حضور فعال بخش خصوصی محرک توسعه و عمران شهرهاست

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: هر استانی مزیت هایی دارد که می تواند با پرداختن به آنها بستر مانایی جمعیت را فراهم کند و کوتاهی در این راستا موجب افزایش مهاجرت به استان هایی پویا و مولد همچون البرز را فراهم کند که اکنون زیرساخت های این استان از رشد جمعیت باز مانده است.

به گزارش خبرآنلاین ، شهبازی در همایش یک روزه معاونین عمرانی استانداری های سراسر کشور که میزبانی البرز و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد، افزود: این نشست بمنظور افزایش همفکری و هم افزایی معاونین عمرانی استانداری های سراسر  کشور در جهت ایجاد بسترهای عمران و آبادانی شهرها و روستاهای کشور تشکیل شد.

وی با تشریح شرایط استان ادامه داد: رنگین کمانی از اقوام مختلف کشور در البرز با همدلی و در نهایت صلح و دوستی در آبادانی استان سهیم هستند.

شهبازی گفت: بیش از ۷۰ مسئول ملی را در مدت حضورم بعنوان استاندار البرز در این استان میزبانی کرده ایم که منشا خیر و اثرات مثبت در مسیر توسعه استان بوده اند.

وی افزود: تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه های مهم و استراتژیک البرز طی سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور یکی از دستاوردهای جلب توجهات ملی به البرز بوده است.

استاندار البرز اضافه کرد: معاونین عمرانی استانداری ها وظیفه سنگین نظارت بر پروژه ها و طرح های عمرانی را دارند که در البرز این امر به جد در جریان است. 

وی گفت: عمران و آبادانی استان نباید منوط به توزیع اعتبارات در شورای برنامه ریزی و توسعه شود بلکه شهرداری ها و معاونت عمران موظف به ایجاد بسترهای مشارکت بخش خصوصی در این راستا هستند.

شهبازی افزود: برای توسعه گردشگری البرز آماده امضای تفاهم نامه همکاری و هم افزایی با سایر استان ها هستیم.

وی عنوان کرد: شهرداری ها باید به سمت درآمدزایی حرکت کنند چراکه نمی توان توسعه و عمران شهرها را با درآمد های محدود ارزش افزوده دنبال کرد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: در موضوع طرح بازآفرینی شهری دولت تدبیر و امید به جد ورود کرده ولی استان ها کمتر از این امکان بهره برداری کرده اند.

وی گفت: عدم توجه به بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده آسیب زا خواهد بود.

شهبازی افزود: هر استانی مزیت هایی دارد که می تواند با پرداختن به آنها بستر مانایی جمعیت را فراهم کند و کوتاهی در این راستا موجب افزایش مهاجرت به استان هایی پویا و مولد همچون البرز را فراهم کند که اکنون زیرساخت های این استان از رشد جمعیت باز مانده است.

استاندار البرز ادامه داد: در بارندگی های فروردین امسال البرز نیز مانند سایر استان ها در معرض خطر سیل بود ولی با مدیریت شرایط از وقوع خسارات جانی و مالی جلوگیری شد.

وی گفت: در کرج نیز بواسطه وجود رودخانه فصلی دلمبر در صورتی که تدابیر لازم به موقع اتخاذ نمی شد، حادثه شیراز تکرار می شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =