نگاه مشابه پزشکیان و حسینیان به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران

ایسنا نوشت:نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر انسان آزاده‌ای می‌داند که اگر کشورمان به پای میز مذاکره با آمریکا بنشیند، جز ذلت و تسلیم تمام عیار در مقابل آمریکا و قدرت‌های بزرگ چیزی نصیبش نخواهد شد.

مسعود پزشکیان، با اشاره به تحریم‌های جدید کشور آمریکا،گفت: در نتیجه کاری که ما باید انجام دهیم، این است که با اعتماد، نگاه به داخل کشور، استقامت و مقاومت تلاش کنیم وابستگی‌مان را از آمریکا کم کرده و ایستادگی روی پای خود را تمرین کنیم.

اهم اظهارات وی را بخوانید؛

* از دست دادن کمیسیون‌های مهم مجلس توسط فراکسیون امید، یک روند طبیعی است، این روند در نگاه، سیاست و رفتار پیش می‌آید، بسیاری از افراد به استقبال جامعه و جو موجود بر آن نگاه می‌کنند و بر اساس این جو، موضع  و جبهه می‌گیرند، وقتی به افراد حاضر نه تنها در فراکسیون امید بلکه در لیست‌های مستقل و غیر مستقل نگاه می‌کنیم، در خواهیم یافت تعداد مشخصی از افراد در این لیست‌ها ماندند و خیلی‌ها با روند جامعه به سمتی رفتند که بتوانند رأی جذب کنند.

* واحدهای صنعتی و کارخانه‌هایی که در کشور در حال فعالیت هستند، با زحمت و سرمایه بالا مستقر و شکل گرفته است، بر همین اساس نیاز جدی به بررسی مشکلات و رفع مشکلات آنان است تا این کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی با حداکثر و ظرفیت تمام تولید داشته باشند، به ویژه هم اکنون با وضعیتی که کشور را تحریم می‌کنند کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی همچون اسنوا می‌توانند در حل بسیاری از مشکلات کشور راهگشا باشند. 

* وقتی مشکلات پیش روی کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی برطرف شود، تصور می‌کنم هزینه‌ها و قیمت تولید شده محصولات تولیدی کارخانه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه مردم کشور از خدمات بیشتری بهره مند خواهند شد.

ناامنی در خلیج فارس بهانه ای برای گرفتن آن است

«روح الله حسینیان»هم درباره مذاکره بین ایران و آمریکا گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مواضع سیاسی ایران مقابل زیاده خواهی آمریکا را مشخص کرده اند. تجربه نشان می دهد که آمریکایی ها نه قابل اعتماد و نه پایبند به تعهدات خود هستند.

اهم اظهارات وی را به نقل از ایرنا بخوانید؛

* آنها برای انجام مذاکره با ایران پیام می فرستند و از طرف دیگر پیمانی که به امضای روسای کشورهای اروپایی (برجام) امضا شده است را زیر پا می گذارند. کارنامه و سابقه تاریخی آمریکا را مملو از خیانت است. چه تضمینی وجود دارد که اگر باردیگر با آمریکا توافقی امضا شود همین رفتار را انجام ندهد؟ قطعاً همین کار را انجام می دهد همانطور که با خروج از پیمان آب و هوایی با دنیا این گونه رفتار کرد.

*درباره حمله به نفتکش ها و اتهام زنی بی اساس به ایران هم مشخص است که این اقدام کار خودشان است. با ناامن کردن خلیج فارس و بهانه تراشی می خواهند پای سایر کشورها را به خلیج فارس باز کنند.

*مزدوران منطقه ای با چراغ سبز آمریکا و با ناامن جلوه دادن خلیج فارس، می خواهند امنیت این آبراهه بین المللی را برای آینده خودشان به دست بگیرند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    0 0
    امريكا بايد شرط مذاكره رامفاهمه بر اساس منافع متقابل قبول کند که در ان صورت می توان بنایی راستین را برای مداکرات بنیان نهاد.