مهاجرت از پل‌دختر به‌خاطر سه‌برابر شدن اجاره‌خانه‌ها

اجاره و رهن خانه‌ها در پل‌دختر سرسام‌آور شده و در چند ماه اخیر به سه برابر رسیده است؛ تا جایی که بسیاری از خانواده‌ها از پل‌دختر رفته‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، سه ماه از سیل استان لرستان گذشته اما ویرانی‌ها پابرجاست.

آرام نصیری یکی از داوطلبان مردمی است که در زمان وقوع سیل، مسئول پخش کمک‌های مردمی بوده است. «شهر تا حدودی تمیز شده اما همچنان پاکسازی نشده است. گل و لای‌ها خشک شده و گرمای زیاد هوا باعث گرد و غبار بسیار زیادی شده است. دمای هوا در پل‌دختر بسیار بالاست و تا ۵۰ درجه هم می‌رسد به همین دلیل گردو خاک بسیار زیاد است و بیماری‌های عفونی بین کودکان بسیار شیوع پیدا کرده است. تعدادی از خانواده‌ها در مدارس اسکان داده‌ شده‌اند و مابقی در خانه‌های مسکن مهر اما امکانات به شدت ضعیف است. نه یخچال هست نه گاز و دیگر وسایل ابتدایی برای زندگی. البته به تازگی پک‌هایی شامل یخچال و فرش و .. در حال ارسال است که آن هم به همه داده نمی‌شود و کاملا گزینشی است.»

این داوطلب می‌گوید: «تعداد کمی از خانه‌ها را که کاملا تخریب نشده بود تعمیر کرده‌اند اما فضای شهری همچنان بازسازی نشده و هر روز گروه‌های مردمی با کمک شهرداری اقدام به تعمیر شهر می‌کنند. در واقع امکانات انقدر ضعیف است که بسیاری از خانوده‌ها از پل‌دختر رفته‌اند. وضعیت تحصیل بچه‌ها هم که اصلا مشخص نیست. دختر من کلاس سوم بود و بعد از عید دیگر مدرسه نرفت؛ حتی امتحان هم نداد و نمی‌دانم کلاس چهارم را چطور می‌خواهد شروع کند؟ همه‌چیز خیلی خیلی کند است و نمی‌دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد و اصلا معلوم نیست برنامه‌شان برای رسیدگی به وضعیت بغرنج پل‌دختر چیست؟»

قیمت بالای خانه و اجناس اما مهم‌ترین مسئله پل‌دختر است. «در مورد مواد خوراکی و تغذیه هم یک مقداری قیمت اجناس بالاست اما هست. اجاره و رهن خانه‌ها هم سرسام‌آور شده و در چند ماه اخیر سه برابر شده است؛ تا جایی که بسیاری از خانواده‌ها از پل‌دختر رفته‌اند. تا قبل از این سیل هم پل‌دختر در محرومیت کامل بود؛ الان که دیگر هیچ. بسیاری از افراد شغل‌هایشان را از دست دادند و مجبور شدند بروند؛ به‌خصوص اجاره‌نشین‌ها. جاده پل‌دختر به کرمانشاه هم که به‌خاطر تخریب پلی کنار روستای بابازید تخریب شده بود، صاف شده اما همچنان خاکی و خطرناک است. جاده پل‌دختر به خرم‌آباد هم بسیار خطرناک است. شاید هلال‌احمر هم کمک کرده باشد اما اینکه به چه کسی تحویل داده‌اند مشخص نیست. الان وضعیت طوری است که باید آشنا داشته باشی تا بتوانی چیزی را به دست بیاوری.»

گزارش کامل را اینجا بخوانید

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =