امام جمعه تهران به انگلیس: به خاطر توقیف نفتکش ایرانی چنان سیلی خواهید خورد که هرگز فراموش نکنید

امام جمعه موقت تهران گفت: توقیف نفتکش روسی حامل نفت ایران توسط انگلیس، چنان سیلی برای آنها به دنبال خواهد داشت که هرگز فراموش نکنند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به مساله نقض عهد آمریکا و رسوایی آن در بین همه کسانی که قانون رایج بشریت را قبول کردند، اظهار کرد: آمریکا با اینکه برجام از ابتدا نافرجام، نامتوازن و خسارت‌بار بود اما آنها ابتدائا آن را نقض کردند و تحریم‌ها را تشدید و به آن عمل نکردند.

امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم، گفت: با گذشت یکسال، اروپایی‌ها نه تنها به تعهداتشان در برجام عمل نکردند بلکه عملاً تابع آمریکا شدند. جا نداشت به آنها فرصت دو ماهه بدهیم.معنی ندارد که قرارداد چند جانبه باشه همه کنار بکشند یکی بگوید ما هنوز هم باقی هستیم، این چه چیزی است؟ این اقتدار است؟ این حکمت است؟

اهم صحبت‌های او به نقل از خبرگزاری‌ها از این قرار است:

* امریکا با اینکه برجام از اول نافرجام بود و متوازن نبود و همچنین خسارت‌بار بود، اما آن‌ را نقض کردند. قبل از نقض هم در زمان اوباما هم تحریم‌ها را تشدید کردند و عمل نکردند تا نوبت به رئیس جمهور فعلی رسید. 

* حالا ان دو ماهی که فرصت داده شده بود آن هم پایان پذیرفته است و به فضل الهی امروز مسئولین کشور متفق القولند که تعهدات بر جامعه را کاهش بدهند، این کاهش هم البته در چارچوب برجام طبق ماده ۲۶ و ۳۶ است که اگر طرف‌های قرارداد نقض کردند این اجازه به آن طرف هم داده شده است که در تعهدات خودش تجدیدنظر کند.

*لذا اولین گامی که متفق‌القول برداشتیم مساله غنی سازی است که با عنایت و نصرت حق و پشتیبانی مردم همیشه در صحنه تصمیم گرفتیم که، هرمقدار لازم داریم، تا ۲۰ درصد غنی سازی را بالا ببریم و در این خصوص هم ما ملاحظه هیچ‌کس را نخواهیم کرد.

* اگر جنگ نبود شما امروز صاحب قدرت برتر موشکی نبودید و این پهپاد رادار گریز و مدرن آمریکایی را نمی‌توانستید سرنگون کنید. در این جنگ اقتصادی هم باید مسئولین همانطور که در جنگ نظامی به جوانان میدان دادند و به کسانی که دل به ولایت دادند و همین‌هایی که با این اعتقاد موشک، هواپیما و پهپاد ساختند، داعش را از بین بردند و امنیت کشورهای دیگر را علاوه بر کشور خود تأمین کردند، مجال و فرصتی بدهند. اگر این‌طور شود این جوانان عرصه اقتصادی را در موقعیتی قرار می‌دهند که برای همیشه ملت ما پیروز و دشمنان ما سرافکنده خواهند شد.

*ما امروز خبرهایی دریافت کردیم که در برخی مناصب مهم اقتصادی، بعضی جوانان مجرب، کارآزموده و انقلابی استقرار پیدا کردند که امیدواریم موردی نباشد. البته تنها انتصاب اکتفا نمی‌کند. اگر جوانی مؤمن و انقلابی بود و خواست مطالب آنجا را شفاف در اختیار مردم قرار دهد، باید از آن جوان حمایت شود.

*{در خصوص توقیف کشتی نفتکش ایرانی توسط دولت انگلیس} خدا دشمنان ما را بی عقل قرار داده است، آدم عاقل که با حق در نمی‌افتد. آنها دیدند که بعد از فاصله نه چندان دوری از حادثه اهواز، موشک‌های ما کنار اردوگاه آمریکا چه اقتداری را نشان داد. شما مردم عزیز به حق توقع دارید و من این اطمینان را می‌توانم بدهم که انگلیسی‌ها بزودی بابت این جسارت، بی‌توجهی و غفلت از بازوان پر توان قدرتمندان نظام ما سیلی بخوردند تا برای همیشه پشیمان باشند.

*من مردم خود را مومن می دانم، بانوان مملکت را علاقه مند به حضرت زهرا (س) می دانم، معتقد به قرآن می دانم و بر اساس دیده‌های خودم در مجامع عمومی عرض می‌کنم که حتی بانوان و دخترانی که ظاهر خود را حفظ نکرده بودند التماس دعاهایی داشتند، راهنمایی‌هایی که می‌خواهند، نذرهایی که در مجالس امام حسین (ع) و جاهای دیگه دارند، بیانگر این است که خدا می‌داند اکثریت آنها اسلام و احکام اسلام را قبول دارند ولی برخی از آنها در اثر عدم توجه در یک فضایی قرار می‌گیرند و لجاجت می‌کنند.

*همه بانوان ایران، حتی شما بانوانی که مسلمان نیستید، حجاب را با دیگر پوشش‌ها مقایسه کنید. حجاب مظهر هویت مستقل زن است، زن یک هویتی دارد که با مرد فرق دارد، زن باید به زن بودنش ببالد. هیچ لباسی مثل لباسی که اسلام تجویز کرده و پوششی که حضرت زهرا (س) داشتند برای زن هویت استقلالی معین نمی‌کند. تشبیهی که دارم این است که هماهنگونه که عمامه برای عالم دینی یک نشانه است و مردم با دیدن آن یاد مهربانی، اخلاق، دین و اسلام می‌افتادند، حجاب هم آرم و تابلوی معنویت و دین شماست و تبلیغی است برای کسانی که در این وادی نیستند.

*ما در انگلیس خانمی را دیدیم که به تازگی به اسلام گرویده بود، از او پرسیدند که چطور شد که اسلام آوردی؟ گفت من روزی از خانمی که چادر به سر داشت پرسیدم که این چه لباسی است و وقتی آن خانم چادری فلسفه دینی حجاب را برایم تعریف کرد، نکته‌هایی شنیدم که به خودم گفتم اینها همان گمشده‌های زندگی من در آن دینی است که آن حجاب را تعیین کرده است.زنی که در نگاه هر هرزه‌ای قرار می‌گیرد نمی‌تواند در کانون خانواده خود گرم باشد.

* یکی از مواردی که مردم را اذیت می‌کند تبعیض و اختلاف طبقاتی در کشور است. مشکلات ارزی که به وجود آمد اختلافات طبقاتی را تشدید کرد. امروز بیکاری، جوانان را نگران و اذیت می‌کند، این موارد نتیجه تحریم بیگانه نیست بلکه ناشی از سو مدیریت و بی تدبیری‌ها است.مسئولین باید حاشیه شهرها را ببینند، بیکاری جوانان و فاصله طبقاتی را ببینند. یک بدنی را تصور کنید که سر آن گنده شده ولی پایین تنه آن رنجور و ضعیف باشد، همه از این تصویر زشت، نفرت پیدا می‌کنند. اقتصاد، خون است و باید در همه رگ‌ها جریان داشته باشد، پایین شهری و بالا شهری نباید داشته باشیم.

* امروز ببینید سوءتدبیر در مساله ارزی جامعه را به کجا برده است، حضرت آقا سال ۹۵ به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی توصیه کردند که نقدینگی‌ها را به سمت تولید هدایت کنید، امروز سهم تولید غذا در مقایسه با کارهای خدماتی و دلالی چقدر است؟ سهم کارهای خدماتی در حد بودجه کشور است و سهم بودجه تولید غذا پایین‌تر از ۱۰ درصد است.اینها مطالبه مردم است، مسئولین باید به میدان بیایند، مدیریت جهادی داشته باشند، به جوان‌ها اعتماد کنند، از مردم کمک بگیرند و مساله بیکاری، گرانی و فساد را برای همیشه حل کنند.

* امیدوارم حجاج ما در اجرای توصیه‌های رهبر انقلاب با نهایت دقت، آنجا برای کشور ما زینت باشند، دل‌های دیگر حاجیان کشورهای مختلف را شکار کنند و انقلاب را در عمل خود زیبا جلوه دهند و حکومت ولایی را متفاوت با دیگر حکومت‌ها در عمل خود متجلی کنند.

* مالیات بر عایدی شامل مالیات بر ثروت، املاک، خودرو، سکه، ارز است که لایحه آن در حال ارسال به دولت است و بر همه اشکال درآمدهای بادآورده باید مالیات بست.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =