بازگشت بخت‌آزمایی به تلویزیون/ ۱۰۰ میلیون ریال خنک زیر کولر برنده شو!

آیا مجوز تبلیغ مسابقات بخت‌آزمایی برای برنامه‌های تلویزیون صادر شده است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای ابتدایی اردیبهشت۹۸ بود که یک فتوا و پس از آن واکنش مقام معظم رهبری به کسب درآمد از طریق شرکت در مسابقات شبه بخت‌آزمایی تلویزیون نسخه برنامه‌هایی که قارچ‌گونه در تمام شبکه‌های تلویزیونی رشد کرده بودند را پیچید. 

زمانی که تمام تلویزیون پر از ستاره مربع‌ها شده بود و هر برنامه یک مجری داشت که چند دقیقه یک بار یک شماره اعلام می‌کرد یا چندسوال می‌پرسید و از بیننده‌ها می‌خواست با پاسخ به آن سوال‌ها بخت خود را در برنده شدن رقم بالایی بیازمایند. در ابتدا فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی درباره «برنده باش» صادر شد و اینکه شرکت‌کنندگان در این مسابقه مالک جوایزشان نیستند و پس از آن رهبری در ۴اردیبهشت ۹۸ در دیدار با کارگران گفت: «باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روشهایی شبیه بخت آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاههای مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند.»

این اتفاقات باعث شد تا این برنامه‌ها و تبلیغات اپلیکیشن‌هایشان از تلویزیون کنار گذاشته شوند. در تازه‌ترین اتفاق اما به نظر می‌رسد خیلی بی‌سروصدا و چراغ خاموش این نوع مسابقات با روبیکا که سردمدارشان بود به تلویزیون برگشته‌اند.

این تصویر اعلانی است که از اپلیکیشن روبیکا به افرادی که این برنامه را روی گوشی همراهشان نصب دارند رسیده است. صدمیلیون ریال، خنک زیر کولر! 

اعلانی که به نظر می‌رسد برای مسابقه روبیکیو است که وقتی جنجال‌های مربوط به بخت‌آزمایی در تلویزیون پیش آمد در ابتدای راه بود و تعطیل شد. شب گذشته هم در برنامه اعلام نتایج «عصر جدید» یک زیرنویس در چند نوبت پخش شد؛ اینکه: برنده نهایی «عصر جدید» را حدس بزنید و جایزه ببرید. زیرنویسی باز هم از اپلیکیشن روبیکا!

حال باید دید آیا قوانین برای تلویزیون تغییر کرده و امکان برگزاری اینگونه مسابقات و تبلیغ این اپلیکیشن‌ها بار دیگر به آنها داده شده است یا اینکه شیوه برگزاری مسابقات‌شان تغییر کرده است.

هر چند گزینه دوم بعید به نظر می‌رسد چون برنده شدن رقم ده میلیون تومانی، بدون زحمت، آن هم زیر باد کولر! مصداق همان کسب درآمد بدون زحمتی است که رهبری در صحبت‌هایشان نسبت به آن به مدیران صداوسیما تذکر داده بودند.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SE ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    12 0
    صداوسیما زمانی برنامه ها و سریال های خوبی داشت. برای مقابله با شبکه های ماهواره ای تا تونستن شبکه باز کردن و در هزینه هاش و تامین برنامه موندن. دلیلشم اینه که تمام اون شبکه های ماهواره ای خصوصی بودند و خودشون درامدزایی می کردن.
    • شمس تبریزی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      1 12
      شبکه ای که با پول حرام راه اندازی و اداره بشه مانند شبکه های ماهواره ای اثر مخرب داره. مشکل اینه که یک عده به ظاهر مذهبی هنوز باور ندارن که پول حرام در زندگی مثل موریانه عمل میکنه