از ضرورت برخورد با بدحجابی تا توصیه به وزارتخارجه برای برخورد با انگلیسی ها بخاطر توقیف نفتکش ایرانی از محورهای مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان، کن و تبریز بود.

به گزارش خبرآنلاین، خطبه های نماز جمعه این هفته سراسر کشور در آستانه سالگرد تاسیس شورای نگهبان حال و هوای انتخاباتی گرفتن و ضمن حمایت از این نهاد انتخاباتی، توصیه هایی هم به مسئولان آن داشتند. برجام و مقابله با بدحجالی هم از دیگر محورهای مطرح شده در برخی خطبه های نمازجمعه بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: می‌توان در قبال فشارهای آمریکا به حل معضلات اقتصادی پرداخت چراکه با مذاکره وضعیت ایران بهتر از این نمی‌شود و باید خودمان به مسئله اقتصادی و معیشت مردم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

امام جمعه تبریز سپس با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس در اسفند ماه امسال بر ضرورت انتخاب کاندیداهای اصلح تاکید داشت و افزود: نمایندگان مجلس علی رغم اینکه هر یک از حوزه انتخابیه خود انتخاب می‌شوند، اما نماینده کل کشور هستند و باید به همه مردم پاسخگو باشند، پس باید در انتخاب نماینده مجلس دقت کنیم.

وی سپس در خصوص تحرک‌های اخیر آمریکا نیز گفت: راهکار مقابله با اقدامات آمریکا ایستادگی در برابر زیاده خواهی آنان است.

امام جمعه اصفهان: حزب‌الله، بسیج و نیروهای مسلح برای مقابله با ناهنجاری ها ورود کنند

سید یوسف طباطبایی نژاد هم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با تاکید بر لزوم مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله بی‌حجابی اظهار داشت: فضای شهر باید به سمت و سوی حجاب و عفاف پیش برود، باید با قدرت در مقابل ناهنجاری‌ها ایستاد و با افرادی که پیشینه خلاف و سوء در هنجارشکنی و پرده‌دری دارند برخورد شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حکومت اسلامی افرادی هستند که عمدا عناد می‌ورزند، تصریح کرد: حزب‌الله، بسیج و نیروهای مسلح باید با آن مقابله کنند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ما باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با زبان نرم و خوش انجام شود تا کارگشا باشد و اثرات و نتایج مطلوب به همراه آورد.

انگلیسی ها با توقیف نفتکش ایرانی به شغل اصلی خود که دزدی دریایی بود بازگشتند

حجت الاسلام یحیی صالح نیا  هم در خطبه های نماز جمعه امروز کن به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس اشاره کرد و گفت: این توقیف یعنی بازگشت آنگلوساکسون ها به شغل اصلی پدران خود یعنی دزدی دریایی و از وزارت خارجه، سپاه و نیروی دریایی ارتش می خواهیم که دست دزدان دریایی را از شانه قطع کنند تا دیگر فکر چنین غلطی را با اموال ملّت ایران نکنند.

امام جمعه کن تصریح کرد: آنهایی که می خواهند در سیاست بین الملل دور نخورند دو اصل را باید بدانند، نکته نخست اینکه در مورد دولتمردان آمریکائی و انگلیسی و فرانسوی اصل بر این است، که دروغ می گویند مگر اینکه خلافش ثابت بشود. یکی از آنها از برجام خارج شده و بقیه هم آن را عملیاتی نکردند، حال از ایران می خواهند در برجام بماند.

وی اضافه کرد: نکته دیگری که سیاستمداران بایدتوجه داشته باشند این است که آمریکا و اروپا هم مثل ما مشکلاتی دارند، اینگونه نیست که اقتصاد ما را دچار مشکل کرده باشند و خودشان هیچ نگرانی نداشته باشند. نگرانی از افزایش قیمت نفت، نگرانی از افزایش اقتدار منطقه ای ایران، نگرانی از امنیّت اسرائیل، نگرانی از تروریستهایی که خودشان پرورش داده اند، نگرانی از صدور اسلام انقلابی است.

صالح نیا گفت: هر چه دشمن روی آن به عنوان نقطه ضعف و فشار دست می گذارد، نقطه قوت ما است، فروش نفت، حمایت از مقاومت، حضور در سوریه، توان موشکی اینها را نباید نادیده گرفت.

وی افزود: یک نکتۀ مهم تصویر جلادهای منافقین پشت کامپیوتر نشان داد که آنها در فضای مجازی آلوده کردن فضای فکری و احساسی جوانان کشور و اقتصاد این مرز و بوم را هدف گرفته اند.

​2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278988

برچسب‌ها