۳ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
راز ۲ قتل در پردیس برملا شد

فارس نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان پردیس در خصوص دستگیری قاتلی در پردیس، گفت: سال گذشته در حوالی پل خلیج‌فارس جنوبی شهر پردیس جنازه‌ای بدون هویت کشف و پس از مدتی دیگر جسد یک پیرمرد که ساکن فاز ۲ بود در منزلش پیدا شد.

غلامرضا حسنوند فرمانده انتظامی شهرستان پردیس، طی نشستی خبری در خصوص پاک‌سازی منطقه جاجرود، اظهار کرد: پاک‌سازی گردنه‌های جاجرود در برنامه‌های کاری این فرماندهی بود اما به دلیل اینکه محل موردنظر در خارج از حوزه استحفاظی شهرستان پردیس است نیاز به هماهنگی‌های زیادی بود.

وی گفت: با همکاری و هماهنگی صورت گرفته با سر کلانتری چهارم تهران بزرگ، دادستان تهران و دادستان پردیس خوشبختانه در شب ۲۹ تیرماه عملیاتی مشترک برای پاک‌سازی تپه‌های جاجرود آغاز و دست‌آوردهای خوبی ازلحاظ کشفیات مواد مخدر، جمع‌آوری معتادان متجاهر و دستگیری سوداگران مرگ به دست آمد.

حسنوند افزود: با هماهنگی دادستان، شورای تأمین و نهادهای امنیتی شهرستان پردیس طی دو مرحله از سه‌شنبه هفته گذشته طرح امنیت اجتماعی با طرح پنهان آغاز و روز گذشته طرح آشکار اجرایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس ادامه داد: نیروهای کمکی استانی و تیم‌های زبده در این طرح ساماندهی شده و در حوزه کالای قاچاق ۴ دستگاه موتورسیکلت ۱۴۰۰ سی‌سی قاچاق با ارزش یک میلیارد تومان کشف و ضبط‌شده و ۴۳ نفر از معتادان متجاهر تحویل کمپ ماده ۱۶ شدند.

وی اضافه کرد: با رایزنی‌های اطلاعاتی یک مزرعه بیت کوین با بهره‌گیری از ۴ دستگاه کشف و محل که در حومه شهرستان بود پلمپ شد.

حسنوند تصریح کرد: در ادامه طرح آشکار امنیت اجتماعی ۵ هزار نخ سیگار، دستگیری ۸ نفر از سارقان، یک نفر از اراذل‌واوباش، کشف مشروبات الکلی و دستگیری یک نفر مأمورنما را داشتیم.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس ضمن توصیه به شهروندان، بیان کرد: معضلات سرقت دوچرخه کودکان در تابستان بیشتر می‌شود و متأسفانه در حین تردد کودکان یک نفر اقدام به ربودن دوچرخه‌ها می‌کرد که وی دستگیر و دو عدد دوچرخه از وی کشف و به سرقت هشت دستگاه دیگر اعتراف کرد که به دنبال مال‌خر آن‌ها هستیم.

وی افزود: در ادامه این طرح توقیف ۶ دستگاه موتورسیکلت، دو دستگاه خودرو و جمع‌آوری پاتوق تجمع معتادین و اراذل‌واوباش در بومهن به دست آمد.

حسنوند ادامه داد: در تمام زمان‌ها همکاری شهروندان تأثیر فراوانی در کشف و دستگیری‌های این فرماندهی داشته و انتظار می‌رود شهروندان دراین‌ارتباط با تلفن‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ مطالب را اطلاع داده تا ورودی عملیاتی را شاهد باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس اضافه کرد: دو مورد سرقت مغازه را طی هفته گذشته در خیابان شهید حق وردیان(حاج منصور) بومهن داشتیم که یک مغازه ساعت‌فروشی و یک عکاسی مورد سرقت قرار گرفت که با توجه به حساسیت بالای این نوع سرقت بلافاصله سارق دستگیر شد.

وی تصریح کرد: طی تحقیقات انجام‌شده دو نفر از مال‌خرهای این سارق دستگیر و به ۱۵ فقره سرقت در شهرستان‌های هم‌جوار اعتراف کرد اما در بازرسی از مخفیگاه مال‌خرها ۶۰ عدد ساعت، دو عدد دوربین و تجهیزات عکاسی کشف و با دستور مقام قضایی تحویل مالباختگان شد.

کشف راز دو قتل در پردیس

حسنوند در خصوص دستگیری قاتلی در پردیس، بیان کرد: سال گذشته در حوالی پل خلیج‌فارس جنوبی شهر پردیس جنازه‌ای بدون هویت کشف شد و در بازرسی‌ها یک کیف مدارک هویتی از اطراف محل کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس افزود: با کشف این مدارک پس از مدتی مشخص شد این مدارک مربوط به پرستار پیرمردی در پردیس بوده است که با شناسایی منزل پیرمرد در فاز ۲ ساکن، مشخص شد این پیرمرد هم فوت‌شده است.

وی ادامه داد: پس از مدتی با رصدهای پلیسی مشخص شد تلفن همراه پیرمرد فعال شد و از حسابش مبالغی خارج‌شده است که بلافاصله با پیگیری انجام‌شده طی هفته گذشته به شخصی رسیدیم که با پرستار متوفی در ارتباط بود.

حسنوند اضافه کرد: متهم ۳۱ ساله در آژانسی در پردیس و اقدام به برپایی مراسم‌های مختلف می‌کرده که با دستگیری این فرد با بررسی‌های صورت گرفته متهم لب به اعتراف گشود و گفت: «با پرستار نقشه قتل پیرمرد را کشیدیم و در دوغ وی چند قرص حل کرده و پس از گشت در تهران، پس از فوت پیرمرد وی را به منزلش منتقل کردیم.»

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس تصریح کرد: با توجه به اشراف این افراد از حساب پیرمرد و پس از کشتن وی با پرستار هم بر سر سهم درگیر و طی درگیری وی را از روی پل عابر به پایین پرت کردم که با توجه به اعترافات وی در قتل اول به مشارکت و در قتل پرستار ۳۲ ساله متهم اصلی شناخته شد.

وی ضمن بیان اینکه خانواده رکن اصلی جامعه است، گفت: از هم پاشیدن کانون گرم خانواده‌ها باعث بروز مشکلات عدیده‌ای در جامعه می‌شود و پدران و مادران باید برای فرزندانشان وقت بگذارند و همیشه اهمیت بیشتری به خانواده‌هایشان نسبت به بدهند.

حسنوند افزود: بی‌تفاوتی در این حوزه مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد و باید آموزش‌وپرورش با تعامل با سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌هایی ازاین‌دست را به دانش آموزان بدهند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس ادامه داد: هفته گذشته در مجاورت مخابرات بومهن اختلافات افرادی منجر به  درگیری شد و با ورود نیروی انتظامی سه نفر اراذل‌واوباش به همراه یک کیلو هروئین و شیشه به همراه چند قبضه قمه، ضبط و باند مسروقه از این افراد کشف و پرونده به دستگاه قضایی ارسال شد.

وی اضافه کرد: از روز اول حضور در پردیس به مردم قول دادیم تا درصورتی‌که شهروندان اطلاعات امنیتی به پلیس بدهند، سریعاً پیگیری و به موضوع رسیدگی شود و در این راستا تعامل خوبی نیز با دستگاه قضایی داریم و این موارد در نطفه خاموش می‌شود.

حسنوند در پایان خاطرنشان کرد: در طرح ارتقا امنیت اجتماعی در بخش پنهان یک کیلو و ۷۹۰ گرم مواد مخدر، دستگیری ۲۵ نفر از سوداگران مرگ، ۱۴ نفر سارق، کشف ۹ خودرو، چهار دستگاه موتورسیکلت را داشتیم و همچنین این فرماندهی دستگیری دسته دوم فروشان خیابان‌های شهر بومهن را در برنامه دارد.

۲۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =