تمرکز جدی بانک ملی ایران بر «محرومیت‌زدایی» از کشور

مدیرعامل بانک ملی ایران طی یک ماه گذشته با هدف کمک به محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته، به چند نقطه کشور سفر کرده و یا در انعقاد قراردادهای مرتبط با این موضوع نقش فعال داشته است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، کمک به توسعه مناطق محروم، تلاش برای حل آسیب های ناشی از کمبود بودجه و یا تسریع در تخصیص منابع از پیش تعیین شده، سبب می شود توسعه متوازن بیش از پیش شکل گرفته و کشور را به سمت استفاده بهینه از منابع سوق دهد.
دکتر محمد رضا حسین زاده در جلسه ای که به میزبانی بانک ملی ایران در آستانه سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خراسان شمالی برگزار شد، با تاکید بر این که نگاه بانک ها به استان خراسان شمالی ویژه است، گفت: کشاورزی و گردشگری، دو ظرفیت بزرگ این منطقه است و ما همه توان خود را برای حل مشکلات این دو بخش به کار خواهیم بست.
مدیرعامل بانک ملی ایران در سفر به این استان همچنین برای سرمایه گذاری در جهت توسعه زیرساخت ها، عمران، کارآفرینی و ایجاد اشتغال در خراسان شمالی اعلام آمادگی کرد و افزود: بانک ملی ایران برای توسعه اقتصادی استان خراسان شمالی هیچ محدودیتی قائل نیست.
همچنین در راستای کمک به پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته، مدیرعامل بانک ملی ایران و استاندار خراسان شمالی در حضور رئیس جمهور، تفاهمنامه ای به منظور حمایت از سرمایه گذاری و تامین مالی طرح های صنعتی، کشاورزی و خدماتی با رویکرد بهبود و توسعه شاخص های اقتصادی استان امضا کردند.
دکتر حسین زاده در جریان سفر به استان ایلام که به همراه تیمی از مسئولان اقتصادی کشور صورت گرفت نیز با بیان این که ایلام به توجه بیشتری نیاز دارد، گفت: همه سازمان های دولتی باید در جهت بهبود وضعیت و آبادانی هر چه بیشتر استان بکوشند و بانک ملی ایران نیز در این زمینه هیچ محدودیتی قائل نیست.
مدیر عامل بانک ملی ایران افزود: بانک ها و در راس آنها بانک ملی ایران آمادگی دارند هر پروژه ای را که به رشد اقتصادی استان کمک کند، به تصویب برسانند تا مشکل محرومیت در منطقه حل شود.
وی در سفر به استان البرز نیز به کمک قابل توجه نظام بانکی برای برطرف کردن آسیب های ناشی از وقوع سیل اشاره کرد و گفت: هموطنان بسیاری در حادثه سیل امسال خسارت دیدند، اما نظام بانکی تلاش کرد از حداکثر توان خود برای جبران این خسارت استفاده کند، به طوری که نه تنها به مردم عزیز تسهیلاتی را پرداخت کرد، بلکه در بازسازی زیرساخت ها مانند مراکز آموزشی، راه ها، مراکز بهداشت و ... نیز به صورت فعال مشارکت دارد.
رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی همچنین در مراسم امضای تفاهمنامه تامین سه هزار میلیارد تومان منابع مالی برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل با استفاده از منابع داخلی با بیان این که بانک ها خود را به مصوبات دولت و ابلاغیه بانک مرکزی در این باره محدود نکرده و حتی از منابع خودشان نیز برای جبران این خسارت ها کمک کرده اند، گفت: در جریان بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله مناطق استان کرمانشاه، حضور بانک ها بسیار چشمگیر بود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282441