روایت یک مقام سپاهی از انفجارها در جریان سیل آق‌قلا و پاسخ استانداری گلستان

معاون سیاسی، امنینی استانداری گلستان می‌گوید انفجارهایی که برای عبور سیلاب در شهرستان آق‌قلا انجام شده بود به درخواست ستاد بحران این شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انفجارهایی که پس از وقوع سیل در شهرستان آق‌قلا برای تخلیه سیلاب انجام شد، حاشیه‌هایی ایجاد کرد؛ حاشیه‌هایی که برای مدتی به موضوع خبری تبدیل شده بود.

چند روز پیش بود که موضوع این انفجارها بار دیگر با اظهارات تازه سردار معروفی، مورد توجه قرار گرفت. فرمانده سپاه نینوای گلستان درباره انفجارهایی که برای عبور سیلاب در برخی از مناطق انجام شد گفت: از ما خواستند این کار را انجام دهیم اما بنده قبول نکردم. معاون سیاسی استانداری به ما اعلام کرد که آیت‌الله نورمفیدی هم با این کار موافق است، اما بنده گفتم حتما استانداری باید درخواست خود را مکتوب ارائه دهد. پس از اینکه استانداری درخواست را به ما داد، اینکار را انجام دادیم. بعد عده‌ای علیه سپاه موضع می‌گیرند، همان کسانی که از ما درخواست کرده بودند انفجارها را انجام دهیم یک کلمه در دفاع از سپاه نگفتند. ما به درخواست آنان این کار را انجام دادیم اما امروز به سپاه ظلم می‌شود و در حقش اجحاف می‌کنند.

عبدالرضا چراغعلی، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار گلستان در این باره به خبرآنلاین گفت: در ستاد بحران شهرستان آق‌قلا درباره موضوع انفجارها به این جمع رسیدند که باید برای تخلیه سیلاب این اتفاق بیفتد و پس از هماهنگی با فرماندار و مسئولان وقت، از سپاه تقاضا شد که برای دو نقطه برای تخلیه آب انفجارهایی انجام شود.

وی اضافه کرد: وضعیت سیل در آن شرایط بحرانی بود و باید این اتفاق می‌افتاد و واقعا هم این انفجارها به وضعیت تخلیه سیلاب کمک کرد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار گلستان هم‌چنین با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در کمک به مناطق سیل‌زده گفت: خواهشم این است که خیلی به این موضوعات نپردازیم، چراکه زحماتی که دستگاه‌های مختلف در این زمینه کشیده‌اند کمرنگ می‌شود.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =