آیا ایران و آمریکا مذاکره موشکی خواهند کرد؟

یک حقوقدان بین الملل و کارشناس سیاست خارجی در واکنش به ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر مذاکرات موشکی با ایران در توئیتر پاسخش را داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا نصری در این باره در توئیت نوشت: معنیِ قرار دادن برنامه موشکی ایران در مقابل فروش اسلحه به منطقه (که سنگ بنای سیاست خارجه آمریکاست)، یا معنیِ قرار دادن برنامه موشکی ایران در مقابل سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل (که تابوی بزرگ و خط قرمز آمریکا و اسرائیل است)، با هیچ منطقی «پذیرش مذاکره بر سر برنامه موشکی» نیست.

وی افزود: هدف این است که برنامه موشکی ایران را در بستر حقایق منطقه بنشانیم، مشروعیت و منطق آن را برای افکار عمومی جهان احراز کنیم، نامربوطی و تباهی تقاضای «خلع سلاح» ایران را نشان دهیم؛ و فضایی ایجاد کنیم که در آن سنگ بنای سیاست خارجه آمریکا و خطوط قرمز  اسرائیل زیر سئوال برود.

خبرانلاین در گزارشی تحلیلی به این موضوع پرداخته است که مشروح آن را اینجا بخوانید.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 1
    احترام متقابل در مقابل احترام متقابل است که حقوق بشر است، سردمداران امریکایی استثمار ملتها را می خواهند و آن را به جای حقوق بشر به ملتها تحمیل می کنند و ملتها می دانند دستشان در کمپانی های اسلحه فروش و کارتل های نفتی امریکایی تنها سیاه شده است و علم خدادادی است و ایران نباید برای حفظ ناموس خود ابزار دفاعی داشته باشد تا هر بیناموسی به خود جرات دهد هواپیمای مسافربری ما را با پیر و جوان در خلیج فارس بزند و به جنایتکار ناوشان مدال رزالت دهند و هواپیمای جاسوسی به ایران بفرستند و جاسوسی کنند، نه از ایران بلکه از کل آسیا که چه کنند که آسیا عقب مانده بماند، ایران به داشته هایش افتخار می کند و گذشت زمان نشان می دهد، هدف سردمداران امریکایی از شکستن ایران و آسیا احیای نظام تک قطبی امریکایی_صهیونیسمی برای استثمار و تجارت با ملتهاست، گذر زمان همه چیز را مشخص می کند
  • سعید IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    9 0
    شما حقانیت ما رو در برنامه هسته ای ثابت کردی . دیگه لازم نکرده امنیت کشور رو هم به فنا بدی
  • RO ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    11 0
    موشک ها محدود بشه ولی اسراییل بالای دویست کلاهک هسته ای داشته باشه. عربستان هم برد موشک هاش تا شمال ایران میرسه . اگر قراره محدودیتی انجام بشه باید برای همه باشه