اسپانیا عامل توقیف نفتکش ایران از سوی انگلیس را اعلام کرد

ایرنا نوشت: شبکه تلویزیونی فرانس 24 روز پنجشنبه به نقل از یک منبع اسپانیایی اعلام کرد، توقیف نفتکشی که از ایران حرکت کرده بود، در پی درخواست آمریکا از انگلیس در جبل الطارق صورت گرفته است.

دولت جبل الطارق روز پنجشنبه اعلام کرد که مقامات این منطقه و نیروی دریایی انگلیس یک ابرنفتکش که ادعا می شود حامل نفت ایران به سوریه بود را توقیف کرد.

 

"فابیان پیکاردو" نخست وزیر جبل الطارق خاطرنشان کرد که این پالایشگاه سوریه مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه است که در ماه مه ۲۰۱۱ اعمال شده اند.
جوسب بورل سرپرست وزارت امور خارجه اسپانیا در این باره گفت: توقیف نفتکشی که از ایران حرکت کرده بود پس از ارائه درخواست آمریکا از انگلیس صورت گرفته است.
وی که به عنوان جانشین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معرفی شده است، خاطر نشان کرد: مادرید در حال بررسی توقیف این کشتی و تاثیر آن بر تمامیت ارضی اسپانیا است.
به نظر می رسد که توقیف این کشتی در آب های اسپانیا صورت گرفته است. اسپانیا حاکمیت انگلیس بر آب های اطراف جبل الطارق را به رسمیت نمی شناسد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    21 4
    اینا دارن امتحان میکنن رفتار ایران رو.به این واکنش نشون داده نشه بیشتر توقیف میکنن.یعنی رصد میکنن برای توقیف.
    • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
      0 0
      باید بهشون اولتیماتیوم زمانی داد و اگر کشتی رو آزاد نکنند باهاشون اقدام متقابل کرد و حداقل اجازه عبور هیچ کشتی انگلیسی رو از تنگه هرمز نداد. این میتونه یک ارزیابی اولیه برای بستن تنگه هم باشه.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    5 3
    امریکا هم قاطی راهزنان دریایی شد و رفت در رده کشور سومالی.