محکومیت و بازداشت ۲ عضو شورای شهر پارس‌آباد

فارس نوشت: رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد از افزایش ۲۰درصدی حجم پرونده‌های قضایی خبر داد و گفت: با تلاش و زحمات شبانه‌روزی همکاران دستگاه قضایی آمار صلح و سازش در شهرستان پارس آباد رتبه اول استان را دارد.

سید عبدالله طباطبایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه و تشریح برنامه‌های این هفته، از افزایش ۲۰درصدی حجم پرونده‌های قضایی در یک سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: از یکم تیرماه سال گذشته تا ۳۱ خردادماه سال‌جاری تعداد ۵۸ هزار و ۹۶۱ پرونده در دستگاه قضایی شهرستان پارس آباد مورد بررسی قرار گرفته که این سیر صعودی متاثر از مشکلات و معضلات اخیر تورم و گرانی در جامعه بوده است.

وی افزود: با تلاش و زحمات شبانه‌روزی همکاران دستگاه قضایی آمار صلح و سازش در شهرستان پارس آباد رتبه اول استان را دارد و تلاشمان بر این است که انسجام خانواده از دست نرفته و متلاشی نشود.

رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی افزود: خبرنگاران به‌عنوان اصحاب فکر، قلم و ایده و سفیران فرهنگی به مسایل فرهنگی و اجتماعی توجه جدی کنند.

وی افزود: سد معبر و کشتار غیر مجاز دام و طیور در منظر عموم و حاشیه جاده‌ها از جمله مواردی است که نیازمند همراهی آحاد مردم و فرهنگ‌سازی اجتماعی در این خصوص است و  اقدامات دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند این معضل شهری را رفع نماید.

طباطبایی در خصوص الکترونیکی شدن اوراق قضایی تصریح کرد: ۱۷ هزار و ۲۵۰ اوراق قضایی از دادگستری شهرستان پارس آباد صادر شده که ۱۳ هزار و ۴۶۹ فقره از این اوراق قضایی الکترونیکی انجام شده و الکترونیکی شدن اوراق قضایی شهرستان پارس آباد با ابلاغ بالای ۹۰ درصد اوراق به صورت الکترونیکی علاوه بر کسب رتبه اول استان در این مورد موجبات صرفه‌جویی و کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها شده است.

رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد در خصوص دستگیری یک عضو از شورای اسلامی شهر پارس آباد نیز بیان کرد: یکی از اعضای شورای شهر پارس آباد دستگیر شده و پرونده وی در مرحله بررسی اولیه و تحقیقات مقدماتی است که نتیجه تحقیقات به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در خصوص سلب عضویت یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز گفت: رای وی فعلا قطعی نشده و باید در دیوان عدالت اداری بررسی شود و تصمیم نهایی و قطعی از سوی دیوان عدالت اداری اتخاذ خواهد شد.

۱۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1273089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =