ایجاد ۱۶۰۰ فرصت شغلی جهت مددجویان بهزیستی لرستان در سال گذشته

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: در سال گذشته ۱۶۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان سازمان از طریق تسهیلات خوداشتغالی ایجاد و مشغول بکار شدند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، فاطمه زهرا توکلی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در خرم آباد گفت: در راستای حمایت از کارفرمایان که اقدام به بکارگیری مددجویان کردند این برنامه ها عملیاتی شد و این تعداد فرصت شغلی راه اندازی گردید.

وی افزود: تعداد ۳۱۰ واحد مسکونی در سال گذشته تحویل مددجویان واجد الشرایط بهزیستی گردید همچنین در هفته جاری بمناسبت هفته بهزیستی تعداد ۲۰ واحد دیگر در شهرستان الیگودرز به مددجویان واگذار خواهد شد.

توکلی ادامه داد: در این هفته  نیز اولین مرکز جامع توانبخشی که با مشارکت خیرین ساخته و تجهیز شده را افتتاح خواهیم نمود.

سامان دهی ۳۷۵ کودک کار

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به کودکان کار افزود: تعداد ۳۷۵ کودک کار در سه مرکز سامان دهی و توانمند سازی کودک و خانواده در سطح استان دارای پرونده هستند که خدمات مددکاری،روانشناسی و آموزشی را دریافت می کنند و ۲۷۰ نفر این تعداد کودکان از سازمان مستمری دریافت می نمایند .

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه در سال گذشته تعداد ۵۰ نفر از والدین کودکان کار را از طریق آموزشهای فنی حرفه ای به مهارتهای مختلف تجهیز نمودیم توانستیم  کارگاهی با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال کنیم تا زمینه اشتغال بکار مادران کودکان را در جهت توانمندسازی خانواده ها راه اندازی نماییم.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه همه شهرستانهای استان بجز رومشگان دارای اورژانس اجتماعی هستند اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت همه شهرستانهای استان به اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی مجهز هستند که در حال خدمات رسانی به جامعه هدف می باشند اورژانس اجتماعی شهرستان رومشگان نیز آماده ست که طی هفته جاری باحضور مسئولان افتتاح خواهد شد.

فعالیت ۷۱۶ مرکز و موسسه غیر دولتی در استان

فاطمه زهرا توکلی در ادامه موسسات غیردولتی فعال در استان را ۷۱۶ موسسه یا مرکز اعلام کرد و عنوان کرد: این تعداد در قالب موسسه،مرکز یا انجمن های غیر دولتی هستند که با مجوز سازمان بهزیستی در سطح استان در حال فعالیت می باشند .

خانم توکلی در ادامه با اشاره به مرکز ماده ۱۶ زنان استان گفت: مدیریت و نگهداری مرکز ۱۶ نگهداری زنان معتاد متجاهر بیش از یکسال است که به بهزیستی استان واگذار شده ،ظرفیت اسمی این مرکز پذیرش ۲۰۰ نفر است که بعلت کمبود فضا در حال حاضر تعداد ۳۰۰ نفر از زنان متجاهر در آن نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: فضای فعلی فضای مطلوب و کافی نیست اما پیگیر جذب اعتبار جهت توسعه آن هستیم و در کنار این مرکز یک واحد فرهنگی و هنری ایجاد کردیم تا در مدت ۳ ماه اقامت و نگهداری زنان ، از نظر فکری و روانی و ذهنی آماده و احیا شوند تا بتوانیم در درازمدت به اهداف مهم تری دست بابیم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =