کیهان بعد از رامبد جوان سراغ مهران مدیری رفت/ او فقط به پول فکر می‌کند

کیهان نوشت: «سلبریتی سالاری» پای سلطه‌مداری و حاکمیت تعیین‌کننده اسپانسرها را به تلویزیون باز کرد؛ به‌گونه‌ای که کانال‌های تلویزیونی را عوض می‌کنیم یا سریال‌ها کم رونق‌اند و آن دلچسبی سابق را ندارند و یا برنامه‌ها، برنامه‌هایی نیستند که بتواند همچون گذشته آن مطالبه‌گری و جذابیت را داشته باشد.

برای جذابیت بیشتر به سراغ ستاره‌پروری و ستاره‌پرستی می‌روند؛ ‌اینجا محتوا قربانی شده و تلویزیونی‌های اصیل هم خانه نشین شده‌اند و تماشاگر پروپاقرص سریال‌های تلویزیون یا پای تکراری‌های قدرتمند گذشته می‌نشیند و یا در vod به دنبال جنس خارجی و یا کارهای بی‌سروته نمایش خانگی می‌رود.

تلویزیون‌امروز در پس دلخوشی به صدای قهقهه منفعت‌طلبانه و غیربازده سلبریتی‌ها فقط می‌خواهد ستاره روی آنتن باشد. گاهی مجیز او را می‌گویند تا دلخور نشود و بماند و گاهی هم دستمزدهای هنگفت بی‌قاعده می‌دهند. دستمزدهایی که تلویزیونی‌های حرفه‌ای و با اصالت در کل دوران حرفه‌ای‌گری خودشان ندیده‌اند. ولی واقعیت دارد ‌این آقایان سلبریتی ثانیه‌ای هم پول گرفته‌اند. مهمانان سلبریتی هم ارقام بالایی می‌گیرند و برای بازی در سریالی هم ارقام‌شان سر به فلک می‌کشد اساسا چرا صداوسیما باید خرج بیشتر دیده شدن آنها را ببیند.

در صورتی که ما دیده‌ایم در مستند مسابقه «خانه ما» بدون سلبریتی چقدر موفق بوده و توانسته در میان خانواده‌های‌ایرانی جا باز کند پس می‌توانیم برنامه و سریال بسازیم و با محتوایمان میان مردم طرفدار پیدا کنیم. تلویزیون زمانی ستاره‌ساز بوده و حالا دنبال استفاده صرف از ستاره‌هاست؛ چرا به‌این سمت آمده؟! صرفا برای جذب مخاطب به هر قیمتی!

این ورطه پول‌های بی‌اساس به سلبریتی‌ها ماجرای به دنیا آوردن فرزندان‌شان را در کانادا رونق داد حالا بماند خیلی از آقازاده‌های سیاسی هم همین‌رویه را دنبال می‌کنند. اما مصداق بارز آن حضور قابل تامل رامبد جوان است که پرویز پرستویی و دوستان دیگر هم نتوانستند راهی برای سرپوش گذاشتن براین حضور پیدا کنند. چرا که اگر نگار جواهریان همسر او هم برای دیدن مادرش می‌بایست به کانادا هم می‌رفت دراین شرایط اقتصادی و دیپلماسی جا داشت هنرمند باهوشی مثل او وقت‌شناسی را سرلوحه قرار می‌داد.

از طرفی مهران مدیری با منتفی کردن دورهمی و دل‌بستن به اسپانسر هم نشان داد آن‌طور که همیشه در استندآپ‌هایش می‌گفت مردم دوست نیست. او هم مثل سلبریتی‌های دیگر فقط به پول می‌اندیشد و بس. تلویزیون باید حساب خودش را از این‌ها جدا کند و به فکر برنامه‌سازی با اجرای با اصالت تلویزیونی‌ها باشد و از لاک سلبریتی‌پروری و دلخوشی به سلبریتی‌ها خارج شود.

بسیاری از جامعه‌شناسان هم به‌ایجاد انحطاط جامعه توسط سلبریتی‌ها تاکید دارند. چرا که سلبریتی‌ها یا همان آدم‌های مشهور عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی که صاحب‌نظر نیستند ‌ اما درباره هرچیزی نظر می‌دهند، سوار بر مدار مجازی شده‌اند و خودنمایی می‌کنند. اما آیا واقعاًًً بایستی مردم خوراک و تغذیه علمی و روحی و فرهنگی‌شان را از صفحات و مواضع‌این قشر برداشت کنند؟!
1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    3 2
    دقت کردید عملا کیهان برای مدیران صدا و سیما سیاست گذاری می کند و آنها هم مجریان خوبی هستن تا از گزند قدرت مدیر مسئول کیهان در امان باشند
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    4 2
    اين يك حرف كيهان رو قبول دارم مديري پول بگيره عليه هر كسي حرف ميزنه
  • عليرضا IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    14 18
    كيهان در اين برهه جزومعدود رسانه هايي است كه حرف حق مي زند.
  • استوار مختاری IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    10 12
    کاملا درسته حتی اکثر سریالهای مدیری کپی فیلمای خارجیه مثل مرد هزار چهره که از اگه میتونی منو بگیر ساخته استیون اسپیلبرگ کپی برداری کرده بود
  • کیان US ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    9 9
    چندان هم بی راه نگفته است! درست گفته است.
  • پدرام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    18 2
    کاری به کیهان و حرف هاش ندارم.اما من نمی دونم این سلبریتی ها برا چی اینقدر سر و صدا می کنن؟؟توی دنیا این همه آدم به درد بخور وجود داره که دارن بی سر و صدا به همنوع خودشون خدمت می کنند . استادمون راست می گفت: اگر صد تا اسکناس با ارزش رو بذاری توی جیبت صدا ازشون در نمیاد اما کافیه دو تا پنج ریالی رو بذاری تو جیبت!با سر و صداشون گوش فلک رو کر می کنن.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    3 3
    دقیقا مثل تو. جفنگیاتی که توی کیهان می نویسی مسلما برای رضای خدا نیست
  • AE ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    6 5
    کیکه با این وضع مملکت به فکر پول نباشه منتها راهاش فرق میکنه.
  • مسعود IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    24 2
    فردوسی پور هم خودش تلویزیونی بود پولکی هم نبود پس چرا اونو گذاشتین کنار؟
  • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    5 0
    ... خود کیهان مگه روزنامه مفتی میده دست مردم؟ توقع داره مهران مدیری مفتی کار کنه برای صداوسیما؟ پرمخاطب ترین هنرمند ایران برای چی باید رایگان کار کنه؟
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    11 8
    سلام .بااینکه روزنامه کیهان بی طرفی را اکثرا لحاظ نمیکند اما در مورد این مطلب کاملا با کیهان موافقم.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    7 0
    محبوب ترین هنرمند ایران حق داره از هنرش پول درآره. مثل شما نیست که وابسته به این ور و اون ور باشه و بهش پول بدن. خودش باید پول به دست بیاره با کار خودش که حلال هست و خلاقانه و همه هم دوستش دارن
  • الما IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    5 1
    خیلی ببخشید ولی مهران مدیری هر کاری بکنه آخرش بهش گیر میدین اگه با همه ی فشارا تو دورهمی میموند میگفتین پارتیش کلفته حالام که اومده بیرون میگین فقط به فکر پوله برای کوبیدن یه آدم اصلا هیچ دلیلی لازم نیست مگه اینکه همونطوری بشه که شما میخواین
  • احسان IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    1 0
    بابا به این بنده خدا چیکا داری داره کار خودشو میکنه نوش جونش.. دارن از حسادت میترکن
  • mohammad IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    1 0
    برای اولین بار با روزنامه کیهان موافقم
  • امیر IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    0 0
    هر کی دستش می رسه یک تکه میکنه ،مدیری و علیخانی و دلواپس و برجامی هم نداره،خلاصه که... همه خوردند و بخفتند و تهی گشت وطن
  • محسن AE ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    0 0
    به خدا مهران مدیری لیاقتش خیلی بیشتر از اینهاست واقعا دمش گرم عاشقتم مدیری عاشقتم