تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران کردستانی با خود اتکایی وارد صحنه شوند

استاندار کردستان به تولید کنندگان و سرمایه گذاران کردستانی توصیه کرد با تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های خود وارد صحنه شوند و منتظر دست غیب نباشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در مراسم روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از تولید کنندگان نمونه کردستانی ضمن تبریک روز صنعت و معدن به تلاشگران این بخش گفت: ما در استان کردستان ظرفیت های بسیار مطلوبی داریم که هنوز خود نیز به آن باور نداریم.

وی سرپا نگاه داشتن تولید در جنگ اقتصادی موجود را نشانه توانمندی بخش صنعت در کشور و استان ارزیابی کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری صنعتی از گذشته در کردستان کم بوده و گله از آن بخش کماکان به قوت خود باقی است، اما روی سخن من با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخل استان است که باید همت شان را چند برابر کنند.

مرادنیا به سرمایه گذاری یک تولیدکننده اهل ترکیه در سقز اشاره کرد و بیان کرد: این سرمایه گذار در سقز کارخانه تولید سیگار راه اندازی کرده که با موفقیت همراه بوده است و فازهای دیگر سرمایه گذاری را در دستور کار دارد، با این اوصاف سرمایه گذاران داخل استان نباید هیچ نگرانی داشته باشند.

استاندار کردستان افزود: نباید منتظر کمک دست غیب بود بلکه باید با خود اتکایی بیشتر به صحنه فعالیت آمد و همین کنگره مشاهیر کرد نشان داد ما در بخش های مختلف چه توانمندی های وسیعی داریم.

وی ادامه داد: در آینده ما با اقلیم کردستان عراق شهرک صنعتی مشترک احداث خواهیم کرد و تولید کنندگان اقلیم نیز تمایل به همکاری با استان کردستان را دارند.

مرادنیا ایجاد امید در تولید کنندگان و سرمایه گذاران را پیش شرط موفقیت در ایجاد توسعه ذکر کرد و گفت: در بهار سال ۹۷ نرخ بیکاری استان ۱۳ درصد بود که در بهار امسال این رقم به ۱۲ و نیم درصد کاهش یافته و نرخ مشارکت از ۴۲ و نیم درصد بهار سال گذشته به ۴٨ و سه دهم درصد در بهار ۹٨ رسیده است.

استاندار کردستان در پایان به ضرورت وجود نمایشگاه های دائمی در استان گریزی زد و عنوان کرد: با توجه به اینکه زمین مناسب در اختیار گذاشته شده است ضرورت دارد تا سه ماه آینده تکلیف آن روشن شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =