حذف ۳ دهک درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران

تسنیم نوشت: با مصوبه هیئت وزیران در خصوص بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه، دولت موظف است با استفاده از بانکهای اطلاعاتی نسبت به شناسایی و حذف سه دهک درآمدی از فهرست یارانه بگیران اقدام کند.

، هیئت وزیران در جلسه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور (با همکاری وزارت‌خانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و به استناد بند (ب) تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی این تبصره را با هدف تعیین منابع و مصارف یارانه تصویب نمود.

بر اساس این آیین‌نامه، دولت موظف است با استفاده از کلیه بانکهای اطلاعاتی در اختیار، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌ بگیران اقدام کند. همچنین یارانه آرد صنف و صنعت، حذف و منابع حاصل از آن به خرید تضمینی گندم اختصاص می ‌یابد.

متن کامل این مصوبه در اینجا قابل مشاهده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    0 1
    فكر خيلى خوبيه.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    3 1
    دولت و نظام چرا قیمت های حامل انرژی رو به قیمت های قبل بر نمیگردونند؟؟فقط دولت به فکر حذف یارانه هستش،همین چند میلیون نفر رو هم یارانه اش رو قطع کنید که خیال دولت و ملت راحت بشه.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    1 0
    من موندم که در این کشور ما چند دهک داریم.سه دهک که قبلا قطع شده بود سه دهک هم الان داره قطع میشه بازم 80 میلیون ایرانی داره یارانه میگیره
  • علی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 0
    اگر یارانه اشخاصی که توانایی مالی بهتری دارند قطع و به خانواده هایی که ضعیف هستند داده شود خیلی بهتر است این را یارانه هدفمند می گویند و درستش هم همین است