این روزها، ظریف واقعا تنهاست؟

این روزها، باید تاریخ یادآوری شود. این روزها باید گفته شود که چهل سال اخیر ایران چه دستاوردهایی داشته است و سرداران نظامی و دیپلماسی ما تا کنون برای کشور چه خدماتی داشته اند. این روزها وقت بدزبانی و درشت گویی و طعنه زدن نیست ؛وقت اتحاد است. این روزها وقت تنها گذاشتن سردار دیپلماسی نیست...

زهره نوروزپور: روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه ، روزی بود که در تاریخ توافق هسته ایران ثبت شد. ایران میزبان فرستاده اروپا بود. در وین جلسه ای درباره ایران در جریان بود. در واشنگتن امیر قطر در حال مذاکره با ترامپ بازهم درباره ایران بود. دستگاه دیپلماسی ایران این روزها شلوغ است نه فقط سیاست خارجی بلکه بازوی نظامی ایران هم در خلیج فارس از امنیت کشور پاسداری می کند.

اما این روزها فشار از همه بیشتر بر روی ظریف و تیم هسته ای اوست. انگشت ها به سمت او نشانه رفته است و می گویند او مقصر است! وزیر خارجه ای که شاید بتوان به جرات گفت که در طول چهل سال اخیر کسی چون او از منافع ایران در محافل بین المللی دفاع نکرده است.

چهل سال استقامت
قبل از تهدید های نظامی آمریکا و اعزام ناو پنتاگون به خلیج فارس ، وزیر خارجه کشورمان در سفر به نیویورک همه آنچه که باید برای افکار عمومی بازگو می کرد را افشا کرد و خط رسانه های خبری دنیا را معطوف به کارشکنی تیم بی کرد.

وزیر خارجه کشورمان با اعزام مجید تخت روانچی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل همچنان در تصاحب افکار عمومی گام برداشت. اینکه دنیا متوجه ایرانی شود که چهل سال برای استقلال خود زیر بار هرنوع تحریم به این مرحله از قدرت و استقلال رسیده است که در جای جای دنیا به استقامتش اعتراف می کنند.

ایران پس از جنگ تحمیلی از سوی صدام حسین، وارد دوره سازندگی شد. چشم انداز ۲۰ ساله ای که آن زمان هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای برای کشور ترسیم کرد رهایی از فشار تحریم ها، و فشار های جنگ و رسیدن  به خودکفایی بود. این شد که ایران امروز در جایگاهی در منطقه و دنیا قرار گرفته است که کشورهای دنیا و منطقه به قدرت و ابهت آن اعتراف دارند. برخی قدرتهای عرب  خودباخته در منطقه حتی حاضر شده اند برای نابودی ایران دست صلح به اسرائیل دراز کنند!

چه شد که برجام به وجود آمد؟
دست آورد چهل سال گذشته امثال قاسم سلیمانی ها و ظریف ها بوده اند. کسانی که با دو بازوی دیپلماسی و نظامی تا کنون از امنیت و مرزهای کشورمان دفاع کرده اند.

این وظیفه خطیر از سال ۹۲ بر دوش ظریف نهاده شده است. ظریفی که این روزها اماج حملات مخالفان خود قرار گرفته است. در زمان دولت نهم و دهم، رئیس جمهور وقت ، تعهد دولت هفتم و هشتم به آژانس را با تولید کیک زرد نقض کرد و  تعداد سانتریفیوژها را به ۲۰ هزار افزایش داد. این آغازی شد بر تحریم های خانمان سوزی که رئیس جمهور وقت  آنها را کاغذ پاره ای بیشتر نخواند!

با آمدن دولت یازدهم و سپس دوازدهم، پیگیری پرونده هسته ای ایران از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه ارجاع شد. آن زمان ایران ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل بود. تحریم های سخت و شکننده ای که باعث رشد بابک زنجانی ها با صادرات نفت شد تا جایی که حتی سیب زمینی و سنگ پا وارد کشور کنند.

ظریف این پرونده را به دست گرفت. پرونده ای که کشورهای عضو شورای امنیت این اجازه را داشتند که طبق ماده ۴۱ به ایران حمله نظامی کنند. این پرونده در طول دوره اول ریاست جمهوری روحانی به قطعنامه ۲۲۳۱ تبدیل شد. قطعنامه ای که این اجاره را به ایران می داد که طبق معاهده ان پی تی و در شرایط صلح آمیز با جهان به کار هسته ای خود ادامه دهد و از همه مهمتر فصل هفت و ماده ۴۱ هم در کار نبود. ایران پس از این قطعنامه نفسی کشید، اجناس به یک قیمت ماندند، نرخ ارز ثابت ماند، فروش نفت بالا رفت، بورس ها زنده شدند، دیگر حبابی از نوع ماشین و سکه در کار نبود. واردات و صادرات در حد نرمال به کار خود ادامه می دادند و نیازی نبود مجلس درباره ورود خوردها مجبور شود تعرفه تعریف کند!

کشورهای اروپایی یکی پس از دیگری پشت مرزهای ایران صف کشیدند. اقای کاظمی قمی سفیر اسبق ایران در عراق اصصلاح زنبیل گذاشتن را به کار برد و می گفت کشورهای اروپا برای ایران زنبیل گذاشته اند. اولین مقام کشور اروپایی که وارد ایران شد فابیوس وزیر خارجه وقت فرانسه بود که در مذاکرات هسته ای هم حضور جنجالی داشت.

پس از یکسال نفس کشیدن ایران، هیولایی به نام ترامپ بر کاخ سفید خیمه زد. با یک تیم کاملا ضدایرانی که در پرونده های خود کثیف ترین کار ممکن آنها ارتباط تنگاتنگ با گروهک منفور تروریستی مجاهدین خلق است. ترامپ قبل از پیروزی  وعده وقیحانه خود را مبنی بر پاره کردن برجام داده بود و این وعده را عملی کرد و دنیا را به سمت کریه ترین چهره فعلی خود برد. نظم نوین جهانی را بهم زد و جهانی شدن را به کلی نادیده گرفت و به سمت جهانی زدایی و یکجانبه گرایی پیش رفت. خلیج فارس نا امن شد حتی اقتصاد اروپا به بدترین وضعیت ممکن رسید. اسرائیل قلب عرب ها را تصاحب کرد و با وقاحت هرچه تمامتر در سوریه به مواضع ایران حمله برد. اینها دستاورد رئیس جمهور ترامپ است! کسی که تمام توافق نامه های مهم دنیا را پاره کرد، از معاهده تسلیحاتی و حیاتی روسیه و امریکا گرفته تا پیمان آب و هوایی و برجام! او این صفت را برای خود در تاریخ ماندگار کرد: غیر قابل اعتماد!

این روزها، روزهای اتحاد است
دستگاه دیپلماسی کشورمان این روزها با چنین موجودی در جنگ است. موجودی که منطق نمیداند و اطرافیانش را دشمنان ایران تشکیل داده اند و او را به یک جنگ خانمان سوز هدایت می کنند.

این روزها باید منصف بود. با مرور تاریخ برجامی و هسته ای ایران باید قدر دران دستگاه دیپلماسی و تیم ظریف بود. آنها رسالت خود را با مشورت مقامات عالی کشورمان به بهترین شکل ممکن به سرانجام رساندند. اما طرف غربی زیر میز صلح زد و این شد آنچه که می بینیم.

این روزها، برخی همچنان با مخالفت های خود نسبت به سیاست خارجی همچنان به کارشکنی در امور دیپلماسی و نظامی مانع از پیشبرد راهبرد ایران می شوند. گاه چنان سخن می گویند که همه فتح الفتوح های ۴۰ سال اخیر،کار آنها بوده! نسخه های خنده دار برای روابط خارجی کشور می پیچند. همان هدفی را در سر می پرورانند که ترامپ و حلقه اطرافیانش آرزوی تحقق آن را دارند.
مخالفان ظریف، غالبا از دیپلماسی چیزی نمی دانند. حتی در برخی محافل خصوصی گفته اند وزیر خارجه ما باید به فلان همتای خود جلوی چشم خبرنگارها سیلی می زد و یا فلان مقام خارجی را با اردنگی از اتاقش بیرون می انداخت.

لابد این روزها بر ظریف سخت می گذرد. حتی سخت تر از روزهای مذکره برجام. همان وقت هم عده ای از پشت خنجر می زدند، اما امروز همان ها  خنجر را از دو جهت بر او وارد می کنند.

شاید تصور شود سردار دیپلماسی ایران این روزها تنهاست ، همانگونه که این روزها ایران نیز تنهاست. این روزها ظریف با همه توان خود با دشمن آشکار ایران در حال مقابله است با سلاح عصر مدرنتیه که همان فضای مجازی نام نهاده شده است، در تمام تریبون ها  و تمام صفحات مجازی صلح خواهی ایران را فریاد زده است و از توانایی بازدارندگی ایران به جد دفاع کرده است.

سرت را بالا بگیر سردار!لبخند بزن ، آنها که باید هوایت را داشته باشند،دارند.

 ۱۷۳۱۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 124
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    آقای ظریف اصلا تنها نیست اما طرفداران ایشان که کم هم نیستند از طبقه فرهیخته جامعه و معتقد به تخصصی اداره کردن امور در جامعه هستند و اهل جار و جنجال و خاله زنک بازی نیستند. هر کدام هم هر کاری حتی کوچک از دستش بربیاد انجام می ده تا بار آقای ظریف را کم کنه.
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      همون طرفدارایی که میگفتن میخوان توی خیابونا دیوار بکشن؟! یا توی جشن و پایکوبیشون، دلار رو کنار هزار تومنی میشوندن؟!
    • CZ ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      15:3 اعلام موجودیت دلواپسا از همونجا بود، همونایی که نزاشتن برجام کار خودش رو بکنه
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      ظریف همانطور که از نامش پیداست ظریف و شکننده و همچنین با کیاست و تدبیر در سیاست خارجه و مذاکره و گفتگو کننده چیره دست با چاشنی لبخند در گوشه لبان است که با جثه کوچک و البته شخصیت ممتاز توانسته با ارکانهای قدرت کشور کنار بیاید و کار کند و خودش را در قلب افکار عمومی ایران جا نماید .
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      15:06 ضبط صوت رو خاموش کن مغزت رو به کار بنداز! نگذاشتن کارش رو بکنه؟ کی نگذاشت؟ مگه کسی می تونه برجامی که چند دقیقه ای با اعمال قدرت و نفوذ تصویب میشه رو از داخل نابود کنه؟ چه قسمتیش رو نگذاشتن؟ تمام بند و بساط هسته ای رو جمع کردن به امید وعده سر خرمن مگه قسمتی از برجام موند که ایران اجرا نکرده باشه؟ بدبختی امروز رو برو تو ساده لوحی همفکرانت جستجو کن که نتیجه زودباوری و خوش خیالیشون با یک بیگ لایک از طرف ترامپ به باد رفت
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      خطاب به کاربر 12 : 17 / ظریف اگرچه بالاترین مسئول وزارتخانه مرتبط با خود است ولی به مثابه سرباز ارکان قدرت نظام است که جز پیروی و اجرای سیاستها و اوامر مطاع آنان مسئولیت دیگری ندارد ! پس بهتر است هر کس را به اندازه اختیارات عملی وی از او بازخواست انجام وظایف و مسئولیت بخواهیم و نه بیشتر !
    • معلمی DE ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      74 9
      بنطر من ایشان از سوی هر دو جریان اصلی سیاسی جناحی بخاطر مواصعش رانده شده
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      65 76
      18:06! سال هاست سیاستمداران ناکارآمد جمهوری اسلامی (بویژه در دوران احمدی نژاد و روحانی) در وقت قدرت گرفتن و انتصاب، اهداف و شعار های واهی سر می دهند و با علاقه زیاد در رأس سیستم مستقر می شوند و در هنگام مشخص شدن ناکارآمدی و ضعف از کم بودن اختیارات و... دم می زنند! سوال اینجاست که این افراد با علم به "عدم قدرت" به چه علت وارد امور می شوند، فرصت سوزی کرده و هزینه تراشی می کنند؟!
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      16 7
      خطاب به کاربر 22 : 18 / منصب و کرسی و صندلی سیاست در طول تاریخ هیچگاه خالی نمانده و خالی نخواهد ماند . پس اگر گزینه بد بزعم شما مسئولیت قبول نکند به ناچار گزینه بدتر جای خالی وی را پر خواهد نمود و آب از آب تکان نخواهد خورد !
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      22 34
      حقیقت اینه که برجام به ضرر کشور شد. بعضیا میگن برجام خوب بود چون اون زمان که بود اوضاع اقتصاد خوب بود! اما اگه بخایم بدون تعصب باشیم باید بگیم که نبوده برجام هم جزئی از برجامه. مشکل اینجاست که ظریف فکر میکرد برجام نمی تونه نباشه. ظریف خیلی زحمت کشید اما الان خودشم فهمیده که از غربیا رکب خورده.
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      20 6
      18:46! بازی با کلمات و سفسطه جواب بنده نیست! وقتی فردی در خود توان ایجاد تغییر و بهبود اوضاع را نمی بیند و به لسان دیگر "اختیار" ندارد و با این حال مسئولیت قبول می کند عملش ریا، دورویی و فرصت طلبی است. ضمنا هنگام انتخابات و وقتی که جماعت همفکر جنابعالی با فرمان تکرار عالیجناب با شور به میدان می آیند و با جناح معلوم الحال دیگر بر سر صندلی "خدمت" رقابت می کنند به نظر نمی رسد که مسابقه برای یک جایگاه تشریفاتی باشد. مشکلات فعلی کشور هم تا اینجا مستقیما از سیاست های "ظاهری" دولت های ماست نه قدرت های پشت پرده! کمی واقع بینی و دوری از توهم توطئه بد نیست.
    • شمس تبریزی IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      9 1
      کاربر 18:06 فرمودن «ظریف جز پیروی و اجرای سیاستها و اوامر مطاع آنان مسئولیت دیگری ندارد». یک مثالی برای ایشان مطرح میکنم تا نقش وزارت خارجه و وزیر را بدانند چیست. وزارت خارجه حکم یک شرکت مهندسان مشاور را به سرپرستی وزیر دارد. من کارفرما یک زمین به آقایان مهندسان دادم و بهشون عرض کردم که میخوام فلان تعداد طبقه را داشته باشه. در هر طبقه فلان تعداد اتاق خواب و کنار هر اتاق خواب یک سرویس بهداشتی و حمام باشد. چشم انداز پذیرایی فلان طور باشد. یک مهندس باید مطابق درسی که در دانشگاه خوانده این بنا را برای من کارفرما طراحی کند و در صورتی که جایی به دلایل فنی ممکن نیست، مرا قانع کند و اگر نتوانست قانع کند باید بگوید من مسولیت این پروژه را نمیتوانم قبول کنم. بنده کار را به دست مهندسان مشاور ندادم تا برای من تعیین تکلیف کنند و ساختمانی را در زمین بنده بنا کنند که سکونت در آن برای من ممکن نباشد. عرض بنده اینه که در مورد مسولیت وزیر اشتباه نکنید و جای کارفرما و مهندس را نیز تغییر ندهید. به مهندس گفتم دو طبقه پارکینگ میخوام. بعد از گودبرداری و زدن فونداسیون اومده به من میگه شهرداری موافقت نکرده.
    • شمس تبریزی IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      5 1
      سوال بنده اینه که آقای مهندس، شما پول از من میگیری یا از شهرداری؟ کارفرمای شما من هستم نه شهرداری. تازه موقع فروش بنا هم که میشه کاشف به عمل میاد که مهندس رفته در پاسخ به خریداران واحدهای آپارتمانی که پرسیده اند چرا این بنا پارکینگ نداره، گفته کارفرما اینطور خواسته و او از من این طراحی را خواسته بوده. خب خریداران خواهند گفت عجب کارفرمای بی سواد و بی ملاحظه ای بوده که پارکینگ احداث نکرده. در حالی که روح کارفرمای بیچاره هم از صحبتهای مهندس با خریداران خبر نداره. البته مهندس چون هنوز به کارفرما نیاز داره و میخواهد پروژه های دیگر هم ازش بگیره مرتب جلوی کارفرما میگه خیلی آقایی. اصلا تو دنیا دومی نداری در حالی که یه ساعت قبلش به خریداران چیزی دیگری میگفته. بنده اینجور مهندسان را برای مذاکره با شارلاتانهای شهرداری نمیفرستم. آبرو ریزی میکنن با هزینه کردن از آبروی من کارفرما
  • GB ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    یک ملت هوای سردارمان را دارند .زنده و استوار باشی.هشتاد میلیون فدایی داری به علی
    • پویا IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      خوبه خودشون فرمودند که اشتباه کردند به آمریکایی ها اعتماد کردند.
    • GB ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      66 90
      اتفاقا خودشون گفتند که برجام بر پایه بی اعتمادی شکل گرفت و به همین علت هم اینقدر دقیق و موشکافانه تالیف شد و اگرنه امروز دستمان برای چانه زنی با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خالی بود
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      منفی ها رو دیدی؟
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      50 18
      اسم منو از لیست هشتاد میلیونیت خط بزن من به روحانی هم رای سلبی دادم بله ظریف روزی قهرمان من بود که ادبیات محمودی پیشه نکرده بود اگر نمیذارن کار کنه اعلام کنه و سنگین کنار بره اگر انصافا روزای انتخابات به سبک امروز حرف میزد کسی به روحانی رای میداد؟
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    ضعیف ترین تحلیل از اوضاع فعلی کشور و عملکرد آقای ظریف را خواندم ...... قطعا باید مسئولین پاسخگو باشند این مقالات تحسینی و تمجیدی فقط مظلوم زایی می کند نه خروجی مثبت .
    • CZ ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      81 69
      ما پول نداریم فیلم بسازیم
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      84 98
      دکتر ظریف فقط به دنبال منافع ملی است و اگر کتاب دیپلماسی هسته‌ای دکتر روحانی را خوانده بودید، متوجه پیچیدگی شرایط می‌شدید
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      شعار پیچیدگی شرایط و توهم زدن برای دور کردن سایه جنگ فقط ما و همه نخبگان ظاهرگرا را فریب داد . ما در قضیه برجام رسما بازی خوردیم .
    • Ali IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      7 0
      ظریف اشتباهاتی داشت ولی مشکل اصلی دبه کردن ترامپ بود.اگه کلینتون یا سندرز رای میاوردن ای بدبختی رو نداشتیم.البته چقدر بدبختیم که زندگیمون به نوع رییس جمهور آمریکا بنده.
  • reza IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    اگر منظور از آنها که باید هوایت را داشته باشند ما مردم هستیم پس وای به حال دکتر ظریف عزیز و یارانش. نمونش محصورین 88 که فقط در فضای مجازی مردم به یادشون هستند.
    • کریم IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      0 0
      حکایت ظریف و آمریکا مثل اینکه دو تا همسایه باهم جرشون باشه و بخواهند با هم مذاکره کنند ولی تعدادی از بچه هاشون با ابزار برای هم خط و نشون میکشند یکجا دارند قرارداد صلح رو درست میکنند یکجا دارند برای هم ابزار جنگ نشون میدهند اینکه حکومت با دولت ما یکی نیست یک امر واقعی است متاسفانه و این یعنی یک مشکل خیلی بزرگ...........
  • US ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    دکتر تشریف بردن تحریما رو لغو کنن صدتا سکه هم گرفتن، در نهایت نه تنها هیچ تخریمی لغو نشد، بلکه خودشونم تحریم شدن. این است سردار دیپلماسی
    • CZ ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      95 52
      تاریخ هسته ای هم نه، فقط همین چند سال اخیر دوره روحانی رو بخون یه ذره مطالعه کن ببین که تحریم ها برداشته شد و اروپایی ها برای سرمایه گذاری اومد ایران ، حتی بوئینگ در مرحله قرارداد با ایران بود، چی شد؟ یه عده دلواپس با اسرائیل و امریکا هم نوا شدند و ترامپ تحریم های ثانویه رو دوباره اجرا کرد ، به قول اقا ابا عبدالله الحسین اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      73 19
      ۱۵:۰۹ ساده ای. اون سیرک اروپایی ها بود. یادتون رفته ترامپ به مکرون چی گفت؟!گفت تا میتونی ازشون پول بگیر. از اول هم معلوم بود که آمریکا بازی در میاره، تحریمی که با توافق هسته ای بره با چیز دیگه بر میگرده.
    • شمس تبریزی IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      8 1
      بله تحریمها برداشته شده بود اما وزارت خارجه هزینه های سفارت ایران در لندن را میذاشت در چمدان و میفرستاد خارج. کره جنوبی هم که نمیتونست پول سفارتش در تهران را انتقال بده و مجبور بود از انتقال چمدانی پول استفاده کنه. خخخخخخخخخخخ. آره دلواپس ها به سفیر کره گفتن اگه پول را توی چمدان نیاری پدرت را در میاریم . اسناد حسابداری یه شرکت را نگاه میکردم. دیدم برای انتقال وجه خرید چند تا ماشین ریسندگی از سوییس از صدتا کانال پول عبور کرده تا رسیده دست فروشنده. این است معنی برداشته شدن تحریمها در زمان برجام. جدا خیال میکنید با بچه طرفید؟
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    58 97
    در حال حاضر فقط باید از دولت حمایت کرد و در عین توصیه‌های دوستانه داشت. گزند زدن در این شرایط بسیار راحت است. باید توجه کنیم که اگر «ظریف» و «زنگنه» و «روحانی» و «آذری‌جهرمی» و «همتی» و... نبودند، وضعیت به چه شکل می‌شد؟
    • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      80 32
      خیلی بهتر میشد اگر اینا نبودن اینقدر گرانی نبود دوره قبل یادتون نیست؟
    • US ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      41 12
      حالا که این حضرات هستند یعنی خیلی خوبه؟ البته مشکل فقط اینهایی که نامبردی نیستند مشکل .... هست.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    زنده باشی دکتر ظریف عزیز.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    91 90
    دکتر محمدجواد ظریف که با ابتکارات عمل خودش با هر ابزاری که در اختیار دارد، به دنبال منافع ملی است.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    حضرات منتقد پاسخ دهید: اگر برجام بد بود، چرا ترامپ از آن خارج شد؟
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      82 44
      داداش ایران همه تعهداتش رو انجام داد و آمریکا برای عمل نکردن به تعهداتش از برجام بیرون رفت، اگه برجام خوب بود طوری نوشته می شد که اجرای تعهدات گام به گام باشه
    • صداقت IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      69 34
      خدا بهت عقل بده کل منافع برجام در کارهایی بود که باید امریکا انجام میداد که راحت خارج شد تا یه برجام احمقانه رو داشته باشیم . به قول خود روحانی قرار بود با کدخدای اروپاییا ببندن که در رفت از برجام
    • DE ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      58 21
      شما جواب بده، اگر خوب بود چرا هیچ کشوری به جز ایران تعهداتش را عمل نکرد؟ این سوال مسخرس
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      5 0
      همین که آمریکا بدون هیچ هزینه ای از برجام خارج شد یعنی برجام بد بود همین الان مکانیسم ماشه رو بخون ببین برجام خوبه یا بد
    • IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      0 0
      وقتی احتمال خروج آمریکا از برجام قوت گرفت، دولت در واکنش به خروج احتمالی آمریکا از برجام پای دو گزینه را به میان کشید، اول؛ خروج ایران از برجام و گزینه دوم؛ ادامه برجام بدون حضور آمریکا! البته آمریکا با نقض تعهدات خود در برجام مدت‌هابودکه از این پیمان خارج شده بودو فقط پوسته آن را برای ادامه باج‌خواهی از جمهوری اسلامی ایران در دست گرفته بود. در آن مقطع هنوز هم احتمال خروج آمریکا از برجام وجود نداشت چرا که حریف هنوز مطمئن نبود که ایران کدامیک از دو گزینه را انتخاب خواهد کرد؟ خروج از برجام یا ادامه حضور منهای آمریکا؟ زیرا اگر اطمینان پیدا می‌کرد که در صورت خروج از برجام، ایران هم از برجام خارج خواهد شد، آمریکا هرگز به خروج از برجام و از دست دادن این سند طلایی تن نمی‌داد و اما در صورتی که  به این نتیجه می‌رسید چنانچه از برجام خارج شود جمهوری اسلامی به حضورش در برجام ادامه خواهد داد، دیگر دلیلی نداشت که از برگ خروج از برجام استفاده نکند! چرا که در آن صورت، از یکسو، همه محدودیت‌های اعمال شده علیه ایران به جای خود باقی بود و از سوی دیگر آمریکا از همان تعهدات نیم‌بند و هرگز عملیاتی نشده خود
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    80 55
    اگر تقصیر خروج آمریکا از برجام بر عهده ظریف باشد، تقصیر خروج ترامپ از معاهده محیط زیست پاریس و پیمان‌های دوجانبه با روسیه با کیست؟ مرد موفق دیپلماسی را حمایت کنید.
    • بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      20 32
      میدونم این جوابها منتشر نمیشه اما از هنگام اومدن مرد موفق دیپلماسی پای ایران در سوریه باز شد وگرنه مموتی مخالف بود
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      4 1
      آقا من که با احمدی نژاد مخالفم اما درباره او درست نگفتی. وقتی اردوغان اومد پیش احمدی نژاد و بهش گفت کار اسد تا 6 ماده دیگه تمومه احمدی نژاد بهش گفت خواهیم دید. احمدی نژاد بعد جنگ 33 روزه رفت نزدیک مرز اسراییل و لبنان سخنرانی کرد. احمدی نژاد خودش میدانست که پیروزی حزب الله در نبرد 33 روزه با کمک چه کسی بوده بعد بگه من مخالف حضور ایران در سوریه هستم؟ در ضمن ایران از حدود یک سال بعد قیامهای عربی یعنی حدود 2012 در سوریه حضور داشت. 2012 هنوز احمدی نژاد رییس جمهور بود
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    42 17
    خخخخخخخخخخخخخخخخخ با مزه است ... آخه منچی بگم منتشر کنید ؟
  • CZ ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    84 69
    یک سال که برجام اجرایی شد ، نفت فروخیتم ، بورس نفس کشید، ارز نرخ ثابت داشت ، وقتی ترامپ امد همه اینها رفت و دوباره تحریم برگشت این مساله هیچ ربطی به سیاست دستگاه های اجرایی ما نداره ظریف تلاش خودش رو برای دیپلماسی کرد اما امریکا بازی را بهم زد
    • بی نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      72 24
      ارز نرخ ثابت نداشت قبل از خروج ترامپ ارز شد ۸۰۰۰ تومن ؟چرا؟دروغ نگید لطفا.اونهمه نفت فروختیم کجا رفت؟بعد از برجام؟
  • محمد IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    51 6
    از خدا تنها تر نداریم
    • شمس تبریزی IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      3 2
      تنهایی زمانی معنی دارد که یک شی یا فرد مثل و مانندی داشته باشد. لیس کمثله شی
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    63 76
    حداقل ظریف به دنیا صلح طلبی ایران را معرفی کرد. کدام وزیر خارجه ای تا کنون از هر ابزاری برای حمله به دشمن استفاده کرده است؟ او کارشناسانه با انها مقابله کرده 2
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    62 64
    محبوبیت ظریف اون موقع که گفت امضای جان کری سنده حداقل برای من از بین رفت
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    61 68
    به ظریف افتخار می کنیم... او ابروی ایران است ، لطفا بروید مقالات رسانه های غربی را درباره ظریف بخوانید از به عنوان مقتدرترین وزیر ایرانی در چهل سال اخیر یاد شده کسی که با پاسخ های گزنده اش افکار عمومی را علیه امریکا اقناع کرد و در عین ناباوری دیروز در جلسه شورای حکام هیچکس از امریکا حمایت نکرد ایا این دستاورد نیست؟ تا زمانی که دوره احمدی نژاد در همه جای دنیا محکوم بودیم
    • علی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      41 33
      در چهل سال اخیر دکتر ظریف بی نظیر بوده و هست !!! در دل 80میلیون نفر جایی دارد !!!!!!!!!!! به کوری چشم دشمنان قهرمان دوران است
  • هیچکس IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    75 19
    دیگه برای ما فرقی نمیکنه
  • علی RO ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    37 23
    تنها نیست . کلی دنبال کننده داره تو تویتر
  • علی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    51 25
    سلام خسته نباشید بارای نوشتن این متن بلند بالا در منحرف کردن افکار عمومی فقط ی مطلب در ضعیف بودن اقای ظریف این که نوعی از توافق را نوشته ک ما تمام تعهداتمون رو بدون کم و کاست انجام دادیم و تازه تعهد طرف مقابل را منوط به امضای 3 ماه 3 ماه رییس جمهور امریکا کردیم.....دقیقا مثل اینکه شما شما ی ماشین بخری و پولشو نقد بدی و طرف مقابل بگه ماشین و میدیم و حالا صبر کن ببینیم چی میشه و...
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    45 13
    به قول جناب ظریف خودشون انتخاب کردن اینطوری باشن حتما
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    59 9
    باید پیش بینی خروج آمریکا را از برجام می کرد!
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    19 62
    ظریف بی نظیره . اگر داخلی ها اذیتش نکنن خارجی ها رو حریفه . مشکلش اینه یه عده بی سواد که اصلا نمیدونن دیپلماسی یعنی چی مدام سنگ جلوی پاش میذارن . ظریف عزیز همه ایرانیان واقعی و وطن پرست دوستت دارن و پشتت هستن .
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    30 47
    بالاخره خدا تو کمر دلواپس ها خواهد زد!
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      65 8
      خجالت بکشید، با یه دلواپس گفتن به همه کوتاهیها ماله میکشید کس باید پاسخگوی این وضعیت باشه
    • شمس تبریزی IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      10 2
      همینکه خدا ما را 20 ساله به بلای اصلاحات چی ها مبتلا کرده یعنی زده تو کمرمون. ما هم مثل بقیه گناهکاریم و تحمل اصلاحات چی ها موجب آمرزش گناهان ما میشه
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    29 33
    در قدرت و دانش دکتر ظریف شکی نیست، در تلاش و تعلق ایشون به ایران هم شکی نداریم، مشکل این بود که ایشون و تیمشون بیش از حد به برجام دل بسته بودند و دوم اینکه برای عهدشکنی طرف مقابل فکر نکرده بودند.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    58 5
    ما برجام را امضا کردیم و الان دوباره تحریممان کردند. پس در برجام اشکالات اساسی بود که برخی از همین آقایان نخواستند ببینند و باید در برابر آن پاسخگو باشند.
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    8 23
    بزرگترین اشتباه دکتر پذیرفتن مسئولیت ورود به مذاکره و پذیرش تعیین رژیم حقوقی دریای خزر از طرف روسها بود. باید واگذار میکرد به نهاد رهبری
  • کوشا IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    15 34
    تحریم ها لغو شد. اسم ایران از فصل هفت شورای امنیت خارج شد. آمریکاهی ها به جون هم افتادن. امریکایی ها به جون اروپایی ها افتادن. روسیه و چین دوباره پشت ایران ایستادن. سوریه رو حفظ کردیم. یمن رو حفظ کردیم و کلی دستاورد دیه تو حوزه سیاست خارجی به دست اومد که البته درایت رهبری هم تو این قضیه اصلاً بی تاثیر نبود وگرنه کاسبان تحریم تا حالا کشور رو به ورطه نابودی کشیده بودن.
    • خیبری NL ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      17 6
      خورشید طلوع کرد بعد رفت بالای سر ما و بعد غروب کرد شیر اب را باز کردیم اب امد خوردیم تشنگی مان در رفت ...
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    13 48
    مردم پشت سرت مثل همیشه هستند ،فرزند ایران
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      2 0
      تو یه رای بیشتر نداری از طرف خودت حرف بزن
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    55 11
    در طول این 40 سال ما هر چه به دست آوردیم با زور به دست آوردیم نه با دیپلماسی. دیپلماسی صرفاً مکمل عرصه های دیگر است و در واقع میوه اقدامات در عرصه های نظامی، اقتصادی، علمی و ... در عرصه دیپلماسی چیده می شود. افراد کوته فکر فکر می کنند دستاوردهای دیپلماسی صرفاً حاصل هنر و تبحر دیپلمات هاست. با همین تفکر به آقای ظریف لقب سردار دیپلماسی و ... دادیم و او را با مصدق مقایسه کردیم در حالی که دانشمندان هسته ای را بیکار کردیم و خون شهدای هسته ای را پایمال کردیم.
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    15 45
    تنهایی ظریف نمادی است از تنهایی و مظلومیت فرهنگ، دانش و تخصص و تقوا و عقلانیت و مردانگی و دینداری حقیقی در میان ملتی که روز به روز از این جهات فقیر و فقیر تر میشوند و از نادانی بی فرهنگی دروغ و ریاو جهالت سریرز شده اند
  • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    24 13
    اشکم در اومد به خدا.میلیونها ایرانی تنها بی پول و‌بی پناهند
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    9 43
    تمام نوکرای امریکا و امارات و اسراییل تحت اسم پایداری بر ضد امثال ظریف میگن این نفوذی ها چهل سال تلاش دارن مثل منافقین ایرانو به جنگ و تجزیه بکشونن تک به تک اونا که این زیر به ظریف توهین میکنن جاسوسها و نفوذیهایین که باید. همراه منافقین به جوخه مرگ سپرده شن اینا نوکرای بن سلمان و نتانیاهو و بن زاید ملعونن
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      5 8
      کاملا درست گفتی
  • بی نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    34 5
    آخی الهی! چقدر تنهاست سردار!
  • ناشکیبا IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    30 11
    ظریف رو دوست دارم، اما دیگه خیلی نعنا داغ رو زیاد کردید. خدا نکنه با یکی خوب باشید و خدا قسمت نکنه با یکی چپ بیفتید. کلا حد وسط تعریف نشده. سوز و گدازش کم بود یک مقدار
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    11 2
    آگه به فکر منافع مردم و مردم باشه تنها نیست ولی امان از روزی که....
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    10 57
    اونهایی که نظر منفی در مورد دکتر ظریف نوشتن همان بیسوادهای سیاسی دلواپس هستند که تعدادشان هم اندک است اما صداشون گوش فلک رو کر کرده. یاد وقایع مرداد 32 افتادم که خودمان پشت سیاستمداری را خالی کردیم که نفت را ملی کرد. شما دلواپس ها الکی آب در هاون می کوبید. ما اجازه تکرار اشتباه را به شما نمی دهیم و تا آخر پشت آقای ظریف ایستاده ایم
    • خیبری NL ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      50 10
      دلواپس ها همه بد هستند ولی حرفشان کاملا درست بود دلواپس ها همه بد هستند ولی دکتر ابوموسی ظریف تا زانو سرش کلاه رفت جمع کن بابا چقدر شما جیگر هستید
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      17 3
      دلواپس ها هم همه کاراشون رو بد حساب کنیم اقای ظریف و دولت که بی گناه نیستند و خطا هم داشتند چرا وقتی کم میارید گیر میدید به طرف مقابل
  • افشار IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    7 33
    درود بر سردار دیپلماسی تاریخ اورا از یاد نخواهد برد
    • امیر IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      13 1
      یه جور زدی انگار مرحوم شده، بابا چه خبره :)
  • amir IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    10 41
    عزیزدلی ابروی یک‌ملتی فقط همینو بگم وقتی امثالی مثه شریعمتداری(حسین)و رائفی پور از یکی بدشون میاد و هرکاری که ازدستشون برمیاد برای بی ابروی کسی بدونین که طرف خیلی کارش درسته خیلی پیش مردم عزیزه
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    42 1
    "دست آورد چهل سال گذشته امثال قاسم سلیمانی ها و ظریف ها بوده اند" کدام دست آورد ؟؟
    • US ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      2 3
      اقتدار و پیشرفت و سرافرازی که همه ملت دارن حسش میکنن زوال اروپا و امریکا و اقیانوسیه و آسیا هم جزو دستاودهای ما هست.
  • حمید IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    13 26
    دکتر ظریف خیلی مرد است در مقابل این همه نامرد همان افرادی که میگفتند برجام هیچ سودی نداشت الان چرا برای ملت ناراحتند
    • خیبری FR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      17 7
      مالک اشتر چرا از حکمیت ناراحت بود ؟ خدایی شما دیگه خیلی پر رو هستید حیفه یکم اون سلول های خاکستری مغزت را به کار بگیر
    • وجدان IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      7 3
      جناب خبیری نون شما تو تحریم و خون مردم است ظریف بهانه است البته پرچمت چیزی دیگه میگه نه سلول خاکستریت
  • DE ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    29 6
    بالاخره این آقای دکتر ظریف که خدمات ارزشمندی داشتن از نظر شما میتونن اشتباه کنن یا نه؟ اگر میتونن بهتره به جای مظلوم سازی به تحلیل اشتباهاتشون بپردازد
    • خیبری FR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      12 3
      تمام حرف دلواپس ها هم همین است فقط زبانشان تند و تیز است تلخ است ولی حقیقت است ما با کسی خصومت شخصی نداریم دشمن دکتر ظریف دشمن همه مردم ایران است و دشمن همه مردم ایران دشمن دکتر ظریف است
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    38 1
    این روزها مردم ایران از همه تنهاتر هستن
    • خیبری FR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      21 10
      خدا با ما است و ما با خداییم و خدا برای مومنین کافی است دست خدا از تمام بت ناو ها و بت افکن های امریکا بالاتر است پیروزی با ما است شک ندارم شک نکنید
    • IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      2 2
      خیبری پس کی با اوناست انقدر قدرت دارن؟؟؟:)
  • جواد IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    9 11
    البته محصورین همیشه عزیز...
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    13 26
    ای کسانیکه در مذمت برجام از بدو تولدش فریاد زدند و ترکمانچایش نامیدند،حالا که اوضاع به قبل برگشته،بگویند راه حلشان چیست. برجام خوب یا بد ،تقریبا به آخر خط رسید همان چیزی که عده ای در داخل می خواستند، چشمانتان را بستید و دهانتان را باز میکنید و مدام همدیگر را سرزنش میکنید.بگویید تکلیف مردم چیست تا کی والدین پیر بازنشسته باید پول تو جیبی فرزند تحصیلکرده و چهل ساله مجرد خود را بدهند. چقدر باید نگران فرزند بیکار خود باشند که در گیر اعتیاد نشوند و...
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      9 0
      عزیزم سنگ ته چاه افتاده دیگه نمیشه درش بیاری!
    • خیبری FR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      4 5
      ابتدای ایجاد زرادخانه هسته ای بعد شلیک موشک قاره پیما با کلاهک هسته ای به دریای عربی بعد تحمیل خواست ها به امریکا از موضع قدرت و به جای تعویض امتیازات ارتقا امتیازات انجام بشود یعنی به جای از دست دادن قدرت هسته ای یا موشکی در ازای ارتقا ان توسط ایران امتیازات تجاری امریکا در ایران و منطقه ارتقا پیدا بکند که برای ایران هم سود دارد مثلا الان امکان انتقال نفت و گاز به اسرائیل نیست ولی با کمک ایران اینکار امکان پذیر است و ده ها مورد دیگر که می تواند به شکوفایی خاور میانه کمک بکند جایگزین برجام زیاد است اگر دکتر ظریف قبل از یخ زدن در دو متری زمین طناب برجام را ببرد
  • خیبری US ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    4 6
    بخش اول مشکل تیم ب ت س جیم چ ح نیست مشکل این است که شما هنوز یاد نگرفتی که اعتبار ننگ جام به رئیس جمهور امریکا است حرف شما شبیه اون ادمی است که شکایت معاون اداره را به رئیس اداره ببرد کدام تیم ب ترامپ با تیم ب غذا می خوره یک جوری حرف می زنه انگار با بچه طرف است دست همه انها تو یک کاسه است پایش بیفتد چین و روسیه هم به امریکا ملحق می شوند برجام را رها کن اگر واقعا دنبال توافق با ترامپ هستی برجام یک زائده اضافی است اما از دیدگاه ما مذاکره ای موفق است که شما به جای دادن و گرفتن امتیاز ان را ارتقا بدهی برد موشک ها را افزایش بده و به سلاح هسته ای دست پیدا کنید امریکا فشار اورد در عوض به امریکا هم امتیازات تجاری بدهید نفت بفروشید راه پیروزی همین است وگرنه اگر گمان کردید موشکی را محدود کنید امریکا تحریم را بر می دارد سخت در اشتباه هستید مذاکره با امریکا مثل کوهنوردی است شما پایین بیایی ترامپ بالاتر هم می رود دو تا هم سنگ تو سرت می زند
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    8 9
    تو کامنتا دو دستگی به خوبی قابل مشاهده است.دودستگی رو کسایی تو این مملکت ایجاد کردن که فیلم تبلیغاتی خوب میسازن . مردم براشون مهم نبود.مثل همه کسانی که در زمان خودشون خائن خونده شدن و مردم باور کردن تاریخ مشخص خواهد کرد زمان حقیقت رو از زیر خروارها غبار سانسور و دروغ بیرون خواهد آورد.
    • خیبری US ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      32 6
      فیلم و سریال که الحمد الله در کشور امام زمان عج در دست لیبرال ها و گلوبالیست ها است فیلم مذهبی هم ساخته بشه سری عکس های انچنانی بازیگرانش بیرون میاید که یعنی مردم اینها همش کشک است در مورد تبلیغات با شما هم نظر هستم خیلی غرب را بزک می کنند تازگی ها هم غرب که هیچ گذشته های سرد و تاریک را هم بزک می کنند به اصطلاح قرانی هنوز اینها عشق گوساله سامری در قلب هاشون غوغا می کند علاوه بر فیلم و سریال هم ما شا الله ماهواره و نایاک و بی بی سی هم که صبح تا شب بر طبل مذاکره رام کردن مردم وحشی ایران می کوبند ما که نفهمیدیم یعنی در کشور خودمان با بیت المال مسلمین حق ساختن یک سریال خوب ارزشی هم نداریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      1 3
      آقای خیبری شما حق ساختن سریال ارزشی ندارید؟؟؟تمام کانالهای پرشمار تلویزیون میلی مال شماست دیگه چه بودجه ای از بیت المال میخواهید برای سریالهای تحریف کننده تاریخ ؟
  • حق گو IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    4 2
    ترامپ دبه.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    29 6
    قبل از برجام ظریف برنامه هسته ای +تحریم ها ؛بعد برجام نابودی برنامه هسته ای +۲ برابر تحریم ها.
  • محسن CZ ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    6 29
    نام آقای دکتر ظریف برای مصون ماندن این خاک، در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد. او همه همّ خود را بکار بست. زحمات او را کسانی که زبان دیپلماسی نمی دانند هرگز نخواهند فهمید
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    9 5
    خبرآنلاین عزیز تغییرات مثبت و منفی هات غیر عادیه...
    • خیبری US ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      9 1
      مردم با کسی عقد برادری تا ابد نبسته اند مردم به عملکرد ها رای می دهند
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      0 0
      باز افتادید به جرزنی؟
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    7 11
    کشورمان در طول تاریخ در نخبه کشی ید طولانی دارد
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    8 4
    ظریف خودش خواست تنها باشد به قول خودش خودش انتخاب کرده ظریف خودش افتخار میکند که به خاطر چیز دیگر تحت فشار باشد نه چیزی که صلاح مردم و مملکت است ظریف خیلی مفت خودش را سوزاند
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    3 5
    من 100 درصد موافق آقای دکتر ظریف نیستم اما به نظر من ایشون تو شرایط موجود سال 92 واقعا عالی عمل کرد تو بحث برجام یادمون نره که آمریکا خودش خارج شد وگرنه اوضاع داشت خوب پیش میرفت البته این هم باید در نظر داشت افرادی هم تو کشور باعث تحریک آمریکایی ها شدن که باعث شدن از برجام خارج بشه چرا کسی راجع به این ها صحبت نمی کنه به مردم توصیه می کنم برن حتما متن کامل برجام رو بخونن
  • ایرانی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    5 0
    تنهاترین مردم ایرانند که بازی را باخته اند چه با برجام و چه بی برجام. ظریف و امثالهم غصه ی معیشت ندارند پس تنها نیست
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      4 0
      درسته..... کشور ما هیچ وقت درست نمیشه..... چون اولا خودمون نمیخام .... ثانیا دیگران هم نمیخان.... که روشنه اولی باعث همه بدبختیهای ماست. ازماست که برماست! ظریف ، روحانی ، ولایتی .... همه اینها رو بیخال..... مشکل ما خودمون هستیم.
  • واسیلیوس IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    1 7
    خیبری !!!! بابا تو دیگه از کدوم شانسی در اومدی تو بمب هسته ای بسازی اونا هم وایسند تو رو تماشا کنند به محض اینکه حکومت به سمت بمب بره تمام سایت های هسته ای بمباران می شوند البته اونم با اجماع جهانی که علیه ایران راه می افته
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      4 0
      ای واسیلیوس تو چه میدانی سایتهای هسته ای کجا هستن که میگویی آنها بمباران میکنند. خیال کرده ای بمب را در نظنز و اراک و فردو میسازند که جایش را آنها بلد باشند؟ برادر من اینطور ساده به قضیه نکاه نکن. یکی از مقامات عالی رتبه اطلاعاتی اسراییل که شاید اگه اسمش را اشتباه نکنک یوسی کوهن بود. یه حرف خوبی زد. گفت اگر حکومت کشوری واقعا دنبال ساخت سلاح هسته ای باشد بالاخره به آن خواهد رسید و نمیشه ممانعتی کرد. درست هم میگفت. جمهوری اسلامی هنوز تصمیمی به انجام این کار نگرفته اما اگر بخواهد تردید نکن که نه آمریکا و نه روسیه و نه بقیه قدرت جلوگیری از دستیابی به آن را ندارند. بمباران نطنز و اراک واقعا نمیتونه مانع این کار بشه. حتی بمبهایی که موسوم به Bunker Buster هستن
    • خیبری US ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      2 0
      امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • بیک بابا IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 8
    ظریف سردار نیست ظریف یک اندیشمند دیپلمات است که جهان در مقابل اندیشه او تمام قد احترام می گذارند. او و اندیشه اش هرگز تنها نخواهد بود. تاریخ قضاوت خوی خواهد کرد
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    6 2
    یک دستاورد ایشان در دبپلماسب چه بوده؟ غیر از برجام که روی گلستان و ترکمنچای رو سفید کرد.
  • شمس تبریزی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    0 1
    آقا من یه چیزی را بگم. من با نوع مذاکره ای که ظریف کرد مخالفم. حرفهایی هم که اینور اونور زده میدونم چی بوده. اما دلم میگه آدم بدی نیست. من خیلی دوست دارم این اصلاح طلبها را از دور و بر او کنار بزنیم و از توانمندی اش استفاده کنیم. ظریف هم رزمی هست هم بزمی. متاسفانه در میان یه عده اصلاح طلب که میشینه جوگیر میشه. الان یه مدت هست که این اصلاح طلبها از دور و برش رفتن کنار و میبینید ظریف هم توییتهای خوبی میکنه و هم مصاحبه های خوبی در خارج ایران داره. بعضی وقتها احساس میکنم تنه ظریف وقتی به اصلاح طلبان میخوره یه خرده لوس میشه وگرنه اگه بیاریمش در اردوگاه خودمون واقعا آدم به درد بخوری هست
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 9
    مردم ایران به ظریف افتخار میکنند
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      0 0
      کاری به ریس روسا ندارم ، برای وطنم تا پای جان وایستادیم ،
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    1 3
    تنهاش نگذارید
  • CA ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    3 0
    یادمون نرفته همین حضرت عجل افتخار میکرد بخاطر فلسطین تحریم شدیم .
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    0 0
    ما که به خاطر وطن جون میدیم ،. دلم برای خآیینی میسوزه که تو جبهه دشمن برای ما مثلا مهربانی میکنه،
  • یا مهدی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    0 0
    هر روز برای آقای ظریف و آقای قاسم سلیمانی در برابر نفوذیها و جهال داخلی و دشمنان خارجی دعا میکنم. فَإِنَّ حَسْبَكَ اللَّهُ ۚ هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ البته خدا تو را کفایت خواهد کرد، اوست که به نصرت خود و یاری مؤمنان تو را مؤیّد و منصور گردانید.
  • یا مهدی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    0 0
    هر روز برای آقای ظریف و آقای قاسم سلیمانی در برابر نفوذیها و جهال داخلی و دشمنان خارجی دعا میکنم. فَإِنَّ حَسْبَكَ اللَّهُ ۚ هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ البته خدا تو را کفایت خواهد کرد، اوست که به نصرت خود و یاری مؤمنان تو را مؤیّد و منصور گردانید.