۱ نفر
۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳

۷ دام گردشگری که ارزش بررسی برای تعطیلات بعدی‌تان را دارد

حواستان باشد که در این دام‌های گردشگری بیفتید! +تصاویر
۷ دام گردشگری که ارزش بررسی برای تعطیلات بعدی‌تان را دارد

با شروع فصل سفر، میلیون‌ها گردشگر در حال برنامه ریزی برای سفرهای خود هستند و در جستجوی راه‌هایی هستند برای اینکه بتوانند ترافیک و شلوغی شهرها را دور بزنند. بنابراین تمام تله‌ها و دام‌های گردشگری را بررسی می‌کنند تا بتوانند راه نجاتی در این میان داشته باشند. این نوع برنامه‌ریزی بسیار عالی است اما برخی از فعالیت‌های گردشگری است که به نظر یک دام یا تله گردشگری به حساب می‌آیند اما ممکن است شما را شگفت ‌زده کند و گاهی شما فراموش کنید چطور این فعالیت آنقدر سرگرم کننده بوده است.

  •  اتوبوس‌های گردشگری Hop no and Off

در ابتدا تصورتان از این فعالیت این است که سوار بر یک اتوبوس دو طبقه می‌شوید و فریاد می‌زنید: «من متعلق به اینجا نیستم!» اما این فعالیت را دست کم نگیرید. این اتوبوس‌های گردشگری می‌توانند سریع‌ترین و لذت‌بخش‌ترین راه برای کسب دید کلی به یک شهر را به شما بدهد. همچنین این تورهای اتوبوسی به شما کمک می‌کند، مکان‌های گردشگری را شناسایی و در صورت تمایل بعدا به صورت دقیق‌تر به آنها سر بزنید.

 

  • سوار بر آب

اگر تورهای گردشگری اتوبوسی به نظرتان کسل‌کننده بوده و بیشتر اتلاف وقت است، به تورهای قایق فکر کنید و آنها را بررسی نمایید. شما می‌توانید مسیری منحصربه فرد مانند تور معماری در رودخانه شیکاگو یا تور گاندولا در ونیز یا حتی به یک تجربه ارزان‌تر شبیه دات تور (duck tour) را انتخاب کنید. در این تورها از ماشین‌های جنگی سابق استفاده شده است که از نظر گردشگران یک دام گردشگری محسوب می‌شود. اما دیدن شهر سوار بر قایق لذت بخش است. بوستون، لندن، سن دیگو تنها شهرهایی هستند که داگ تورهای فوق العاده‌ای دارند. تجربه‌ی منحصر به فرد دیگری که می‌توانید داشته باشید تورهای باتلاق لوئیزیانا، تورهای قایقرانی در رودخانه‌ی می‌سی‌سی‌پی و تورهای مشهور میامی است.

نکته: داک تورها در واقع اتوبوس‌ها دوزیستی هستند که بر روی خشکی و داخل آب می‌توانند حرکت کنند و تورهایی که توسط این ماشین‌ها انجام می‌شود به داک تور مشهور هستند و به طور کلی این نوع تورها همان اتوبوس‌های گردشگری شهری هستند که بخشی از تورشان داخل رودخانه انجام می‌گردد.

 

  • بازدید از یک موزه

یکی از مشهورترین فعالیت‌های گردشگری در هر شهر، بازدید از موزه‌های محلی آن شهر است. اگرچه ممکن است شما لیستی از مکان‌های هیجان‌انگیز و غیرمعمول داشته باشید اما حداقل به یکی از این موزه‌ها فکر کنید. هنر و تاریخ یک شهر در موزه‌ها قرار دارد. موزه‌ها اطلاعاتی با ارزش باورنکردنی در خود حفظ کرده‌اند که به سرعت می‌توانند آن را به شما منتقل کند.

 

  • به یک پیاده‌روی بروید

می‌دانیم که پیاده‌روی یکی از ابتدایی‌ترین فعالیت‌های گردشگران است اما در نظر داشته باشید که پیاده‌وری سریع‌ترین راه برای سوزاندن غذاهایی است که در تعطیلات خورده‌اید. یکی از بهترین تجربه‌های پیاده‌روی که می‌تواند منحصربه فرد باشد و همچنین تاریخ یک شهر را نیز برای شما روایت کند، پیاده‌روی در پارک ملی شهر است. پیاده‌روی در پارک‌های ملی اصولا برای عموم باز هستند و دسترسی به این مکان‌ها کار سختی نیست. گذر زمان در این پارک‌ها قابل لمس نیست.

اما اگر به دنبال تجربه‌های ماجراجویانه‌تر هستید، پیشنهاد پیاده‌روی در میان خرابه‌های تاریخی شهر نیز وجود دارد. برای مثال پیاده‌روی در میان ویرانه‌های مایاها در مکزیک. این تجربه را می‌توانید در تمامی نقاط دنیا داشته باشید. در نظر داشته باشید که با پیاده‌روی در میان ویرانه‌های تاریخی اطلاعاتی در مورد آداب و رسوم، غذاها و مناظر اطراف کسب می‌کنید که بدون پیاده‌روی جمع آوری این اطلاعات امکان پذیر نبوده است.

 

  • صعود به بلندترین ساختمان شهر

برخی از شهرهای دنیا در میان آسمانخراش‌ها غرق شده‌اند و این شهرها به شما اجازه می‌دهند که لذت قدم زدن در هوا را کسب کنید. قدم زدن در حد بیست دقیقه بر بلندای یک آسمان خراش شاید ایده خوبی برای یک روز نباشد اما چشم اندازی که این قدم زدن به شما می‌دهد، ارزشش را دارد.

ترور کوچران (Trevor Kucheran) که در TRAVEL OFF PATH  بلاگ می‌کند و همیشه در تلاش برای فرار از مکان‌های شلوغ گردشگری است، می‌گوید: «در لندن همسرم متقاعدم کرد که با آسانسور خود را به بلندای شارد (Shard) برسانیم و از طبقه ۹۵ شهر را ببینیم. این نقطه از شهر ممکن است تا سال‌ها به عنوان یک نقطه گردشگری در لندن باقی بماند اما من آن لحظه را به این زودی‌ها فراموش نخواهم کرد.»

 

  • بازدید از یک پرستشگاه

صرفنظر از اینکه ایمان دارید یا خیر بهتر است در هر سفرتان به یک کلیسا، مسجد یا هر عبادتگاه دیگر سر بزنید. میلیون‌ها نفر از کلیسای نوتردام، مسجد آبی یا کلیسای کلن سالانه بازدید می‌کنند و این دلیل محکمی است که شما در دام این جاذبه‌ها و شلوغی‌ها گیر نکنید. اما بازدید از این مکان‌ها یک نگاه کلی از تاریخ شهر به شما ارائه می‌دهد. وجود گردشگران در درون این پرستشگاه‌ها به شما احساسی شبیه صلح و امنیت در میان این دیوارها خواهد داد.   

 

  • توجه به یک رویداد ورزشی

لزومی ندارد که طرفدار یک تیم محلی باشید تا به بازی محلی بروید و لذت ببرید. دیدن یک رویداد ورزشی زنده یک راه عالی برای در کنار مردم بودن است. چه چیزی لذت‌بخش‌تر از بودن و صحبت کردن با مردم محلی؟ همچینن برخی از استادیوم‌ها به تنهایی یک جاذبه محسوب می‌شوند.

امیدواریم در سفر بعدی‌تان، نگاه دیگری به این دام‌های گردشگری داشته باشید و فرصت امتحان کردنشان را از خودتان نگیرید.

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =