کنایه منتجب‌نیا به حجاریان: شرط گذاشتن برای انتخابات یعنی بازی در زمین رقیب/ فکر می‌کنید فرش قرمز برایمان پهن می‌کنند؟

منتجب نیا با انتقاد از اصلاح طلبانی چون حجاریان که به مشارکت مشروط در انتخابات مجلس معتقدند، تاکید دارد: اصلاح طلبان باید به هر قیمتی در انتخابات حضور داشته باشند.

رسول منتجب نیا، چهره شاخص اصلاح طلب و قائم مقام پیشین حزب اعتماد ملی از برخی شرط گذاری ها و طرح ایده تحریم انتخابات از سوی برخی چهره های اصلاح طلب انتقاد می کند و به خبرآنلاین می گوید: من به جد با این نظر مخالفم چراکه برای احقاق حق معنا ندارد. مانند این است که فردی می‌خواهد برود و حقش را از جایی بگیرد و بگوید من به شرطی حقم را می‌گیرم که شما چنین بکنید؛ مسلم است که طرف مقابل می‌گوید بسیار خوب ما حق شما را هم برمی‌داریم و خودمان استفاده می‌کنیم.

>>>بیشتر بخوانید؛

منتجب‌نیا: برای انتخابات شرط بگذاریم، التماس اصلاح‌طلبان را می‌کنند؟/همه اشتباهات متوجه شورای عالی سیاست‌گذاری است

وی گفت: انتخابات گرفتن حق است مردم باید حق‌شان را بگیرد معنا ندارد شرط بگذاریم؛ آیا اگر شرط گذاشتیم آنها شرط ما را می‌پذیرند؟ خیر آنها هرگز به شرط ما عمل نمی‌کنند. من یک‌بار دیگر هم گفته‌ام اگر ما شرط گذاشتیم فکر نکنیم آنها به اصلاح‌طلبان التماس کنند یا به فکر پهن کردن فرش قرمز برای ما می‌افتند، خیر آنها از خدا می‌خواهند که ما در انتخابات شرکت نکنیم و سهم ما را هم خودشان بردارند. ما باید به مردم بگوییم به صحنه بیایید و حق خودتان را بگیرید.

شرط گذاشتن برای انتخابات یعنی بازی در زمین رقیب

این چهره اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که «آیا اصلاح‌طلبان باید به هر قیمتی وارد انتخابات شوند حتی اگر مجبور شوند نمایندگان دست چندم را به مجلس بفرستند؟»، گفت: بله همین اندازه هم بهتر از این است که  شرکت نکنیم و صد درصد کرسی‌ها را به دست انها بسپاریم. همین‌که خود مردم تصمیم بگیرند بهتر از ان است که کناره گیری کنند و انتخابات را به رقیب واگذار کنند. اصلا بی‌تفاوتی نسبت به انتخابات و کناره‌گیری هیچ توجیهی ندارد و حضرت امام هم همواره تاکید کرده‌اند که در دوره‌های انتخابات شرکت کنند من تعجب می‌کنم از دوستان عزیزمان که صاحب فکر هستند این بحث را مطرح می‌کنند این موضوع باعث دلسردی مردم می‌شود. باید تلاش کنیم شرایط شرایط مناسبی شود برای حضور مردم نه اینکه بگوییم ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم یا شرط بگذاریم.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم و اصرار کنیم و از مسوولان بخواهیم منصفانه عمل کنند و رد صلاحیت غیرقانونی نداشته باشند. مجلسی ها به جای انکه اصلاح انتخابات را محکم پیگیری کنند که خللی در آن راه نداشته باشد به امور دیگری پرداختند؛ دولت هم همینطور؛ من فکر نمی‌کنم این اصلاح قانون انتخابات به صورتی باشد که راه سواستفاده را ببندد. اگر ما به جای انکه قانون وضع کنیم و مصادیق تائید و رد صلاحیت را مشخص کنیم دائما به این موضوع فکر کنیم که در انتخابات شرکت نکنیم یا شرط و شروط بگذاریم هیچ سودی ندارد به جز انکه موجب دلسردی مردم می‌شود. بنابراین شرط و شروط گذاشتن یا عدم شرکت در انتخابات کمک‌ کردن به رقبا و بازی در زمین آنهاست.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • BE ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    0 0
    ما باید به مردم بگوییم به صحنه بیایید و حق خودتان را بگیرید. مردم دیگه گول شما اصلاح طلبان را نمی خورند. رای بدیم به امثال عارف که پسرش بیاد و ادعای ژن برتر بکند؟؟ هیهات