۰ نفر
۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
بررسی خودرو بی ام و x1 مدل ۲۰۱۶

کمپانی بی ام و سال هاست که در بازار جهانی از محبوبیت خاصی برخوردار است.  این شرکت خودروسازبا تولید وعرضه مدل های x  خود  دربازار جهانی خوش درخشیده است. یکی ازدلایل این موضوع علاقه خریداران آمریکایی به کراوس اوورها است. بی ام و با توجه به این اشتیاق مشتریان بر کراس اوورها تصمیم به ورود به این بازار را گرفت.

بی ام و X1 یک شاسی بلند سایز کوچک لوکس است که به عنوان کوچکترین عضواین کلاس توانسته جای خاصی را در این بازار به دست بیاورد. تولید نسل اول این خودرو در سال ۲۰۰۹ در آلمان آغاز شد و تا سال ۲۰۱۵ میلادی در خط تولید قرار داشت. نسل دوم X1  در سال ۲۰۱۶ به بازار جهانی عرضه شد.

 مشخصات فنی

 بی ام و X1  دارای یک موتور توربو شارژ چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ دو لیتری است که با قدرت ۲۳۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه  قادر به تولید ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۲۵۰ دور در دقیقه است. این موتور نیروی خود را توسط یک گیربکس هشت سرعته خودکار استپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می کند. شتاب صفر تا صد آن ۶.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۳۵ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت X1 در داخل شهر ۷.۷ لیتر و در خارج از شهر ۵.۷ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. بی ام و X1  استاندارد یورو 6 را دارد و همچنین با داشتن ۵ ستاره ایمنی از NCAP ازامنیت بالایی برخوردار است.

 طراحی داخلی کابین

 طراحی داخلی X1  با استفاده از ترکیب تریم چرم و پنل های چوبی بسیار زیبا شده است. کیفیت مواد به کار بسیار عالی بود و بر جذابیت و لوکس بودن داخلی کابین افزوده است. یک صفحه نمایشگر ۶.۵ اینچی در بالای داشبورد قرار گرفته که البته قابلیت تجهیز به یک مدل ۸.۸ اینچی را نیز دارد.  سیستم صوتی حرفه ای هارمن کاردن یکی دیگر از  امکانات رفاهی این کابین به شمار می رود. صندلی ها بسیار مناسب وراحت هستند و فضای پا و سر نیز به حد کافی وجود دارد. فضای بار در پشت صندلی ها در حدود ۷۶۵ لیتر در نظر گرفته شده که با خواباندن صندلی های عقب این فضا می تواند افزایش پیدا کند.

 تجربه رانندگی

 بی ام و X1   سواری نرم وهیجان انگیزی دارد. با توجه به قدرت نسبتاً خوب موتور ۲ لیتری، فرمان پذیری هندلینگ مناسبی دارد و در جاده های ناهموار به راحتی حرکت می کند. کابین با توجه به سیستم تعلیق خوب بسیار نرم و راحت است.  با این حال قدرت موتور بی‌نقص نیست چون به محض روشن شدن زمان کوتاهی طول میکشد تا موتور قدرت اصلی خود را نشان دهد. همچنین هنگام روشن شدن ورزش زیار موتورحس می شود. ولی در کل رانندگی با X1 حالت اسپرت وخوشایندی به سرنشینان القا می کند. X1 حالت های رانندگی مختلفی دارد. حالت اسپرت که واکنش پدال ها را سریع تر و فرمان را سنگین می کند وحالت کامفورد که کاملا برعکس حالت اسپرت است. همچنین حالت اقتصادی حرفه ای هم وجود دارد که برای کاهش مصرف سوخت در نظر گرفته شده و می تواند سیستم انتقال را منفصل کرده و با سرعت ۵۰ تا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت روی زمین سر بخورد.

 تجهیزات و امکانات رفاهی

 از تجهیزات دیگر این خودرو می‌توان به این موارد اشاره کرد: 

کیسه‌های هوا (رااننده و سرنشین جلو- کیسه های هوای جانبی و پرده ای)،  تنظیم برقی صندلی های جلو،  حافظه صندلی، گرمکن صندلی های جلو، ورود بدون کلید،  سنسور پارک،  فرمان الکتریکی حساس به سرعت،  سیستم هشدار خروج از لاین،  سنسور باران و نور.

 اگر شما به دنبال پارک راحت تر ، مصرف سوخت بهینه و کیفیت رانندگی خوشایند و لذت بخشی هستید X1 گزینه مناسبی است.

 برای خرید و فروش خودرو بی ام و X1  مدل ۲۰۱۶ می توانید به بخش خودرو سایت دیوار که بزرگ ترین مرجع درج آگهی رایگان است مراجعه نمایید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279594

برچسب‌ها