دولت پول ۱۱ روستای زیر آب رفته را هر چه زودتر بدهد

ایسنا نوشت: وزیر نیرو گفت: ۱۱ روستا در حاشیه سد سیمره که زیر آب رفتند، هر چه سریع‌تر توسط دولت تملک و هزینه آن پرداخت خواهد شد.

رضا اردکانیان در حاشیه آئین افتتاح آب شرب شهرستان کوهدشت اظهار کرد: در لرستان در مجموع ۱۳ پروژه در بخش‌های مختلف آب و برق و پنج پروژه بزرگ و عملیات اجرایی یک سد در حال انجام است. اعتبار هزینه شده برای آن‌ها ۶۵۰ میلیارد تومان است. اعتبار هزینه شده یا خواهد شد.

وی در خصوص طرح‌های تأمین آب لرستان گفت: این طرح‌ها نیازمند طرح‌هایی است که آب شرب پایدار را ایجاد کنند و اولویت ما برای لرستان این مسئله است. با وجود بارش‌های خوبی که وجود دارد و با ایجاد سازه‌های مطمئن می‌توان آب را برای افق بلندمدت تأمین کنیم.


وزیر نیرو در خصوص آخرین وضعیت ۱۱ روستا که در حاشیه سد سیمره قرار دارند، گفت: این موضوع توسط استاندار لرستان به صورت روزانه در حال پیگیری است و قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده با مسئولیت وزیر کشور، برنامه و بودجه و دولت مصوبه خوبی را برای این مهم در نظر گرفتند.

وی گفت: تعهد دولت، تأمین هر چه زودتر منابع مالی لازم برای تملک این ۱۱ روستا و تعدادی روستا در ایلام است که در اثر افزایش حجم سیلاب و کاهش ورودی به سد کرخه در شرایط بحرانی سیلاب اخیر زیر آب رفتند.

۲۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =