ترس نفتکش‌های انگلیسی از قایق‌های سپاه

انگلیس سطح امنیتی کشتی های خود در آبهای ایران را از روز 9 ژوئیه افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «رویترز» نوشت: انگلیس سطح امنیتی کشتی های خود در آبهای ایران را از روز 9 ژوئیه افزایش داده است.

یک منبع امنیتی انگلیس مدعی شد کشورش در دفاع از منافع دریایی خود در خلیج فارس قاطع است اما علاقه ای به تشدید تنش ها ندارد. انگلیس قصد ندارد هر کشتی تجاری را که با پرچم این کشور از درون تنگه هرمز عبور می کند اسکورت کند. روزانه یک تا سه کشتی از تنگه هرمز عبور می کنند.

پیشتر، آمریکا و بریتانیا مدعی شده اند قایق هایی از سپاه تلاش کرده اند نفتکش بریتانیایی را در تنگه هرمز به سمت آب های ایران هدایت و آن را توقیف کنند اما با هشدارهای کشتی جنگی بریتانیا، این قایق ها از منطقه دور شدند.

تنگه هرمز
Sputnik / Shiva Abshenas
روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در این باره گفت که گشت‌های شناورهای نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طی 24 ساعت اخیر هیچ مواجهه‌ای با شناورهای بیگانه از جمله شناورهای انگلیسی صورت نگرفته است. در صورتی که دستوری مبنی بر توقیف شناورهای بیگانه دریافت شود، منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در محدوده جغرافیایی مأموریت خود قادر است بدون درنگ، با قاطعیت و به سرعت نسبت به انجام آن اقدام نماید.

دولت بریتانیا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که سه کشتی ایرانی تلاش کردند در مسیر حرکت نفتکش بریتانیایی «بریتیش هریتیج» در تنگه هرمز اخلال ایجاد کند اما پس از هشدارهای کشتی جنگی بریتانیایی، از منطقه دور شدند.

حدود یک هفته قبل، دولت انگلیس یک فروند نفتکش حامل نفت ایران را در تنگه جبل الطارق را توقیف کرده بود. لندن مدعی شده این نفتکش به دنبال انتقال نفت به سوریه است و با این اقدام تحریم های اتحادیه اروپا را نقض می کند اما ایران این موضوع را تکذیب می کند.

به دنبال توقیف نفتکش ایرانی هشدارهای شدیدی از سوی مقامات ایرانی علیه بریتانیا مطرح شد. برخی طرف ها در ایران نیز خواهان مقابله به مثل و توقیف نفتکش بریتانیایی در مقابل توقیف نفتکش ایرانی شده اند.

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    6 1
    اگر بیگانه سعی در اختلال در امنیت خلیج فارس و منافع ملی ایران را داشته باشد، بر طبق قوانین بین المللی دریاها ایران حق دارد از خود و منافع ملی اش دفاع کند و اگر انگلیس ها مانند دزدان دریایی بخواهند برای منافع ملی کشورها جهت غارت و استثمار منطقه عمل کنند و با سیاه نمایی با نیروی دریایی واکینک دهی یشان تنها کشتی های خود را اسکورت کنند، ایران هم این حق را دارد که کشتی های خود را اسکورت کند، مگر سردمداران امریکایی و انگلیسی که مسیول برهم زدن امنیت ابهای بین المللی و اقتصاد دنیا هستند، منطقه را از چپاول و غارت رها کنند و این به نفع کل آسیا است که با موقعیت ممتاز خود بتواند اقتصاد جمعیت خود را تامین کند و از یکجانبه گری سردمداران امریکایی با احیای نظام تک قطبی امریکایی_صهیونیسمی که از آسیا تا افریقا و حتی اروپا را تهدید می کند،جلوگیری کند و گذشت زمان همه چیز را مشخص می کند
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    8 1
    میگن سگ رو چه بزنی چه بترسونی یکیه
  • حق گو IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 1
    همینکه با ترس و لرز از تنگه هرمز عبور میکنن براشون بسه. همه بد بختی های کشور های جهان سوم زیر سر همین استعمارگر پیره.