سیستان و بلوچستان، ۴۰ روستا در محاصره سیل/ عبور مادر باردار از رودخانه خروشان

مهر نوشت: طغیان رودخانه کاجو در نیکشهر سیستان و بلوچستان ۴۰ روستا را در محاصره سیل گرفتار کرده و به دلیل مسدود شدن همه راه‌های ارتباطی، یک فروند بالگرد برای امدادرسانی هوایی به منطقه اعزام شده است. 

حسن مصفی، معاون عملیاتی امداد و نجات استان سیستان و بلوچستان، در تشریح جزییات حادثه طغیان رودخانه کاجو در این استان گفت: ۳۰ روستا در بالادست رودخانه کاجو و ۱۰ روستا در پایین‌دست آن در محاصره سیلاب هستند. در روستاهای بالادست ۱۳۰۰ خانوار (حدود ۸ هزار نفر) و در روستاهای پایین‌دست حدود ۸۰۰ خانوار (حدود ۵ هزار نفر) ساکن هستند.

او افزود: متاسفانه به دلیل طغیان رودخانه کاجو مسیر ورودی به روستاها به طور کامل بسته است و امکان تردد نداریم اما یک تیم امدادی عملیاتی مستقر داریم و روز گذشته نیروهای ما موفق شدند به یکی از روستاها بروند و یک خانم باردار و دو نفر که دچار عقرب‌گزیدگی شده بودند از راه زمینی به هر طریقی که شده به مراکز درمانی منتقل کنند.

مصفی در تشریح این موضوع گفت: روز گذشته حدود ساعت ۷ صبح پس از اطلاع از حضور یک مادر باردار بد حال در منطقه و نیاز او به انتقال به مرکز درمانی بلافاصله یک تیم عملیاتی به روستای کَلُوک منطقه کاجو اعزام شد که در این عملیات به عبور از بستر رودخانه خروشان کاجو نیاز بود و پس از رسیدن نجاتگران به روستا، این مادر باردار را با تلاش نجاتگران به سختی از رودخانه عبور داده و به مرکز درمانی قصرقند منتقل کردند.

او ادامه داد: امروز هم تیمی فرستادیم که احتمالاً بتوانند با ماشین‌های سنگین به دو تا از روستاها بروند. نیروهای ما اعزام شده‌اند اما چون آنتن موبایل در آن منطقه پوشش‌دهی ندارد ارتباطی نداریم که از کیفیت خدمات امدادی که تا کنون انجام شده مطلع باشیم.

معاون عملیاتی امداد و نجات استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: یک فروند بالگرد هم امروز از مرکز استان به منطقه اعزام شده که در مسیر است و به محض اینکه برسد امداد هوایی آغاز خواهد شد و به روستاهایی که امکان تردد به آن‌ها نیست امدادرسانی می‌شود.

۴۷۲۳۴
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =