کره جنوبی درباره سفر اتباعش به جنوب عربستان هشدار داد

فارس نوشت: دولت کره جنوبی در پی افزایش حملات موشکی و پهپادی یمن به فرودگاه‌های جنوب عربستان، بیانیه‌ای هشدارآمیز صادر کرد و در آن خواستار پرهیز از سفر به مناطق جنوبی این کشور شد.

وزارت خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه به اتباع کره‌ای هشدار داد از هرگونه سفر به برخی مناطق جنوبی عربستان سعودی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، در این بیانیه آمده که «سئول شدیدا درباره سفر به مناطق سعودی که در محدوده ۱۸۰ کیلومتری مرزهای یمن قرار دارد، هشدار می‌دهد».

وزارتخانه یاد شده افزود: «این تصمیم به دلیل تشدید حملات حوثی‌های یمن به عربستان به خصوص در مناطق مرزی آن بر می‌گردد».

نیروهای ارتش یمن و انصارالله در هفته‌های گذشته طی چند نوبت، فرودگاه‌های جنوب عربستان مانند «جازان» و «ابها» را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار داده‌اند؛ و هر بار هم پروازهای فرودگاه‌های مذکور به حالت تعلیق در آمده است.

ارتش یمن در یک ماه اخیر در راستای اجرای راهبرد «فرودگاه در برابر فرودگاه»، بارها به فرودگاه‌های نظامی سعودی حمله کرده است.

فرودگاه‌های مناطق جنوبی عربستان شامل عسیر، جازان و نجران به عنوان اهداف انصارالله یمن در راستای واکنش به تجاوزات سعودی معرفی شده‌اند.

مسئولان نظامی یمن بارها تاکید کردند تا زمانی که این تجاوزات تداوم داشته باشد، حملات به عربستان و امارات نیز ادامه خواهد یافت و همین راهبرد باعث شد تا امارات گروهی از نیروهایش را از یمن خارج کند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =