بعیدی‌نژاد: سیاست خارجی انگلیس در قبال ایران در دوران هانت شکست خورده بود

سفیر ایران در لندن، سیاست خارجی انگلیس در دوران جرمی هانت وزیر خارجه سابق این کشور در قبال ایران را شکست خورده خواند.

به گزارش خبرآنلاین،‌ «حمید بعیدی‌نژاد» به سیاست خارجی هانت در قبال ایران اشاره کرد و در توئیترش نوشت: «در دوران صدارت (جرمی) هانت، وزیر خارجه انگلیس، سیاست انگلیس در قبال ایران کاملاً شکست‌خورده بود. بعد از اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف نفتکش ایران، تنش‌ها افزایش یافت و تقابل در خلیج‌فارس به اوج خود رسید. تلاش‌های زیادی باید برای کاهش تنش و پیش رفتن به سوی درک بهتر نیاز است».

بعیدی نژاد در ادامه به ناتوانی وزیر خارجه سابق انگلیس در پیشبرد پرونده جاسوس دوتابعیتی بازداشتی در ایران اشاره کرد و نوشت: «آقای (جرمی) هانت، همچنین نتوانست کمکی به آزادی نازنین زاغری راتکلف بکند، زیرا نقش خود را بعنوان یک دیپلمات با نقش سیاستمداری که لفاظی‌هایی‌هایش با هدف راضی کردن عموم، طراحی شده، اشتباه گرفته است. اگر به دیپلماسی وزیر خارجه قبل از خود ، ادامه می‌داد، شاید پرونده وی (نازنین زاغری) حل شده بود».

وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه هفته گذشته بعد از آنکه «بوریس جانسون» رسماً نخست‌وزیر انگلیس شد از سمتش کناره‌گیری کرد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    تقریبا همان اتفاقی افتاد که مارکس برای نظام سرمایه داری پیش بینی می کرد. یک عده احمق در کشورهای سرمایه داری سر کار می آیند