نسخه موبایلی پرونده الکترونیک سلامت رونمایی شد؛ همه چیز کاملا محرمانه است

ایلنا نوشت: مدیر ملی پرونده الکترونیک سلامت گفت: امروز نسخه موبایلی پرونده الکترونیکی سلامت رونمایی می‌شود تا براساس آن اطلاعات سلامت مردم ابتدا از سطح پایین تا تخصصی مدیریت شود.

حمیدرضا صفی‌خانی در حاشیه نمایشگاه الکامپ در مراسم رونمایی از نسخه موبایلی پرونده الکترونیکی سلامت در نمایشگاه بین‌المللی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که وزارت بهداشت مکلف شده راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت برای تمام مردم کشور است.

وی ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت درگاهی است که مردم می‌توانند با ثبت اطلاعات در آن از سطوح مختلف خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند.

صفی‌خانی با تاکید بر اینکه اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت کاملا محرمانه است، افزود: اطلاعات سلامت مردم تنها در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد و برای سایرین قابل دسترس نیست.

وی اضافه کرد: پرونده الکترونیک سلامت زمینه‌ساز برقراری عدالت در حوزه سلامت بین مردم در اقشار مختلف است.

صفی‌خانی با تاکید بر اینکه در نسخه‌های بعدی انواع کندینگ نسخه‌نویسی برای صندوق‌های بیمه‌گر، داروخانه‌ها و در نهایت مطب‌های خصوصی اجرا خواهد شد، افزود: تمام داروها با کد مورد نظر در سامانه ثبت می‌شوند و ما می‌توانیم از میزان مصرف دارو و اینکه دارو برای چه کسی و به چه میزان تجویز شده مطلع شویم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه با استفاده از این سرویس، سازمان غذا و دارو مسیر توزیع دارو تا رسیدن به مصرف‌کننده‌ را رهگیری می‌کند، اظهار کرد: اجرای طرح ردیابی و ارسال دارو از طریق سازمان غذا و دارو کنترل می‌شود.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =