شرکت میهن، تامین کننده خامه بزرگترین کیک جهان اسلام بود

بزرگترین کیک جهان اسلام همزمان با میلاد علی‌بن موسی‌الرضا(ع) که با همکاری شرکت میهن تهیه شده بود در پارک چیتگر در میان مردم توزیع شد. در این روز رکورد بزرگترین کیک جهان اسلام به نام ایران ثبت شد.

شهروندانی که در روز میلاد امام رضا به پارک چیتگر و کنار دریاچه شهدای خلیج فارس رفته بودند توانستند در مراسمی که به مناسبت این روز برگزار شده بود شرکت کنند و با بزرگترین کیک جهان اسلام نیز در این روز مواجه شدند.

به نظر می‌رسد که تهیه کیک همزمان با میلاد امام رضا هر ساله به یک سنت تبدیل شده باشد. زیرا علاوه بر امسال که شرکت میهن و الف با هم برای تهیه این کیک همکاری داشته‌اند، سال‌های گذشته نیز نهادهای مختلف در تلاش بوده تا در چنین روزی بتوانند کیکی برزگ را که مناسب با این روز باشد تهیه کنند و بتوانند خود را رکورددار بزرگترین کیک جهان اسلام معرفی کنند.

تقریبا از سال ۱۳۹۰ یعنی از ۸ سال پیش تاکنون می‌توان اخبار و گزارش‌هایی را دید که نشان از تهیه کیک در ایام میلاد امام رضا (ع) می‌دهند. البته هر ساله نهادها و مجموعه‌های مختلف سعی دارند با اضافه کردن مواد بیشتر کیکی تهیه کنند که بزرگ‌تر از کیک سال قبل باشد.

امسال نیز همزمان با دهه کرامت و به مناسبت میلاد علی بن موسی الرضا (ع) بزرگترین کیک جهان اسلام در پارک چیتگر و کنار دریاچه شهدای خلیج فارس بین مردم توزیع شد. بعد از اجرای برنامه صحنه‌ای شاد و مفرح، ساعت ۱۹ مراسم برش و توزیع بزرگترین کیک جهان اسلام آغاز شد.

این کیک که یک هزار و 293 متر طول، یک متر عرض و معادل ۱۵ تن بود، در این روز تهیه و در بین تمام مردمی که آنجا حضور داشتند، توزیع شد. تهیه خامه این کیک بزرگ را شرکت میهن به عهده گرفته بود.

برای تهیه این کیک، شرکت میهن و شیرینی الف با هم همکاری داشتند که خامه این کیک توسط شرکت میهن و با استفاده از خامه‌ قنادی این شرکت تامین شده بود تا کام صدها نفر از شهروندان پایتخت در این روز شیرین شود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280627