ایران و ارمنستان دلار را دور می‌زنند؟

ایرنا نوشت: رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: به دنبال تجارت با ارزهای رایج دو کشور یعنی ریال و درام هستیم و پیشنهاد تأسیس مؤسسه مالی اعتباری خارج از سیستم قوانین بانکی را به رئیس‌جمهوری این کشور ارائه کرده‌ایم.

«هرویک یاریجانیان» در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) ضمن اشاره به جلسه اخیر خود با «آرمن سرکیسیان» رئیس‌جمهوری ارمنستان درباره روابط اقتصادی دو کشور توضیح داد: رئیس جمهوری این کشور دیدگاهی مثبت به ایران دارد و خواستار افزایش سرمایه‌گذاری متقابل بین دو کشور است.

وی افزود: اعزام هیأت‌ها، ایجاد نمایشگاه‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت دو کشور از جمله برنامه‌های مد نظر است.

یاریجانیان  درباره روابط بانکی بین دو کشور گفت: به دنبال تجارت با ارزهای رایج دو کشور یعنی ریال و درام هستیم و پیشنهاد تأسیس مؤسسه مالی اعتباری خارج از سیستم قوانین بانکی را به رئیس‌جمهوری این کشور داده‌ایم تا روابط تجاری دو کشور را پوشش دهد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان با اشاره به وضعیت هوایی نابسامان دو کشور اظهار کرد: تا ماه گذشته شرکت هواپیمایی ماهان بلیت پرواز را با مبالغ بسیار بالا و حدود سه برابر استاندارد موجود ارائه می‌کرد؛ اکنون این پرواز هم متوقف شده و تنها یک شرکت هواپیمایی به این کشور پرواز دارد و این موضوع بر گردشگری دو کشور تاثیبر منفی داشته است.

۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =