نظارت و بازرسی از کلینیک‌های ترک اعتیاد لرستان رضایت‌بخش نیست/ بی‌توجهی به تذکرات

دبیر ستاد مبارزه با هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان از نحوه نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی استان از کلینیک های ترک اعتیاد انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، مجتبی بیرانوند در نشست با خبرنگاران در خرم آباد بمناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: متعادین متجاهردر مرکز ماده 16 خرم آباد نگهداری می شوند که 240 نفر ظرفیت دارد و  بعلت کمبود فضای کافی حدود 350 نفر در آن مرکز نگهداری می شود.

وی افزود: طی بازدیدی که بهمراه دادستان خرم آباد و جانشین نیروی انتظامی استان از این مرکز داشتیم تصمیم برآن شد که افرادی که بیش از 8 ماه تحت مراقبت بودند با اخذ تعهد از خود ترخیص شوند .

رفع مشکلات کمبود فضا با افتتاح اردوگاه سپاه

بیرانوند با بیان اینکه اردوگاه ماده 16 در سپاه استان احداث شده اظهار کرد: اردوگاهی با نام مرکز جامع صیانت از معتادین متجاهر با ظرفیت 400 نفر در پادگان شهید بهشتی خرم آباد احداث شده و قرار است تا پایان مرداد ماه به افتتاح برسد که اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مشکلات نگهداری معتادین متجاهر برطرف خواهد شد .

دبیر ستاد مبارزه با هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به بیماری عفونی برخی بیماران افزود: در مراکز ماده 16 معتادین غربالگری میشوند و در صورت تشخیص پزشک بر وجود معتاد دارای بیماری عفونی ،خیلی سریع از جمع سایر افراد جدا و به مرکز دیگری منتقل می گردد البته خوشبختانه طبق آمار و بررسی ها بیمار عفونی بسیار کمی در میان افراد شناسایی شدند که جهت طی مراحل درمان به مراکز خاص انتقال داده شدند و در حال طی درمان هستند.

وی تعداد معتادین بهبود یافته را در چند سال گذشته 6500 نفر اعلام کرد و گفت: طبق آماری که از بهزیستی استان اعلام شده در چند سال گذشته 6500 نفر بهبود یافته و در صف انتظار جهت دریافت تسهیلات خوداشتغالی و ادامه زندگی به روال معمول هستند و طبق اطلاعات کسب شده تاکنون 450 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

مجتبی بیرانوند همچنین شهرداری ها را متولی اصلی جمع آوری معتادین اعلام و تصریح کرد:براساس قانون شهرداری ها مکلف به جمع آوری معتادین از سطح معابر شهرها هستند که بعضاً شاهد قصور شهرداری ها هستیم.

انتقاد از دانشگاه علوم پزشکی استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با انتقاد از کم کاری دانشگاه علوم پزشکی استان در بحث بازرسی و نظارت از کلینیک های ترک اعتیاد عنوان کرد: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی لرستان از چند سال گذشته آنطور که باید از مراکز بازرسی بعمل نمی آورند و در بحث نظارت نیز شاهد عملکرد مناسبی از این دانشگاه نیستیم  وهمیشه با این کم کاری ها در دانشگاه مواجه هستیم .

وی ادامه داد: بارها گفتیم که در حوزه نظارت و بازرسی از کلینیک ها با مشکلات فراوانی مواجه هستیم  و عملکرد فعلی این دانشگاه رضایت بخش نیست تاکنون نیز به تذکرات این دبیرخانه نیز توجهی نشده ، همچنین حتی بر سر تجویز دارو نیز با پزشکان اختلاف زیاد داریم و در این رابطه چون موضوع سلامت و بهبود این افراد مطرح است خواهان تجدید نظر در نظارت و حتی تجویز داروها از سوی دانشگاه هستیم چرا که معتقدیم برخی داروها در دراز مدت حتی به ضرر سلامت بیماران نیز می باشد.

مجتبی بیرانوند در پایان  گفت: انتظار داریم دکتر نیکبخت بعنوان رییس جدید این دانشگاه که تجربیات مدیریتی فراوانی دارند با ما همکاری بیشتر و در این حوزه حساسیت بیشتری بخرج دهد و برخی نابسامانی های این حوزه را سامان دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =