«تب سرد» دوومیدانی در گرمای تابستان!

حال و روز دوومیدانی این روزها خوب نیست.جدا از همه حاشیه‌هایی که در این رشته ورزشی وجود دارد انگار کسی هم نیست که در صدد حل این مشکلات بر بیاید.

مهری رنجبر:این حال بد را می شود از رکوردهای  دوومیدانی کاران مرد در رقابتهای قهرمانی کشور متوجه شد.مسابقهای که تا چند سال پیش به رغم نبود تماشاگر آن قدر پرشور و با هیجان بود که ناخودآگاه خبرنگاران را به مجموعه ورزشی شیرودی می کشاند. اما حالا نه خبری از شور و هیجان هست و نه رکوردزنی. حتی مدال اورآن آسیا و رکوردداران هم ، انگار که فقط امده اند تا باشند،همین. اتفاقاتی که   ظاهرا خبر از روزهای تاریک دوومیدانی می دهد و در حالی که همه تلاش می کردند تا پایشان به المپیک برسد اما خبری از شوق و ذوق برای سهمیه المپیک هم نیست. هر چند مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی مدعی شده بود دیگر برایش تعداد زیاد سهمیه مهم نیست  و مدال می خواهد و پیش بینی خودش چهار سهمیه بود اما انگار باید به همان تک سهمیه پرتاب دیسک احسان حدادی راضی شود. چرا که با این رکوردها  هیچ امیدی نباید به سهمیه  دیگری داشت.  

حالا رکوردها  از  ضعیف بودن به تکرار رکوردهای نوجوانان و جوانان رسیده است. مسابقه با رکوردهای ضعیف ، جایی برای حاشیه نگذاشته است و همه در نهایت بی انگیزه گی فقط هستند.نمونه اش رکورد ماده 100 متر است که سال قبل دونده های نوجوان و جوان 10 ثانیه و63 صدم ثانیه می دویدند اما امسال رضا قاسمی یکی از دونده هایی که قبلا المپیک لندن را تجربه کرده ،با رکورد 10 ثانیه و 63 صدم ثانیه اول شده است. بهنام شیری نائب قهرمان پرتاب دیسک آسیا که وقتی زیر نظر هادی سپهرزاد کار می کرد مدال آسیا گرفت، در مجموعه آفتاب انقلاب پرتابی بهتر از 55 متر و84 سانتیمتر  نداشت. پرتابگری که مجید کیهانی خیلی به او امیدوار بود و حتی شیری را آلترناتیو احسان حدادی می دانست. اما ظاهرا او به خاطر ازدواج مجبور است کار کند . در ماده پرتاب وزنه سال قبل 5-6 نفر بالای 19 متر می انداختند اما حالا چه  محمدرضا طیبی با رکورد 18 متر و 56 سانتیمتر اول شده است.

محمد ارزنده رکورددار پرش طول بعداز حدود دوسال دوری ،امسال پرید. اما با رکورد 7 متر و10 سانتیمتر نفر پنجم شد. خودش معتقد است برگشته تا به  المپیک 2020 برود:« من بعداز دو سال برگشتم به امید روزی که کیهانی بورد و البته برای سهمیه المپیک استارت بزنم. من با تمرین دوماهه بعداز دو سال دوری 7 متر و 10 سانتیمتر پریدم. » او معتقد است دوومیدانی بدترین روزهایش را سرمی کند:« با این رکوردها دوومیدانی به 20 سال قبل برگشته است. 363 روز مانده به المپیک  همه دنیا یکسال طلایی را دارند و دنیال بهترین نتیجه هستند و بچه های ما خانه نشین هستند و آواره.»

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =