۴ نفر
۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
حراج تهران یا حراج غرور مردمان؟!

حراج تهران در نهایت افتخار اعلام کرد که در پایان یازدهمین حراج موفقیت‌آمیز خود، به رقم کل فروش ۴۲۰.۰۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال دست یافت.

این خبری بود که در اولین دقایق امروز صبح در فضای مجازی مشاهده کردم. از اینکه موجب افتخار حراج تهران شده است و توانسته است با گرد آوری جمعی از علاقه‌مندان فرهنگ وهنر رونقی به هنر های تجسمی و زندگی سراسر عشق و پارسایی بسیاری از اهل هنر بدهد موجب شادی ام شد؛ اما بدون هیچگونه پیشداوری در مورد « از کجا آورده‌ای » سرمایه صاحبان چهل و دو میلیاردی خریدار این آثار نفیس؛ به باد رفتن غرور و کرامت نفس پدران و مادرانی که نمی توانند وعده ای غذای گرم برای فرزندان خود فراهم کنند و با رشد ظالمانه قیمت و اجاره مسکن سر در گریبان می گیرند و صدایشان شنیده نمی شود و میلیون ها بیکار و تعطیلی کارگاه‌ها و مکان های کسب ؛ رکود کم سابقه و از رونق افتادن زندگی اکثریت مردم و ابتلا ء به دهها بیماری ناشی از ناامبدی و... روحم را آزار داد.

مصمم شدم ؛ فریاد برآورم  « عدالت اجتماعی نخواستیم ؛ بلکه غرور و بزرگی مردان و زنان این مرزوبوم را بیش از این به سخره نگیرید » آیا ممکن است حاکمیت و رئیسان قوای سه گانه کشور به این ناعدالتی های رو به گسترش پاسخ دهند که چگونه است که عده قابل توجهی از مردم گرفتار هزینه ها و درآمدهای عادی زندگی هستند و جماعت دیگری باهدف یاری به هنر نقاشی این مرزوبوم میلیاردها هزینه می کنند این تفاوت زندگی ناشی از عدالتی است که به آن تسلیم شدیم و وعده اش را شنیده بودیم ؟!

آیا این همان نظام عدالت و مواساتی است که صدها هزار جوان این جامعه برای استقرار و بقای آن جان  برکف گذاشتند و مجاهدانه زندگی امروزشان را با فردای موعود عوض کردند و به شهادت رسیدند!

مدیران حاکم بر ایران زمین !
آیا می دانید تبعات این گسست و فاصله طبقاتی ، چه بلایی برسر روابط انسانی و اخلاقی مردم آورده است و کمتر کسی حاضر است داشته هایش را بین سایرین تقسیم کند و دیدن فقر و فلاکت و بی خانمانی و عفت فروشی در نگاه عموم جامعه عادی شده است و به سرعت لکن با غصه و افسردگی از کنار آنان عبور می کنند در حالی که آموخته ایم : بنی آدم اعضای یکدیگرند ...

اگر نمی توانید بی عدالتی حاکم برجامعه را درمان کنید حداقل با راه اندازی کارناوال هایی چون حراج تهران و فروشگاه های پر زرق و برق و دلفریب ؛ کرامت و بزرگی خانواده ها را به غارت نبرید و اگر خیرخواهانی هم می خواهند از طیف و گروهی حمایت مالی کنند بدون سروصدا به سنت گذشتگان رفتار کنند تا شاهد نمایش زندگی نجومی و طلایی اندکی  از مردم در مقابل زندگی مس‌گونه اکثریت جامعه نباشیم .

* حقوق‌دان و پژوهش‌گر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1277193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =