با سرمربی جدید استقلال از ماجرای ازدواجش تا حضور در رم و اینتر

آندره‌آ استراماچونی اولین مصاحبه تلویزیونی خود در ایران را انجام داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آندره آ استراماچونی سرمربی جدید تیم استقلال چند روز پس از ورودش به ایران اولین گفت و گوی تلویزیونی خود را با دوربین برنامه ورزشگاه انجام داد.

استراماچونی در ابتدا گفت: من متولد رم ایتالیا هستم. بخش اول زندگی ام در رم بودم و تا 13 سالگی برای فوتبال در این شهر بودم و بعد به بولونیا رفتم. من 15 سالم بود و خیلی زود شهرم را ترک کردم. چون در حال رشد بودم از حد نرمال بیشتر برای من سخت گذشت. ضمن اینکه درسم را هم خواندم. دوران سختی بود. من دو عمل روی زانویم داشتم و حتی کار تا 23 سالگی به عمل سوم رسید. در ایتالیا ضرب المثلی داریم که می گوید اگر دری به رویت بسته شود، یک در دیگر به رویت باز می شود. از همان سال مربی یک تیم آماتوری شدم و با این تیم قهرمان لیگ آماتوری ایتالیا شدیم. و بعد باشگاه رم به من پیشنهاد داد و از آنجا وارد دنیای جدی مربیگری شدم و بعد به اینتر رفتم.

او در مورد خانواده اش گفت: برادرم مهندس است. 10 سال پیش ازدواج کردم و دو فرزند دارم. ما خیلی به هم نزدیک هستیم. خانواده برای ما اهمیت زیادی دارد.پدر من معمار بود و مادرم زبان ایتالیایی درس میداد.  همه خانواده ما دکتر و مهندس بودند و فقط من ورزشی بودم. من به عنوان یک جوان به سرعت تجربه می کردم و این برایم بسیار دلنشین بود.

استراماچونی ادامه داد: بهترین تجربه ورزشی ام انتقال  از رم به اینترمیلان بود که اصلا اتفاق ساده ای نبود. من به عنوان بااستعدادترین مربی رم شناخته شدم و دوست داشتم در این تیم بمانم چون تیم شهر خودم بود اما بعد از صحبتی که با مالک رم داشتم این تیم را ترک کردم و به میلان رفتم. این اتفاق توسط رسانه ها پوشش داده شد چون اتفاق عجیبی بود. با آقای موراتی صحبت کردم و قرار شد برای دو فصل با اینتر همکاری کنم.

او در مورد سطح اطلاعاتش از فوتبال ایران و آسیا گفت: وقتی  استقلال با من تماس گرفت،روز به روز و لحظه به لحظه جمع آوری اطلاعات کردم که البته کار سختی هم بود. با افرادی که از فوتبال آسیا اطلاع داشتند صحبت کردم و تلاش کردم اطلاعات بیشتری کسب کنم. راستش من فکر نمی کردم که یک روز برای کار کردن به ایران بیایم چون در اروپا مشغول به فعالیت بودم.

سرمربی جدید استقلال ادامه داد: برای من در مورد افتخارات و تاریخ باشگاه استقلال خیلی صحبت کرده اند. ایران یکی از بهترین فوتبال ها را در آسیا دارد و من میخواهم بیش از این درباره ایران بدانم. طی این چند روز خوش آمدگویی واقعی و حقیقی ایرانی ها به من بود. مردم ایران از قلب شان و با تمام وجود به تو محبت می کنند. دوم آب و هوا هم خیلی خوب بود چون فکر می کردم خیلی گرم است و نمی شود نفس کشید. سوم هم غذا است که برای من غذاهای ایرانی بسیار دلچسب بوده است. ترافیک اما اینجا خیلی زیاد است.

استراماچونی همچنین در خصوص مشورتش با سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: من یک مکالمه طولانی با خولیو ولاسکو داشتم. ایشان اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ و رفتار ایرانیان به من داد و کلید حضور من در ایران بود. همچنین همسر من هم با همسر آقای ولاسکو صحبت کرد.

او در مورد تیم های مورد علاقه اش در ایتالیا گفت: من طرفدار آ اس رم هستم. در رم هم هیجان فوتبال مثل تهران است. در مرکز رم محله ای وجود دارد که فوتبال در آن جریان دارد. همچنین چون در اینتر کار کرده ام آن ها هم در قلب من جای دارند.

استراماچونی در بخش پایانی صحبت های گفت: در پایان میخواهم از طرفداران استقلال تشکر کنم. من حس کردم آن ها من را می خواهند و بخاطر همین به اینجا آمدم. من میخواهم با استقلال بیشترین افتخارات را کسب کنم.

254 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =