انتقاد یک امام جمعه از روابط گرم زن و مرد در تلویزیون/ شباهت ترامپ و بوریس جانسون از نگاه امام جمعه اصفهان/ توصیه‌هایی به نمایندگان مجلس

امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته به مسئله انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرده است و گفته مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد. امام جمعه قزوین نیز با انتقاد از صدا و سیما نشان دادن روابط گرم میان زن و مرد نامحرم را برازنده نظام ندانسته است.

به گزارش خبرآنلاین، با قرار گرفتن در آستانه 40 سالگی برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از ائمه جمعه اشاره‌ای به این روز داشتند اما آنچه بیشتر از همه محور خطبه‌های نماز جمعه این هفته قرار گرفت مسئله انتخابات، دستگیری 17 جاسوس توسط وزارت اطلاعات و توقیف نفتکش انگلیسی  بود. البته ناگفته نماند انتقاداتی هم به صدا و سیما از این تریبون مطرح شد. 

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه  گفت: در سال انتخابات قرار داریم، مجلس جایگاه رفیعی در کشور دارد و نمایندگان با قدرت و امکانات موجود باید نسبت به قانونگذاری و هدایت مناسب امورات در دولت اقدام کنند.

آنطور که خبرگزاری مهر نقل کرده قریشی گفته است: مجلس چراغ هدایت دولت است. باید تصویب قوانین با تعصب ملی و دقت کافی تصویب و نظارت نیز با دقت و احساس وظیفه همراه باشد. مجلس و نمایندگان باید عصاره فضائل ملت باشند. این اصلی مهم برای مجلس است که باید مدنظر تمام نمایندگان و کاندیداها باشد.

او، گفت: قابلیت و ظرفیت عظیمی برای نمایندگی لازم است که این نیازمند دقت مردم به مبانی انتخاب نماینده و اهمیت انتخاب فرد شایسته است.البته این به مفهوم آغاز دوران انتخابات نیست بلکه باید از هم‌اکنون آمادگی و دقت نظر کافی به انتخاب و معیارها شود.همیت مجلس را با انتخاب شایسته‌ترین و اعلم ترین نمایندگان اثبات کنیم. این وظیفه تک به تک دارندگان حق رأی است.

تقدیر از وزارت اطلاعات 

فارس نیز گزارش داده آیت الله سید حسن عاملی نیز  در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به رصد اطلاعاتی و دستگیری 17جاسوس آمریکایی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: اقدام وزارت اطلاعات در دستگیری جاسوسان آمریکایی ضربه‌ای مهلک بر سازمان‌های جاسوسی آمریکا وارد کرد.

صدا و سیما برای سرگرمی نیست 

آیت الله عبدالکریم عابدینی  نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین به روز صدا و سیما اشاره کرد و گفت: صدا و سیما برای سرگرمی نیست و ما انتظار داریم که این نهاد صدای عدالت مردم باشد و در همه برنامه‌ها با تضعیف کردن ظلم به حمایت از مظلومان بپردازد.

بنا بر گزارش ایرنا او گفت: جامعه هرگز به سعادت نمی رسد تا زمانی که مظلوم برای گرفتن حق خود لکنت زبان نگیرد و امروز ایجاد فضای حق طلبی و عدالت محوری بر عهده صدا و سیما است.

امام جمعه استان قزوین با انتقاد از صدا و سیما گفت: نشان دادن روابط گرم بین زنان و مردان که هیچ نسبت محرمیت با یکدیگر ندارند اصلا برازنده نظام و انقلاب اسلامی نیست، و این نهاد ضمن نشان دادن الگوی اسلامی باید با هرگونه زمینه انحراف و خرافه مبارزه کند.

بدانند جواب توقیف توقیف است

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با توقیف کشتی انگلیسی با بیان اینکه رفتارهای نخست وزیر جدید انگلیس شبیه ترامپ است، اظهار داشت: توقیف بحق و قانونی کشتی انگلیس موجب اقتدار بیشتر ایران اسلامی در دنیا شد و پاسخ خوبی برای دشمنان بود تا بدانند جواب توقیف کشتی خود را با توقیف می‌دهیم.

آنطور که مهر نوشته است امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اقتدار ایران در دنیا روز به روز بیش از گذشته می‌شود و دشمنان نیز به این امر معترف هستند، ابراز داشت: ملت ایران ۴۰ سال است به خوبی پای این انقلاب ایستاده‌اند و ذلت روز به روز دشمنان را به چشم دیده‌اند.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283646

برچسب‌ها