امیرمهدی ژوله از سرنوشت جمعی که در تلویزیون ممنوع‌الفعالیت شدند نوشت

امیرمهدی ژوله یادی از تیم فیلمنامه‌نویسان تلویزیون در سال ۸۴ کرد و جزییاتی از سرنوشت هر کدام را در متنی کنایه‌آمیز تشریح کرد. او همچنین تصویری از تقدیرنامه‌ای که مدیر وقت شبکه سه سیما به او اهدا کرده است، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرمهدی ژوله با انتشار تصویری از لوح تقدیر بهترین فیلمنامه‌نویس شبکه سه که علی اصغر پورمحمدی در سال ۸۴ به او اهدا کرده است، در اینستاگرام نوشت: «سال ٨٤ ما چند نفر بودیم. یک نفرمان پر از ایده بود، پر از طرح بود، پر از انرژی، می‌خواست به وقتش طرح‌های سینمایی‌اش را بنویسد و بسازد. مُرد.
تلف همین اعتلای سازمان و شبکه و راه انداختن سریال‌های تمام و ناتمام و دویدن دنبال طلب‌هایش شد!

ما چند نفر بودیم. یکی‌مان سردسته اعتلادهندگان سازمان و شبکه بود، یهو زیر دلشان زد گفتند کارت را که نمیخواهیم هیچ، تصویرت را که نمیخواهیم هیچ، اسمت هم هیچ جا از دهان هیچ کس روی انتن درنیاید. هیچ.

عاقبت به خیر شد. طرح‌هایش را می‌نویسد و می‌سازد و حظش را سینما و نمایش خانگی و ما می‌بریم. ما چند نفر بودیم، به یکی‌مان گفتند یک برنامه بترکون راه بینداز، راه انداخت، گفتند فقط اسمت در تیتراژ نباشد تا مشکلت حل شود. اسمش در تیتراژ نبود. گفتند توی فضای مجازی تصویری نگذار که کسی شک نکند این برنامه مال توست، مشکلت حل شود. تصویری نمی‌گذاشت. گفتند لوکیشن هم نیا، همان خانه بمان تا مشکلت حل شود. چندسال است مثل گونی سیب زمینی گوشه خانه افتاده. نه مشکلش حل شد نه معلوم شد مشکلش چی بود، چی هست. ما چند نفر بودیم. یکی‌مان، من... یک بار یکی از مدیران سازمان گفت بچه خوبی هستی ولی ...کرم داری.»

به نظر می‌رسد او به جمع نویسندگان سریال‌هایی چون «شب های برره» اشاره داشته و از هنرمند فقید خشایار الوند، مهراب قاسم‌خانی و ... یاد کرده است.

نکته جالب توجه کامنتی است که قاسم خانی زیر پست او گذاشته و نوشته است: «گرچه کیسه سیب زمینی فعالیتش از من بیشتره.»

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1277775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    22 27
    همون بهتر که نباشی
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    6 2
    احتمالا روانپزشکتون خوب نبوده خخخخ
  • GB ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    22 22
    این جماعت به اصطلاح هنرمند هم به فکر خودشون و همکاران شون هستند، اگر راست میگند از شرایط بد اقتصادی کشور و مردم حرف بزنند نه اینکه همش به فکر خودشون باشند
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      1 0
      حالا اگه حرف بزنه می ریزن سرش که سلبریتی ها در هر موضوعی که بهشون ربطی نداره و سوادشو ندارن وارد میشن.
    • علیرضا IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      2 0
      عجیبه که بعضیا دستور میدن که همه اصناف ، در همه احوال و اماکن فقط از وضع معیشت اقتصادی بنویسن. انگار این مردم و این کشور ، هنر و هنرمند و کتاب و نویسنده و رمان و سریال و رسانه و معلم و هیچ چیز دیگه ای لازم نداره. اثرات نون شب مال امروزه، ولی اثرات حبس هنرمندان روی فرهنگ و آینده، مال بلندمدته. البته ببخشیدا.
  • ناشناس IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    2 1
    داری کم کم همه رو قانع میکنی که بچه دوم خودت رو در کانادا به دنیا بیاوری.یارو درست میگفت کرم داری.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 0
    حالا پیمان قاسم خانی یه هنری داره تو چی میگی اخه ژوله
  • آریایی اصیل IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    3 2
    شما نماینده وحامی سلبریتی هایی هستید که پولشون از جیب این ملت میره ولی بچشون وعشقو حالشون رو میبرن کانادا وامثالهم.درد شما پول و رفاه گروهی از خودتونه ودرد مردم برای شما قابل هم نیست.انجلینا وبرد پیت دو هنرپیشه که اسمشون تو دنیا برنده بچشون رو کشورفقیر افریقایی بدنیا اوردن.کدومیک از شما ازنزدیک یکی ازین دوتا رودیدید؟؟؟/چرا اینا امل بازی درنمیارن سلبریتی؟تا باند وحامی داشتید رو بورس بودید وتقدیر میشدید الن نه.از چش مردم افتادید.یک گروه خاص هستید که برای ملت شناخته شده اید
  • هاشم IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    4 2
    بودن و نبودن امثال ایشان و آن چند نفر چه کمکی به جامعه کرده؟ چرا اینا اینقدر طلبکارن؟ مگر به بقیه چی رسیده؟
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 1
    همینه که الان اکثرا برنامه های ماهواره رو نگاه میکنند و درصد کمی هنوز تلویزیون داخلی رو تماشا میکنند که همون ها هم در حال ریزش هستند و درسته ماهواره ندارند ولی تلویزیونش هم فقط برای سروصدا کردن توی خونه است و وقتشون رو با گوشی و اینستاو تل پر میکنند
  • NL ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    4 1
    وقاحت ناب. ژوله کسیه که خودش اعتراف کرده به عمرش یک دونه کتاب هم نخونده. همین که آدمی بی‌سواد مثل این شازده فیلمنامه نویس شده، جایزه گرفته و بازیگر شده از صدقه سر صدا و سیماست که اگه ذره‌ای شایسته‌سالار بود از کیوسک انتظامات دم درش نمی‌تونست جلوتر بیاد.