رضا رویگری به دلیل بیماری، در «دل‌باخته» بازی نمی‌کند

مهر نوشت: داود اسدالهی کارگردان نمایش «دل‌باخته» عنوان کرد این نمایش را به شیوه‌ای فیزیکال به نمایش می‌گذارد، او همچنین از غیبت رضا رویگری در این اثر به دلیل نامساعد بودن شرایط جسمانی‌اش خبر داد.

داود اسدالهی که این روزها نمایش «دل‌باخته» با کارگردانی و بازی او در تماشاخانه ایران تماشا روی صحنه است، درباره حضور نداشتن رضا رویگری در این نمایش، گفت: «پیش از اجرای نمایش قرار بود رضا رویگری در نقش راوی در این اثر نمایشی ما را همراهی کند اما متاسفانه به دلیل نامساعد بودن شرایط جسمی‌اش این همکاری میسر نشد و ما نتوانستیم در خدمت این هنرمند باشیم.»

او درباره مضمون نمایش توضیح داد: «نمایش «دل‌باخته» رویکردی تازه به داستان سیاوش در «شاهنامه» فردوسی دارد به این مفهوم که در این اجرا شاهد نمایش فیزیکال و حرکات بدنی بازیگران هستیم و از یک گروه حرکت شش نفره برای حضور در نمایش بهره گرفتیم. در این نمایش ما همزمان با هفت سیاوش روبرو می‌شویم؛ سیاوشانی امروزی که جنسیت از آن‌ها گرفته شده است.»

اسدالهی ادامه داد: «در «دل‌باخته» نقش هفت سیاوش را شش بازیگر زن و یک بازیگر مرد ایفا می‌کنند که نقش مرد را خودم برعهده دارم. در این نمایش داستان سیاوشی امروزی را به تصویر می‌کشم که می‌تواند در هرجایی از کشور ما زندگی کند. از نظر من سیاوش می‌تواند همان بانویی باشد که برای ورزش ما مدال می‌آورد یا همان رزمنده‌ای که برای دفاع از مرز و بومش جانش را فدا کرده است. در جنگ تحمیلی ما سیاوشانی داشتیم که با خون خودشان مرز و خاک ما را آبیاری و حفاظت کردند.»

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =