‌های آمریکا تهدیدهای نظامی این کشور را چندان جدی نگیرند.

«ویلیام کوهن» همچنین افزود: روند تصمیم گیری در دولت آمریکا زیر سئوال رفته و این نکته منفی در برابر نکته مثبت عدم درگیری نظامی قرار دارد.

پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا در نخستین ساعات روز پنجشنبه، پس از تجاوز به حریم هوایی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند هوایی کشورمان قرار گرفت و سرنگون شد.

در پی این اقدام، رئیس جمهوری آمریکا عصر جمعه مدعی شد که ارتش آمریکا قصد حمله به سه سایت در ایران را داشته اما وی به دلیل تلفات انسانی این حمله، ۱۰ دقیقه پیش از اجرا آن را متوقف کرده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    0 1
    واسه این براش احترام قایلم میتونست یه جنگ بی امانو شروع کنه اون نترسید فقط دست به حماقتی از جنس بوش نکرد کاش بولتونو بندازه بیرون