از کنایه به چند شغله بودن ولایتی در صحن مجلس تا گلایه از پرستیژ کمیسیون‌ها در ارائه گزارش/ حواشی صحن علنی

قرائت گزارش کمیسیون آموزش درباره واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد با حواشی در صحن مجلس همراه بود.

به گزارش خبرآنلاین، قرائت گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد دستور کار امروز مجلس بود. محمدعلی وکیلی در مخالفت با این گزارش گفت: سوال اینجاست مسئولیت کشته شدن هفت دانشجوی دانشگاه آزاد متوجه چه کسی است و چه کسی باید پاسخگو باشد؟ آیا این گزارش می‌تواند جان این هفت دانشجوی عزیز را برگرداند و دل پدر و مادر این 7 دانشجو را شاد کند؟ آیا این گزارش رفتار ما را رفتار مسئولانه نشان می‌دهد؟

او ادامه داد: من از کمیسیون آموزش تشکر می‌کنم اما مردم از ما این رفتار را از ما نمی‌پذیرند و می پرسند شما چه کار کردید در موارد مشابه که جلوی این حوادث را بگیرد؟

وکیلی گفت: آیا این گزارش می‌تواند خون‌بهای هفت جوان این مملکت باشد؟ اینکه بگوییم نظارت بر پیمانکار نبود، نظارت بر وسیله نقلیه نبود و ... آیا این کافی است برای این حادثه دل‌خراش؟ همکاران عزیز اگر دستگاه‌های ما پاسخگو نباشند این گزارش‌ها تشریفاتی ارائه می‌شود و تشریفاتی شنیده می‌شود و با خیال راحت بایگانی خواهد شد. ساختار دانشگاه آزاد باید پاسخگو باشد. این ساختار حتما معیوب است.

او ادامه داد: من می‌گویم تا با ساختارهای معیوب رو به رو هستیم این اتفاقات رخ خواهد و ما از کناراین حوادث عبور می‌کنیم اما محض پرستیژ یک گزارش مشابه این گزارش ارائه خواهیم داد.

وکیلی در پایان گفت: ما از تقصیرات گفتیم اما ابزار نظارتی کجاست؟ باید فکری برای ساختار پاسخگو بکنیم.

کنایه به چند شغله بودن ولایتی

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران نیز در موافقت با گزارش کمیسیون گفت: بنده بعد از شش ماه مجددا تسلیت می‌گویم به خانواده‌های این حادثه مرگبار و به عنوان عضو پاره وقت هیات علمی نکاتی را عرض می‌کنم البته با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم هاشمی رفسنجانی که بنیان‌گذار دانشگاه ازاد بودند و امیدواریم که بعضی هایی که شبهه درست کردند که روند فعلی دانشگاه آزاد در حال هاشمی‌زدایی هستند این شبهه را محقق نبینیم و مسوولین فعلی کار علمی کنند. و به تشکل‌های دانشگاه آزاد نگاه کنند و با اساتید دانشگاه‌ آزاد عادلانه برخورد کنند که اخیرا نارضایتی زیاد در این زمینه می‌بینم.

او همچنین گفت : واقعیت این است که اقای دکتر ولایتی  هم که الحمدالله چندین شغل دارند انشالله کارها را به جوان‌تر ها بسپارند و این دانشگاه مهد جوانان نخبه باشد.

کواکبیان ادامه داد: این گزارش انصافا گزارش جامعی است و تشکر می‌کنم  و در این گزارش اشاره شده است مسئولین دانشگاه و پیمانکار باید پاسخگو باشد

او گفت: من می‌خواهم بگویم مردم بداند مجلس فقط گزارش می دهد اما آنچه باید پیگیری شود دستگاه قضایی است. من امیدوارم حال که در هفته قوه قضائیه قرار داریم و اقای رئیسی که وعده‌های خوبی هم می‌دهند امیدوارم این اصلاحات قضایی که وعده می‌دهند اجرایی شود و شعاری نباشد. من می‌خواهم بگویم هرچند وظیفه ما دربرابر خانواده‌های داغ‌دار گزارش دادن است اما باید پیگیری کنیم دستگاه قضایی عادلانه به این ماجرا بپردازد.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =