دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر سن اعتیاد در اردبیل را اعلام کرد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت:متاسفانه کاهش سن اعتیاد در اردبیل نگران‌کننده است و این مسئله نیازمند اهتمام جدی و همه‌جانبه آموزش و پرورش و خانواده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، بهنام بهشتی  در همایش اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات خانه معلم اردبیل اظهار داشت: متاسفانه کاهش سن اعتیاد در اردبیل نگران‌کننده است و این مسئله نیازمند اهتمام جدی و همه‌جانبه آموزش و پرورش و خانواده است.

وی با  اشاره به این که خانواده‌ها به عنوان تاثیرگذارترین موضع باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید نهایت دقت و حساسیت به‌کار برده شود و در این زمینه ارائه آموزش‌های پیش‌مراقبتی در این زمینه اولویت اساسی و مهم است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با اشاره به این که مصرف داروهای اعتیادآور شب امتحان در اردبیل مرسوم شده است گفت: این مسئله نیز به نوبه خود بسیار نگران‌کننده است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود و شاهد افزایش توانایی خانواده‌ها باشیم.

بهشتی تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی است و با توجه به این که بعضی موارد متاسفانه در استان قشر جوان و نوجوان را به سمت اعتیاد سوق می‌دهد باید ارائه اطلاعات لازم و مناسب به دانش‌آموزان مبنای کار قرار گیرد تا شاهد دستیابی به خروجی‌های مورد انتظار در این زمینه باشیم.

وی بیان کرد: آسیب‌پذیری قشر کودکان و نوجوانان در بین خانواده‌ها نیز محرز است که باید در این زمینه تلاش‌های انجام یافته به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم در دستیابی به اهداف مورد نظر موفق عمل کرده و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم که این موضوع در حال حاضر حائز اهمیت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =