افزایش ۱.۷ درصدی جمعیت زیر پوشش تامین اجتماعی کردستان

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان از افزایش ۱.۷ درصدی جمعیت زیر پوشش بیمه ‌شده این سازمان در سال جاری، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سید صلاح قریشی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تامین اجتماعی برای تحقق شعار امسال (رونق تولید)، با کمک شرکای اجتماعی خود، هم به حفظ اشتغال موجود و هم به ایجاد شغل‌های جدید کمک می‌کند.

وی در ادامه به پوشش ۶۳۴ هزار نفر از جمعیت کردستان توسط سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این تعداد، ۵۵.۹ درصد جمعیت شهری و ۳۹ درصد جمعیت کل استان را شامل می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان تصریح کرد: امسال آمار جمعیت زیر پوشش این سازمان در کردستان ۱.۷ درصد افزایش یافته که نشان از همت اداره‌ کل تامین اجتماعی استان دارد.

قریشی خاطر نشان کرد: مسیر حرکت اداره‌کل تامین اجتماعی کردستان به سمت الکترونیکی کردن خدمات است، طوری که در حال حاضر ۹۰ درصد لیست‌های بیمه‌ای، بازرسی از واحدهای کارفرمایی، ۴۰ درصد ابلاغ‌ها و تشکیل پرونده‌های جدید بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: هم‌ اکنون تامین اجتماعی کردستان با راه ‌اندازی ۴ شعبه اقماری و ۸ کارگزاری در شهرستان‌های کردستان مسیر خدمت به بیمه‌ شدگان زیر پوشش خود را هموار کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۷ هزار بیمه‌شده اصلی در کردستان زیر پوشش این سازمان هستند که ۵۱.۴ درصد آن را بیمه‌شدگان اجباری تشکیل می‌دهند.

قریشی ادامه داد: نسبت تعداد بیمه‌شدگان به مستمری ‌بگیران در کردستان ۵.۲۴ درصد است که نسبت به رقم ۴.۹۴ میانگین کشوری در حد مطلوبی قرار دارد.

وی همچنین از فعال‌بودن ۱۶ هزار و ۹۲۳ کارگاه در استان خبر داد که امسال ۷.۲درصد تعداد کارگاه‌های زیر پوشش تامین اجتماعی افزایش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان در بخش پایانی صحبت‌هایش به قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش ‌حساب اشاره کرد و گفت: این قانون از ۱۳ خردادماه امسال شروع شده و به مدت سه ماه اجرایی می‌شود که کار فرمایان می‌توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی درخواست خود را تحویل دهند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =