الهام حسینی: از مدال‌هایم راضی هستم اما از رکوردهایم نه!

سیده الهام حسینی موفق شد در مسابقات وزنه برداری بانوان کشور برای دومین سال متوالی عنوان بهترین وزنه بردار مسابقات را به دست بیاورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دومین دوره مسابقات وزنه برداری بانوان کشور، با قهرمانی تیم لرستان در بخش بزرگسالان به پایان رسید و سیده الهام حسینی،  نیز برای دومین سال متوالی توانست عنوان بهترین وزنه بردار مسابقات را به دست بیاورد. اگرچه وزنه برداری بانوان هنوز در مسیر کسب نخستین مدال آسیایی اش حرکت می‌کند، اما خیلی ها سیده الهام حسینی را شاخص ترین وزنه بردار حال حاضر، وزنه برداری بانوان می دانند. کسی که همین دو هفته پیش به عنوان نماینده ورزشکاران زن، در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری حضور داشت و در کنار سهراب مرادی و سعید علی‌حسینی، رای خود را به نمایندگی از همه دختران وزنه بردار به صندوق انداخت. با این وزنه بردار لرستانی، پس از قهرمانی تیمش و همینطور معرفی به عنوان بهترین وزنه بردار مسابقات، گفتگوی کوتاهی انجام دادیم که در ادامه می آید:

خانم حسینی! مطابق انتظار قهرمان دسته 71 کیلوگرم شدی. از وزنه هایی که زدی راضی هستی؟
از سه مدال طلایی که به دست آوردم رضی هستم اما رکوردهایی که زدم راضی کننده نبود. 

تو به رکورد مجموع 181 کیلوگرم رسیدی که 5 کیلوگرم از رکوردت در رقابتهای قهرمانی آسیا هم بیشتر بود. در تمرینات چه وزنه هایی را زده بودی؟
من در تمرینات ۸۷ کیلوگرم در یکضرب و  ۱۰۷ کیلوگرم در دوضرب وزنه زده بودم اما در اصفهان با توجه به اینکه شرایط زیاد مساعد نبود، متاسفانه 9 کیلوگرم در یکضرب و 4 کیلوگرم در دوضرب، کاهش رکورد داشتم. 

منظورت از شرایط نامساعد چیست؟
گرمای هوا و کیفیت غذا برای من و خیلی های دیگر مشکل ساز شده بود در اصفهان. خود من در همین چند روز نزدیک به یک و نیم کیلو وزن از دست دادم که خب، روی رکوردهایم بی تاثیر نبود.

با این حال بار دیگر به عنوان بهترین وزنه بردار مسابقات معرفی شدی. چه احساسی داری؟
خیلی خوشحال هستم که به لطف خدا توانستم وزنه بردار برتر مسابقات قهرمانی کشور شوم. اینکه در هر دو دوره من به عنوان بهتر ین وزنه بردار ایران معرفی شدم طبیعتا کارم را سخت تر می کند، چراکه توقعات را از من بالا برده است. حالا هر روز تلاشم را بیشتر می کنم تا لایق عنوان بهترین وزنه بردار باشم.

به لحاظ کیفی سطح برگزاری رقابتهای وزنه برداری قهرمانی بانوان کشور را چطور ارزیابی می کنی؟ 
فارغ از شرایط میزبانی، دومین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور از نظر کیفیت برگزاری مسابقات و رکوردهای ورزشکاران شرکت کننده به نسبت سال اول خیلی بهتر بود و امیدوارم در سال‌های آتی هم این روند رو به پیشرفت حفظ شود.

مهم‌ترین مسابقه بعدی رقابتهای جهانی تایلند است و قرار شده تیم ملی بانوان ایران نیز برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کند. چه برنامه ای برای حضور در رقابتهای جهانی داری؟
خب همانطور که می دانید مسابقات جهانی تایلند چون حکم یکی از مراحل اصلی گزینشی المپیک را دارد با حضور همه مدعیان جهانی برگزار می شود و قطعا سطح کیفی بالایی خواهد داشت. اگر کارد فنی صلاح دانست و من در ترکیب تیم قرار گرفتم، با توجه به زمان باقی مانده انشاالله با یک برنامه ریزی درست باید تلاش کنم رکوردهایم را افزایش دهم تا در اولین تجربه جهانی بانوان وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی، بتوانم وزنه هایی در خور شان مسابقات جهانی بزنم. من و سایر نفرات، اگر بتوانیم، بهترین رکوردهای شخصی مان را در تایلند بزنیم، قابل قبول خواهد بود.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =