۰ نفر
۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
​بام ایران میزبان شهدای گمنام

استان چهارمحال وبختیاری هم‌زمان با ایام شهادت بنیان‌گذار فقه جعفری میزبان دو شقایق تازه تفحص شده (شهید رشید رضایی جوانمردی و شهید سید حسن سیدین بروجنی) و چهار شهید گمنام است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید وامور ایثار گران استان ، مراسم استقبال از چهار شهید گمنام و دو شهید تازه تفحص شده روز جمعه ساعت 7 عصر در پلیس‌راه ورودی شهرکرد با حضور مردم همیشه در صحنه استان برگزار خواهد شد.
مراسم شبی با شهدا بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌گردد.

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر این شهدا روز شنبه 8 تیر هم‌زمان با سالروز شهادت بنیان‌گذار فقه جعفری امام جعفر صادق (ع) ساعت 9 صبح از محل امام زادگان دو خاتون به سمت میدان 12 محرم انجام و پیکر شهید رشید رضایی جوانمردی جهت خاک‌سپاری به لردگان، پیکر شهید سید حسن سیدین به بروجن، پیکر دو شهید گمنام به روستای شوراب صغیر از توابع شهرستان سامان، پیکر یک شهید گمنام در آموزشکده فنی دختران جونقان از توابع شهرستان فارسان و پیکر یک شهید به آموزشکده فنی دختران شهرکرد منتقل خواهد شد.

گفتنی است شهید رشید رضایی جوانمردی 16 فروردین 1345 در روستای جوانمردی از توابع شهرستان لردگان متولد و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت در 21 تیر 1367 در شرهانی توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید اثری از پیکر مطهر این شهید به دست نیامد تا اکنون که به عنوان شهید تفحص شده به استان رجعت و عطر و بوی معنوی را با خود میهمان شهر ما خواهد کرد.

و شهید سید حسن سیدین 3 شهریور 1344 در بروجن متولد از سوی بسیج در جبهه حضور یافت در 24 تیر 1361 در شرق بصره عراق به شهادت رسید اثری از پیکر مطهر این شهید به دست نیامد تا اکنون که به عنوان شهید تفحص شده به استان رجعت و بوی کربلایی‌اش استان را عطرآگین خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1273833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =