رئیس‌جمهور کره‌جنوبی از مذاکرات تازه مقام‌های واشنگتن و پیونگ‌یانگ خبر داد

ایرنا نوشت: رییس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که مقامات آمریکا و کره شمالی در حال مذاکره برای برگزاری سومین نشست سران میان «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هستند.

"مون جائه این" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی افزود: گفت و گوهای پشت صحنه بعد از نشست دوم سران دو کشور در ویتنام تا کنون در جریان است و طرفین به دنبال راهی برای درک متقابل از یکدیگر هستند.

یونهاپ همچنین پیشتر اعلام کرده بود که "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا در مرز دو کره با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی دیدار می‌کند، ترامپ قرار است بعد از نشست سران جی ۲۰ در ژاپن به کره جنوبی سفر و به همراه همتای کره‌ای خود از مرز غیر نظامی دو کره بازدید کند.

منابع آگاه در دولت کره جنوبی روز گذشته اعلام کردند دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در نظر دارد در سفر خود به کره جنوبی در اوایل هفته آینده، از منطقه غیرنظامی میان دو کره نیز دیدن کند.

چهاردهمین نشست سران جی ۲۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ و ۸ تیر ۱۳۹۸) در شهر اوساکا ژاپن برگزار می‌شود.

رییس جمهوری کره جنوبی همچنین در این مصاحبه تایید کرد که گفت و گوهای بین کره‌ای نیز از طریق "کانال‌های متنوع" در حال انجام است.

مون گفت: پیشرفت های قابل توجهی در روند صلح شبه جزیره کره تا کنون به دست آمده است و این پیشرفت ها هنوز ادامه دارد ادامه مذاکرات بین کره شمالی و ایالات متحده، این پیشرفت ها را به سطح بالاتری می رساند من معتقدم که همه چیز اکنون برای آن اتفاق آماده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1273949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =