آخرین وضعیت پرونده اغتشاشات دی‌ماه ۹۶ از زبان رئیس دادگستری اصفهان

مهر نوشت: رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده اغتشاشات دیماه ۹۶ توضیحاتی ارائه کرد.

 محمدرضا حبیبی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه، اطاله دادرسی را از جمله مشکلات مهم دادرسی های اصفهان برشمرد و اظهار داشت: تلاش ما این بوده است که با افزایش نیروها مشکل اطاله دادرسی را رفع کنیم.

وی با اعلام مشکل کمبود مراکز دادگاه تجدید نظر در دستگاه قضایی اصفهان گفت: تاکنون ۲۲ شعبه دادگاه تجدید نظر فعال در استان داریم در حالیکه با توجه به حجم پرونده‌ها باید ۵۰ شعب از این دادگاه در استان ایجاد می‌شده است.

راه اندازی شعبه دادگاه تجدید نظر در کاشان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از راه اندازی شعبه دادگاه تجدید نظر در کاشان خبر داد و گفت: بدین ترتیب برخی پرونده‌های شهرهای اطراف نیز به این دادگاه ارجاع داده می‌شود.

وی در ارتباط با فعالیت فعالیت کارچاق‌کن‌ها در سطح شهر اصفهان گفت: این افراد با ادعای نسبت فامیلی داشتن با مسئولان دستگاه قضایی اقدام به فریب دادن افراد و دریافت پول می کنند و از مردم تقاضا داریم این موارد را شماره ۱۵۸۰ اطلاع دهند.

راه‌اندازی مرکز آمار و فناوری اطلاعات دادگستری اصفهان

حبیبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به راه‌اندازی مرکز آمار و فناوری اطلاعات دادگستری اصفهان اشاره و تاکید کرد: با راه اندازی این مرکز به دنبال الکترونیکی کردن ۱۰۰ درصدی ابلاغ ها هستیم ضمن اینکه از بروز برخی بی اخلاقی‌ها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۹۶ هزار و ۶۱۷ فقره پرونده به دادسراهای استان سه هزار و ۳۰۰ پرونده وارد دادگاه کیفری یک و دو وارد شده است، اظهار داشت: در مجموع ۳۰۰ هزار پرونده ورودی به محاکم قضایی استان داشته‌ایم.

کاهش آمار ازدواج نگران کننده است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان به آمار ثبت ازدواج و طلاق در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: ۱۰ هزار و ۵۹۲ طلاق در سال ۹۶ و ۱۰ هزار و ۷۷۱ طلاق نیز در سال ۹۷ در استان اصفهان ثبت شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در سال ۹۶ حدود ۳۲ هزار و ۹۵ ازدواج و در سال ۹۷ نیز ۲۷ هزار و ۳۶۲ مورد ازدواج در استان اصفهان داشتیم که این کاهش بسیار نگران کننده است.

آمار جرائم خشن در اصفهان کم است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه آمار جرائم خشن در اصفهان کم است، تاکید کرد: مطالبه وجه چک، مطالبه طلب و مطالبه اعسار از بیشترین پرونده‌های حقوقی ورودی به دادگستری اصفهان در سال ۹۷ بوده است.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده اغتشاشات دیماه سال ۹۶ گفت: با به پایان رسیدن بررسی این پرونده ۱۶ نفر شناسایی شدند که از افراد شرور منطقه های خمینی شهر و جوی آباد و دارای سابقه کیفری از جمله قاچاق سلاح و مواد مخدر بودند.

 ۱۲ قاضی متخلف در اصفهان شناسایی شدند

حبیبی در پاسخ به سوال دیگری درباره برخورد با قاضی های متخلف در اصفهان گفت: نظارت های خوبی در استان در این ارتباط انجام می شود؛ به طور کلی ۱۲ قاضی متخلف در اصفهان شناسایی شدند که هنوز اتهامات آنها ثابت نشده است.

وی در ارتباط با حمایت از آمران به معروف تصریح کرد: دستگاه قضایی از هر گونه تذکر لسانی حمایت می‌کند اما آمران باید توجه داشته باشند که شرایط و راهکار مناسب امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد و مطابق اصول دینی در شرایطی که جان آمر در خطر است لازم است ضرورتی به انجام امر به معروف نیست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =