قیمت پراید به زیر ۴۰ میلیون تومان می‌آید؟

ایلنا نوشت:‌عضو اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران در خصوص صحبت‌های قائم مقام سایپا مبنی بر ورود ۴۰ هزار خودروی در انبار مانده به بازار گفت: ما هم این صحبت‌ها را شنیدیمُ اما نکته این است که بازار چیزی را حس نکرد و تا مردم چیزی را احساس نکنند خودرو ارزان نخواهد شد.

حسین عبدالهی عضو اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: با وجود آنکه هر سال در فصل تابستان شاهد اوج بازار خرید و فروش خودرو بودیم اما اکنون بازار در رکود مطلق است که مهمترین علت آن عدم ثبات سیاست‌گذاری‌ها و قیمت‌گذاری در بخش خودرو است.

وی در خصوص صحبت‌های وزیر صمت مبنی بر افزایش تولید خودرو و تامین بازار گفت: این صحبت‌ها دیگر اثری بر بازار نمی‌گذارد زیرا در گذشته هم وعده‌هایی داده شده اما به آن عمل نشده است. سال گذشته نیز آقایان به مردم می‌گفتند خودرو نخرند و به زودی قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد اما اکنون مشخص شد که هر کس نخریده ضرر کرده و به قول معروف از بازار عقب مانده‌ است. مردم دیگر اعتماد ندارند و تا یک وعده عملی نشود، بازار هیچ واکنشی نشان نخواهد داد. کاهش یک یا دو میلیون تومانی برخی خودروها در روزهای اخیر نیز به سبب رکود بازار است.

عبداللهی در خصوص صحبت‌های قائم مقام سایپا مبنی بر ورود ۴۰ هزار خودروی در انبار مانده به بازار گفت: ما هم این صحبت‌ها را شنیدیم اما نکته این است که بازار چیزی را حس نکرد و تا مردم چیزی را حس نکنند خودرو ارزان نمی‌شود. البته در هفته‌های اخیر یکسری خودروی ناقص که یا ضبط نداشتند یا سنسور یا بدون پولکی سه‌سر، به بازار آمده است. اقلامی که تهیه آن به نظر نمی‌آید سخت باشد.

وی افزود: به نظر من وضعیت رکود ادامه‌دار خواهد بود. مشکل این است که برخی آقایان از نماینده مجلس تا وزیر و معاونانش هر روز یک صحبتی می‌کنند و بازار متشنج می‌شود که اگر  آقایان این کار انجام ندهند، حداقل بازار ثبات خواهد داشت. اما در هر صورت اگر طبق گفته آقایان تمام خودروهای ثبت‌نامی و معوقات تا پایان شهریور تحویل داده شود، نهایتا شش تا هفت میلیون خودرو ارزان خواهد شد اما هیچ‌وقت پراید زیر ۴۰ میلیون تومان نخواهد آمد این همان حکایت گران شدن ۱۰ میلیونی و ارزان شدن ۲ میلیونی است.

۲۵۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    1 0
    تا وقتی قانون 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار وجود داشته باشد و مسئولان بجای حمایت از مصرف کننده فقط از تولید کننده حمایت کنند هیچ دلیل و اراده ای برای کاهش قیمت وجود ندارد
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    خدایی سه هزار دلار قیمت خوبیه
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 1
    می خوام نیاد. ارزش پراید در بهترین حالت 5 میلیون تومان است. الان جنرال موتورز به التماس افتاده که خودروهایش را بخرند.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    این بازیها زیر سر خودروسازهاس که قیمت رو ببرند بالا
  • کدخدا IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    به جهنم که قیمت کم نشود ما که نداشتیم بخریم الانم نداریم
  • امیر IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    بنده هیچ وقت ماشین نخواهم خرید . با همین که دارم میسازم
  • نوید RO ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    وقتی که قیمت تمام قطعات یدکی خودرو های داخلی بیش از 3 برابر شده (حتی پراید!!!) خودرو سازها هیچ ماشینی نمی فروشن و فقط دارن انبار ها رو پر می کنند معنی اینها چیه؟ به نظر شما خودرو ارزون میشه؟ دلار که 1100ت بود پراید بود 7میلیون، رقتی که دلار شد 3300، پراید شد 21ت (یعنی 3 برابر) پس مطمین باشید تا پراید حداقل 60 میلیون نشه کمپانی هیچ ماشینی نمیفروشه
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    به عمر ما قد نمیده
  • سینا IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    هروقت پراید به قیمت واقعیش یعنی پنج میلیون تومن رسید اونوقت شاید البته شاید برم یکی بخرم.
  • عباس IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    سلام،مردم فعلا خودرو نخرند .کارخانجات سایپا وایران خودرو بدلیل بدهیهای سنگین که توان پرداخت آن را ندارند درحال ورشکستگی هستند.چه بخواهند وچه نخواهند قیمت خودرو خودبخودسقوط خواهد کرد وبه قیمتهای قبلی باز خواهد گشت.الان هیچ مشتری برای محصولات خودروسازها وجود ندارد وتنها خریداران دلالان هستندکه خودروهای انبار شده آنها هم روی دستشان باد کرده است.