حسین فدایی معتقد است: چون شاخصی برای اندازه گیری وجود ندارد، نمی توان با قطعیت از کمرنگ شدن اعتقاد افراد به آرمان های انقلاب سخن گفت، اما این موضوع که نسل اول و دوم انقلاب در انتقال اطلاعات به نسل سوم، ضعیف عمل کرده، غیرقابل انکار است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در نشست تریبون آزاد که با حضور جمعی از دانش آموزان دختر و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در فرهنگسرای ولا برگزار شد "حسین فدایی، تصریح کرد: در دوران قبل از انقلاب، افراد به جرم تفسیر نهج البلاغه، رساله امام و انجام فعالیت های مذهبی در زندان محبوس می شدند و شرایطی بر جامعه حاکم بود که  کسی جرأت انتقاد از رژیم حاکم را نداشت اما در حال حاضر افراد به راحتی از ارکان مختلف انتقاد می کنند.

وی به شرایط بعد از انتخابات اشاره کرد و افزود: بعد از انتخابات برخی از افراد نسبت به موضوعی معترض بودند، آنها به جای آنکه این انتقاد را در چارچوب قانونی پیگیری کنند، بدون درنظرگرفتن حقوق اجتماعی افراد، نظم جامعه را برهم زده و مفهوم آزادی را زیر سوال بردند به همین دلیل چاره ای جز دستگیری و برخورد جدی با این افراد وجود نداشت.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی، به بیان تفاوت هایی میان زندانیان سیاسی قبل و بعد از انقلاب پرداخت وافزود: افرادی که در حال حاضر به عنوان زندانی سیاسی در زندان  به سرمی برند، طرفدار سلطه آمریکا هستند و حقوق و عدالت عمومی را زیر سوال برده اند؛ درحالیکه آرمان ها و اعتقادات زندانیان سیاسی قبل از انقلاب در مسیری خلاف جهت این اعتقادات حرکت می کرد.

فدایی در پاسخ به این سوال که " آیا فقط به خاطر دین و حجاب انقلاب کرده ایم؟" گفت: در صورتی که دین را دربرگیرنده ابعاد مختلف زندگی تلقی و آن  را مسیری درست برای دستیابی به خواسته هایمان معرفی کنیم، در این صورت دین را می توان پایه اصلی انقلاب دانست و انقلاب مردم و امام را تلاشی به منظور دینداری معرفی کرد.

دلایل فاصله گرفتن از آرمان های انقلاب توسط افرادی که در پیروزی انقلاب نقش مهمی را ایفا کرده بودند، از جمله ابهامات برخی از دانش آموزان بود که این نماینده مجلس در تشریح آن، گفت: بعد از رحلت پیامبر افرادی همچون زبیر با وجود اینکه از نزدیک ترین یاران رسول اکرم به شمار می آمدند، از آرمان های پیامبر فاصله گرفتند و حتی در مقابل آن ایستادند. انقلاب اسلامی نیز با همین مشکل مواجه شد، مشکلی که می توان دلایل آن را در حب نفس و جاه طلبی این افراد جست وجو کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نقش رهبری در انقلاب را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: نقش رهبر در تعیین مسیر درست انقلاب ها انکار ناپذیر است. در فرهنگ شیعه رهبری جامعه اسلامی در زمان غیبت را کسی برعهده دارد که ویژگی هایی همچون شجاعت، تدبیر و... را با خود به همراه داشته باشد، لذا رهبری برعهده یک فرد نیست بلکه بر دوش یک عنوان است، عنوانی که ویژگی های مشخص شده را دارا باشد.

کم رنگ شدن اعتقادات افراد نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی یکی دیگر از مباحث مطرح شده توسط دانش آموزان بود که فدایی در توضیح آن گفت: چون شاخصی برای اندازه گیری وجود ندارد، نمی توان با قطعیت از کمرنگ شدن اعتقاد افراد به آرمان های انقلاب سخن گفت، اما این موضوع که نسل اول و دوم انقلاب در انتقال اطلاعات به نسل سوم، ضعیف عمل کرده، غیرقابل انکار است.

وی در ادامه افزود: نسل سوم به دلیل دسترسی به رسانه و منابع مختلف، اطلاعاتی در رابطه با انقلاب دارند اما این اطلاعات کامل نیست و ما باید با فعالیت مناسب این خلاء اطلاعاتی را برطرف کنیم.

فدایی در پایان به شباهت های انقلاب مصر و انقلاب جمهوری اسلامی اشاره کرد وگفت: کشور مصر به دلیل موقعیت استراتژیک و جمعیتی که اکثریتش را مسلمانان و شیفتگان اهل بیت تشکیل می دهند، شباهت بسیاری با ایران دارد. این کشور می تواند با الهام گیری از انقلاب ایران در مسیر درست حرکت کند، البته نباید فراموش کرد که انقلاب ایران به دلیل آنکه مبتنی بر اندیشه شیعی است، به عنوان یک استثنا در جهان شناخته می شود.

/28

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =