از هوشنگ مرادی‌کرمانی تا کریستوفر نولان در شبکه ۴

«فیلم‌خانه» هر روز ساعت ۱۰:۳۰ پخش و ساعت ۱:۳۰ بامداد از شبکه چهار سیما بازپخش و تقدیم به علاقمندان هنر هفتم می‌شود. در این برنامه فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی نمایش داده شده و مورد نقد و بررسی منتقدان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «فیلم خانه» هر روز ساعت ۱۰:۳۰ روی آنتن می‌رود و روزانه یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته‌اند، ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می‌کند. مخاطبان شبکه دانایی و خردورزی قبل از تماشای فیلم از زبان منتقدان با محتوا و کارگردان فیلم بیشتر آشنا می‌شوند. جواد طوسی، رامتین شهبازی،محمدرضا مقدسیان و خسرو نقیبی منتقدین این هفته «فیلم خانه» هستند.

«مظنونین همیشگی» ،«رودخانه مرموز»، «خوب بد زشت»، «صبح روز بعد»، «ذهن زیبا»، «حیثیت»، «پرده آخر» عناوین فیلم‌هایی است که از ۱۵ تا ۲۱ تیر در فیلم خانه نمایش داده می‌شود.
همچنین به مناسبت ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، واحد تامین برنامه شبکه چهار فیلم سینمایی «صبح روز بعد» که بر اساس داستانی از مجموعه «قصه‌های مجید»، نوشته هوشنگ مرادی کرمانی ساخته شده را در «فیلم خانه» پخش می‌کند.

در ادامه اطلاعات فیلم های سینمایی هفته سوم تیر آمده است:

«مظنونین همیشگی» به کارگردانی برایان سینگر و نویسندگی کریستوفر مک‌کوری محصول سال ۱۹۹۵ آمریکا است. بازیگران اصلی این فیلم استیون بالدوین، گابریل بیرن، بنیسیو دل تورو، کوین پولاک، چاز پالمینتری، پیت پاستویت و کوین اسپیسی می‌باشند. این فیلم در زمان خود برنده جوایز متعددی از جمله دو جایزه اسکار شد.

در خلاصه فیلم آمده است، پس از انفجار یک قایق در لنگرگاه سن پدرو، پلیس ۲۷ جسد و مقداری مواد مخدر به ارزش میلیون‌ها دلار را در کنار این قایق منهدم شده پیدا می‌کند. تنها نجات یافتگان این حادثه نیز که دچار سوختگی شدید شده‌اند تعدادی توریست مجارستانی و مردی به اسم وربرل کینت می‌باشند. کینت توسط پلیس تحت فشار گذاشته می‌شود تا آنچه را که در قایق اتفاق افتاده بازگو کند... .

سینمایی «رودخانه مرموز» محصول سال ۲۰۰۳ آمریکا است. این فیلم با بازی شون پن در نقش جیمی مارکوم، تیم رابینز (دیوبویل) و کوین بیکن (شان دوین)، توسط کلینت ایستوود کارگردانی شده و جایزه‌ اسکار بهترین بازیگر نقش اول (برای بازی شون پن) و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (تیم رابینز) را به خود اختصاص داد.

در خلاصه فیلم امده است، ۳ پسر ۱۱ ساله به نام‌های جیمی، شان و دیو رو آسفالت جدید خیابان یادگاری می‌نوشتند که دو نفر بنام پلیس دیو را با خود می‌برند. دیو سه روز توسط این دو نفر زندانی و آزاد می‌شود و سپس می‌گریزد. بعد از ۲۵سال دیو فردی منزوی و عجیب است، جیمی خلافکار و شان افسر پلیس . دختر ۱۹ ساله جیمی بطرز مشکوکی به قتل می‌رسد...

فیلم سینمایی « خوب،بد،زشت» یکی از مشهورترین فیلم‌های وسترن است که توسط سرجو لئونه در سال ۱۹۶۶ در ایتالیا ساخته شد.

خوب و زشت که هردو کلاهبردارند با هم کار می‌کنند و با شگرد خاصی به گول زدن کلانترهای مناطق مختلف و پول در آوردن از این راه می‌پردازند. بد آدمکشی حرفه‌ای است که به خاطر پول حاضر به انجام هر کاری است. این سه نفر در راه پیدا کردن گنجینه‌ای ۲۰۰ هزار دلاری در مقابل هم قرار می‌گیرند...

«صبح روز بعد» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد محصول سال ۱۳۷۱ است.این فیلم بر اساس داستانی از مجموعه «قصه‌های مجید»، نوشته هوشنگ مرادی کرمانی ساخته شده است.


مجید به ادبیات بیش از ریاضیات علاقه مند است. او همواره توسط معلم ریاضی تنبیه می‌شود. معلم اشتباه‌های مجید را با دانه‌های تسبیح می‌شمارد. انداختن دانه‌های تسبیح حواس مجید را پرت می‌کند، و او برای غلبه بر این وضع به کمک بی بی تسبیحی به امانت می‌گیرد، اما معلم به تصور این که مجید ادایش را در می‌آورد او را از کلاس اخراج می‌کند.

«ذهن زیبا» نام فیلمی زندگینامه‌ای و درام آمریکایی است که درباره زندگی جان نَش ریاضیدان برنده جایزه نوبل اقتصاد و مسائلی که به دلیل بیماری روان‌گسیختگی با آن‌ها مواجه می‌شود، ساخته شده‌است.
این فیلم در سال ۲۰۰۱ بر اساس کتابی به همین نام و نوشته سیلویا ناسار و به کارگردانی ران هاوارد ساخته شده‌است. بازیگران اصلی آن راسل کرو در نقش جان فوربز نش و جنیفر کانلی در نقش همسر وی هستند.
ریاضیدان برجسته جان نش  از دانشگاه فارغ التحصیل شده و به سمت استادی برگزیده می‌شود. او توانایی خارق العاده ای در کشف رابطه بین اشکال و اعداد به هم ریخته دارد. ازدواج با آلیشیا  به زندگی او رنگ و لعابی دیگر می‌دهد تا اینکه...


حیثیت (پرستیژ) یک فیلم درام به کارگردانی کریستوفر نولان و محصول سال ۲۰۰۶ است. فیلم‌نامه این فیلم را کریستوفر نولان به همراه برادرش جاناتان، با اقتباس از رمان کریستوفر پرایست به همین نام، نگاشته‌اند. 
داستان آن درباره رابرت انجیر و آلفرد بوردن، دو شعبده‌باز رقیب در اواخر قرن ۱۹ میلادی در لندن است. در رقابت برای به دست آوردن شعبده‌های جدید، این دو دست به کارهایی می‌زنند که نتایج غم‌انگیزی به بار می‌آورد.

«پرده آخر» نام فیلمی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی و آهنگسازی بابک بیات است که در سال ۱۳۶۹ ساخته شده و بازیگرانی همچون فریماه فرجامی، سعید پورصمیمی، داریوش ارجمند، نیکو خردمند و ماهایا پطروسیان در آن بازی کرده‌اند. 

این فیلم در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در چندین رشته نامزد دریافت جایزه بوده و در نهایت، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین صدابرداری، بهترین فیلمبرداری، بهترین چهره‌پردازی، بهترین صحنه‌آرایی، بهترین بازیگر نقش دوم زن، بهترین بازیگر نقش دوم مرد و بهترین بازیگر نقش اول زن را به خود اختصاص داده است.

خلاصه فیلم:مرگِ «حسام‌میرزا رفیع‌الملک»، میراث خاندان رفیع‌الملک به همسرش «فروغ‌الزمان» می‌رسد؛ اما خواهر و برادرِ حسام‌میرزا، «تاج‌الملوک» و «کامران میرزا»، که تنها بازماندگان این خاندان هستند از این موضوع خشنود نیستند؛ بنابراین با طرح نقشه‌ای، سعی در تصاحب مجدد میراث خانوادگی دارند.

۲۵۸۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 1
    حتی آمریکای بی بند و بار هم "کوین اسپیسی" را ترد و ممنوع التصویر کرده و فیلم هایی با بازیگری او را نمایش نمی دهند.ولی ایران اسلامی چی ؟؟!!